Citat:

Ursprungligen postat av 
Lobengula

Hur det faktureras är i sig är en bagatell så länge det är korrekta fakturor. Mig kan sedan välja att betala månadsvis om det nu är det som är överenskommet.
Jag tror inte striden kommer stå vid faktureringstekniska detaljer.
Tandberg kanske upplevs som oseriös men han har ändå baxat upp ett jättefartyg och anlitat personal på uppdrag av Mig. Detta Mig försöker nu slingra sig ur avtalet för att de inte längre har behovet. Det är faktiskt riktigt illa och jag hoppas att Tandberg vinner rättstvisten.

Nu vet vi inte så mycket vare sig fartyget eller den 140 man starka personalen som ska ha befunnit ombord kring månadsskiftet. Så detta fartyg med personal vet jag inte om jag riktigt tror är så bra. Denna affär sattes i gång i mars månad då kontrakt förlängts och då var läget mer desperat så Tandberg kan ha varit övertygade om att migrationsverket skulle vara mycket benägen att ha överseende med olika brister.
Till exempel den läkare de hade ombord vad var det för något? Antar att de stod något i avtalet att ha läkare ombord annars hade han väl aldrig funnits där. Vilka kvalifikationer har han?
Det finns så mycket vi inte vet och genom att Tandberg har så att säga förflyttat sig geografiskt och vad orsaken till det är vet man inte.
Och var är hamnägaren?