Citat:
Ursprungligen postat av
bradgardsindianen
Hon var väl inte i koma? Medvetet var det väl om än kanske motvilligt (ifall hon umgicks med dem fast hon inte ville och inte kommunicerade det på något sätt).
Stämmer det som sägs, att hon betalade hyra, mat och kläder till sin hyresvärd så tror jag inte att det a priori skulle vara större svårigheter att hitta annat digligt boende för de pengarna. Såvitt det inte finns någon historik som försvårar att hon får hyra, kfm registrering eller att hon dömts för något och finns på lexbase.
Hon hade prio ett på bostad, då hennes bostad brann upp.
Det finns ställen i Borlänge som kanske inte är så attraktiva att bo på.
Hennes exmake, som enligt honom, var hennes fasta punkt i tillvaron, bodde i samma område där hon sedan fick bostad.
Till en början hon kanske inte orkade ta itu med bostad, på en gång, efter branden.
Hon höll sig hela tiden i närheten, i det område, exmaken bodde på.
Så kanska av medvetna val, att avvakta en ledig lght i samma område, som exmaken.
Nej, det finns ingen bakomliggande historik, att hon inte skulle kunna få bostad. Tro mig, jag vet.
Men hon kanske inte mådde så bra efter branden, förlorat jobb, etc.
Kan tänka mig, att ha exmaken i närheten pelade en stor roll för M. Därför kanske väntat på en ledig lght i samma område...tjat tjat tjat.. för detta har även tagits upp i tråden...
Ett ordspråk på vägen av fredrich nietze, dont stare in the abyss, the abyss stare back to you...