Halloj igen!!
Har fått pm av en viss person där jag blir anklagad för att inte låta andra ha sina åsikter.
Vill härmed deklarera att vilket försvar de misstänkta kommer att använda sig av, om till exempel det finns förmildrande omständigheter, så ligger inte det i åklagarens intresse. Åklagarens intresse är att han/hon måste ha bevis, förhör etc, för att ens kunna väcka åtal, och det är det som sker just nu!
Vi vanliga döda, får veta det mesta från media, och med vissa länkar här på flash.
Och det är vad vi har att utgå ifrån just för nu.
Att jag tycker att de borde få maxstraff, är en subjektiv känsla, då jag kände BO. (En gång till

)
Men jag är väldigt medveten om att rättsväsendet inte fungerar så, det är tekniska bevis, förhör etc, och de misstänktas försvar som spelar roll hur domarna kommer att falla.
Men en sak i taget va??? Åtal har inte väckts ännu, så vad fasen komma med förmildrande nu redan, är ju inte relevant, just nu kan jag tycka då, då åtal inte har väckts ännu?? Vi vet ju för fasen inte åtalen ännu??
Jag diskuterar gärna åtal kontra förmildrande när vi har något åtal att utgå ifrån.
Detta topic, handlar väl om mordet av Madeleine Delbom i Långshyttan, där inga åtal väckts ännu.
Ett helt gäng sitter ju skärligen misstänkta för det ena å det andra.. så när förundersökning är klar och åtal väckts, diskuterar jag gärna hur mgm, ska förhålla sig till det. Detta har jag varit tydlig med hela tiden!!
Och ja, jag har fått info, från ganska säker källa. Av vissa saker, men är medveten om, att det är endast hörsägen, och inget jag lägger ut här, för alla, och varför så? Jo, förundrsökningen har sin egen gång, och det kommer fram, när och om polis, media tycker det är intressant. Därför diskuterar jag icke hörsägen, pumpar heller inte källan, på grund av att det kan vara känsligt fram till förhandlingar.