2016-07-08, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eihpos
Har nån lust att uppdatera sammanfattningen?
Klicka på första sidan så kommer du in tja handlingen.
Bildgalleriet går däremot inte plocka därifrån längre.
Citera
2016-07-08, 18:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Vid midsommar hade Madde varit död i en vecka så vad är relevansen?

Tidningarna hade fortfarande inte skrivit om fallet då utan det avslöjades fredagen efter tror jag det var. Varför skulle tidningarna vara tysta om det annars? DT har fan inte mycket att skriva om annars så det här hade varit på första sidan direkt dom fick nys om det. Tror polisen säkert hade fått nån hint och att det har med fallet att göra. Ingen som har ett konto på qx som kan kolla upp stället, ska visst finnas en grupp där. Hon var väl efterlyst av ex mannen innan midsommar?
Senast redigerad av Lazarot 2016-07-08 kl. 18:04.
Citera
2016-07-08, 18:07
Medlem
BillBasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazarot
Med tanke på hens livsstil och att det inte stått nåt i tidningen om att platsen varit avspärrad och jag fick reda på att platsen varit avspärrad redan måndagen efter midsommarhelgen så tror jag det har med mordet att göra och dom har ju inte hittat mordplatsen? Vart hittar du nåt om hatbrott i min text? Går hissen hela vägen upp hos dig?

Enligt alla artiklar anmäldes BO som försvunnen först på tisdagen efter midsommar. Det utesluter visserligen inte det du säger, men gör det mindre troligt.
Citera
2016-07-08, 18:11
Medlem
Citat:
Med tanke på hens livsstil och att det inte stått nåt i tidningen om att platsen varit avspärrad och jag fick reda på att platsen varit avspärrad redan måndagen efter midsommarhelgen så tror jag det har med mordet att göra och dom har ju inte hittat mordplatsen? Vart hittar du nåt om hatbrott i min text? Går hissen hela vägen upp hos dig?

Gänget har tydligen lurat Madde om löfte med grillning osv, det ter sig otänkbart att de/gänget och Madde väljer ett sådant ställe för att grill-festa på, en plats som alla vet är ett välbesökt sex-träffställe.
Det blev fel för du skrev transa- det är killar som klätt sig i kvinnokläder.
Madde var opererad och anses vara fullgod kvinna.
Har platsen kollats upp och avspärrats så visst kan der ha med detta att göra ändå. ingen av gänget verkar vilja informera om var själva mördandet skedde.
Konstigt för de glappar om annat, men håller tyst om själva mordplatsen, hitills.
Citera
2016-07-08, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes

Bildgalleriet har jag uppdaterat men har missat nästan 100 sidor så en sammanfattning om vad som hänt sen dess vore på sin plats.
Citera
2016-07-08, 18:15
Medlem
Citat:
Enligt källor har delar av grusvägen/vändplan vid Forshuvudbron i Borlänge varit avspärrad pga mord under midsommarhelgen. En annan källa berättar att detta ska vara en mötesplats för homosexuella och transor och man verkar bestämma träff på qx men även "drop in" förekommer.

Karta på hitta.se Man åker över Forshuvudbron från Borlänge sidan, åker längs med Högsvedsvägen (825) och tar första in till vänster.

Vänta nu, du menar den andra sjön?
Där polisen först letade efter kroppen, där alla nyhetsvideor är tagna?
Citera
2016-07-08, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes

Eihpos gjorde bildgalleriet.
Citera
2016-07-08, 18:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FetManDansar
Vänta nu, du menar den andra sjön?
Där polisen först letade efter kroppen, där alla nyhetsvideor är tagna?

Nej, det här är vid dalälven. Eftersom polisen letade här redan vid midsommar tror jag dom visste nåt redan då. Vet dock inte om det finns fler som är försvunna i trakten så det kan ju handla om nåt annat.
Sen tror jag som alla andra att det här handlar om pengar och skulder och inte har nåt med vad som försegår på platsen. Men tror fortfarande att nån i det hela har nåt och göra med platsen och det som försegår där.
Senast redigerad av Lazarot 2016-07-08 kl. 18:23.
Citera
2016-07-08, 18:23
Medlem
Citat:
Nej, det här är vid dalälven. Eftersom polisen letade här redan vid midsommar tror jag dom visste nåt redan då. Vet dock inte om det finns fler som är försvunna i trakten så det kan ju handla om nåt annat.

Gissar att platsen benäms Bomsarvet på nätet och är en känd dogging plats för hetero par.
Citera
2016-07-08, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eihpos
Bildgalleriet har jag uppdaterat men har missat nästan 100 sidor så en sammanfattning om vad som hänt sen dess vore på sin plats.
Madde är en kvinna 62år. Den 17 Juni ringer hon sin exman och vill ha sällskap till Ikea.
Han säger att han inte kan just då och försöker senare kontakta henne.
Men telefonen är inte i bruk.
Han åker då till hennes lägenhet. Där finns ingen.
Han gör flera försök att nå henne i bostad o per telefon. Men får ingen kontakt. Han kontaktar polis. Som till en början inte agerar.
eX Mannen känner till att Madde haft penninglån till ett ungdoms gäng, han har varnat henne.
Han har dessutom förbjudit el varnat henne att berätta om försäkringspengar. Hon fått efter en husbrand.Madde har då ändå berättat om försäkringspengarna till en av personerna som hon säger sig lita på. Ex mannen blir förbannad att hon berättat detta, säger till henne att det är dumt gjort.
Näär ingen Madde hörts av så börjar polisen att agera. Eftersom man kanske vet om vilka gänget är
så antar jag att man agerar. HUr de agerat är väl okänt för oss.
Men resultatet blir att gäng på 10-20st plockas in.
Senast redigerad av moshes 2016-07-08 kl. 18:43.
Citera
2016-07-08, 18:30
Medlem
Det finns en Qruiser (inte QX) klubb om Bomsarvet och där diskuteras också mordet på Madde.

EDIT: Bomsarvet var avspärrat 26/6 pga en skottlossning.

EDIT:
Koordinater: Sweref 99
N:6712073
E:522724
Eller...
Koordinater: RT90
X:6714121
Y:1478547
Senast redigerad av Joakim65 2016-07-08 kl. 18:35.
Citera
2016-07-08, 18:44
Avslutad
Tror ni att polisen läser tråden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här