2016-07-08, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaIngaOrder
Nån som känner sig sugen på att uppdatera bildgalleriet över de misstänkta?
Gå in på sida ett-finns bildgalleri.
Citera
2016-07-08, 17:36
Avslutad
Enligt källor har delar av grusvägen/vändplan vid Forshuvudbron i Borlänge varit avspärrad pga mord under midsommarhelgen. En annan källa berättar att detta ska vara en mötesplats för homosexuella och transor och man verkar bestämma träff på qx men även "drop in" förekommer.

Karta på hitta.se Man åker över Forshuvudbron från Borlänge sidan, åker längs med Högsvedsvägen (825) och tar första in till vänster.
Senast redigerad av Lazarot 2016-07-08 kl. 17:39.
Citera
2016-07-08, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
FetManDansar:

Jag tror inte att personen har läst så mycket härinne. Utan lite här och där.
Personen ville med sin info ge en klarare bild av motiv och hur gänget var/är.

Egentligen kan det sammanfattas med att ett "gäng tonåringar" kommer över ett Visa-kort och börjar tömma det. Alla är med och alla får pengar. Offret upptäcker då vad som har hänt och vill ha tillbaka pengarna.

Hade flera i gänget inte varit så giriga och tagit emot stulna pengar regelbundet, hade de inte haft något att frukta om/när MC-gäng kom in i bilden.

Ingen i gänget är tonåring, vad jag kan se. Däremot verkar de alla ha vaggats i soc-systemet och aldrig behövt ta ansvar för sitt handlande...fram till nu, alltså.

Undrar inte på att det grinas och har sig nu när det tvingas att ta ansvar för vad de gjort...jävla skitstövlar!
Citera
2016-07-08, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazarot
Enligt källor har delar av grusvägen/vändplan vid Forshuvudbron i Borlänge varit avspärrad pga mord under midsommarhelgen. En annan källa berättar att detta ska vara en mötesplats för homosexuella och transor och man verkar bestämma träff på qx men även "drop in" förekommer.

Karta på hitta.se Man åker över Forshuvudbron från Borlänge sidan, åker längs med Högsvedsvägen (825) och tar första in till vänster.

Tillhör du klustret?
Tror du ditt .ac-nätverk når hela vägen till lokala pizzerian, kolla kartan, jag tror att det gör det.

Homo-träffar skulle ha något med det här att göra?
Kanske det. Skulle tro att det handlar om pengar, men om du vill gå in på hatbrott, då har vi ytterligare 1,3milj besökare.
Senast redigerad av FetManDansar 2016-07-08 kl. 17:58.
Citera
2016-07-08, 17:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SagtVar
Ingen i gänget är tonåring, vad jag kan se. Däremot verkar de alla ha vaggats i soc-systemet och aldrig behövt ta ansvar för sitt handlande...fram till nu, alltså.

Undrar inte på att det grinas och har sig nu när det tvingas att ta ansvar för vad de gjort...jävla skitstövlar!

Inte tonåringar, bokstavligen. Men i uppförandet. Så spridda åldrar, men samma omogna tänkande.
Tänk dig att hela gänget handlar på systemet på Maddes kort, och alla går senare till en bankomat och i samförstånd plockar ut 10.000 och delar på.
Ungefär så ett halvkriminellt tonårsgäng skulle agera.
Citera
2016-07-08, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaIngaOrder
Nån som känner sig sugen på att uppdatera bildgalleriet över de misstänkta?
försökte men fungerar inte att skicka från första-sidan - borta. nån annan?
Citera
2016-07-08, 17:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FetManDansar
Tillhör du klustret?
Tror du ditt ac-nätverk når hela vägen till lokala pizzerian, kolla kortan, jag tror att det gör det.

Homo-träffar skulle ha något med det här att göra?
Kanske det. Skulle tro att det handlar om pengar, men om du vill gå in på hatbrott, då har vi ytterligare 1,3milj besökare.

Med tanke på hens livsstil och att det inte stått nåt i tidningen om att platsen varit avspärrad och jag fick reda på att platsen varit avspärrad redan måndagen efter midsommarhelgen så tror jag det har med mordet att göra och dom har ju inte hittat mordplatsen? Vart hittar du nåt om hatbrott i min text? Går hissen hela vägen upp hos dig?
Senast redigerad av Lazarot 2016-07-08 kl. 17:49.
Citera
2016-07-08, 17:47
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:

Vid midsommar hade Madde varit död i en vecka så vad är relevansen?
Citera
2016-07-08, 17:50
Avslutad
En utbrunnen husvagn ska vara av intresse för polisen. Tydligen avspärrat runt den.
Madde hade köpt en husvagn efter huset brann ner, för att inte vara helt bostadslös.
Dock vet inte jag om det är Maddes husvagn som avspärrningarna avser.

Madde skulle med mördargänget och grilla och dricka, sannolikt därför som hon var med frivilligt.
Citera
2016-07-08, 17:52
Medlem
Photoshoppeds avatar
Citat:

Transor? Vad fan är det? Menar du människor som fått möjlighet att göra en könskorrigering efter att ha fått diagnosen transsexuell så är du så jävla fel ute. BO var en kvinna. Ingen jävla transa. Fan vad jag är trött på imbecilla drägg som sitter och fantiserar ihop skit framför datorn.
Citera
2016-07-08, 17:56
Medlem
Har nån lust att uppdatera sammanfattningen?
Citera
2016-07-08, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av roughtuoube
Avseende MB bör det ju iaf stämma eftersom TR förordnat läkare för honom (vilket tr måste göra vid restrektioner )

Är det verkligen så att TR måste 'förordna' läkare för de som sätts med 'restrektioner'? Undrar bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in