2016-07-05, 16:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mammacino
Men seriöst var finns socialtjänsten och resten av samhället?
Allt går ju inte att skylla på invandringen!Man blir så jävla förbannad att det kan gå så långt.

Ja. Alltså. Helt sjukt att barnen har växt upp bland föräldrar som ägnat sig åt vidrigheter i stor skala. Alla verkar leva i misär av något slag.

Undrar hur mycket soc har ingripit under gängets uppväxt.
Senast redigerad av GenesisP 2016-07-05 kl. 17:14. Anledning: ändring
Citera
2016-07-05, 16:34
Medlem
Skummar igenom facebook lite nu. Vet inte om det blivit uppmärksammat tidigare men på P-OHs profilinfo står det följande;

"Jag är snäll om ni är snälla i mot mig är ni inte det får ni ett rent helvete"
Citera
2016-07-05, 16:34
Medlem
emaptis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Ja. Alltså. Helt sjukt att barnen har växt upp bland föräldrar som ägnat sig åt vidrigheter i stor skala. Alla verkar vara helt i misär.
Trodde faktiskt inte det fanns sådana här hålor i Sverige, där verkligen alla fördomar besannas.
Undrar hur mycket soc har ingripit under gängets uppväxt.
Lika barn leka bäst heter det. Inte så undra på att detta har varit ett sammansvetsat gäng, samma bagage. Dom har sett och tagit chansen att utnyttja en person för egen vinning och när det tagit slut dög hon inte längre, händer dagligen i övriga landet med den skillnaden att det är ombytta roller, dvs någon mentalt handikappad som blir utnyttjad.
Citera
2016-07-05, 16:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av emapti
Lika barn leka bäst heter det. Inte så undra på att detta har varit ett sammansvetsat gäng, samma bagage. Dom har sett och tagit chansen att utnyttja en person för egen vinning och när det tagit slut dög hon inte längre, händer dagligen i övriga landet med den skillnaden att det är ombytta roller, dvs någon mentalt handikappad som blir utnyttjad.

Jo. Och i de flesta fall mördas ingen. På sin höjd lämnas åt sin egen ångest och sina tankar.
Citera
2016-07-05, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raktupponer
Skummar igenom facebook lite nu. Vet inte om det blivit uppmärksammat tidigare men på P-OHs profilinfo står det följande;

I mot mig?

Per-Olov är en riktig badass. Att han lyckats mörda någon med hjälp av en handfull andra är helt insane.

Vem är hjärnan bakom det här?
Alla kan ju inte vara hjärndöda idioter?
Citera
2016-07-05, 16:39
Medlem
BeyondBorderss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raktupponer

Eller att han två dagar efter att mordet ska ha begåtts gör en såkallat "facebooktest" som ska visa "hur hans vänner kommer att reagera när han åker i finkan" . Jisses...
Citera
2016-07-05, 16:40
Medlem
är B.H medlem i HA med tanke på facebook-bilden eller är hon bara en wannabe?
Citera
2016-07-05, 16:44
Medlem
BeyondBorderss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blatteboy

BH skulle vara medlem i knypplarnas riksförbund om det var "bad ass"

Gör allt för att få hänga med farliga pojkar.
Men... hon är endast en sorglig wannabe.
Citera
2016-07-05, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeyondBorders
Eller att han två dagar efter att mordet ska ha begåtts gör en såkallat "facebooktest" som ska visa "hur hans vänner kommer att reagera när han åker i finkan" . Jisses...

Ja jag såg det i natt någon gång men verkar som det är borttaget. Tänkte väl inte på att det drog till sig uppmärksamhet. Hur dem än har lyckats med den här gärningen så verkar det ju inte helt genomtänkt
Citera
2016-07-05, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blatteboy

Självklart är hon medlem.
Som en gratis reklampelare för dem.

... Måste nog förtydliga ovan... nej, hon är inte medlem. Ironi försvinner på internet har jag hört.
Citera
2016-07-05, 16:52
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Att låna ut pengar brukar väl för de flesta normalbegåvade handla om att se om den som man lånar ut till har någon möjlighet att betala tillbaka. Jag har svårt att se att en person som har någon hjärna kvar skulle låna ut pengar till dessa trash, möjligen Mats undantagen som i alla fall ser någorlunda normal ut och har arbete.

Kan gänget ha blåst Madde på någon större affär där hon betalade insatsen till ett större parti som aldrig existerade? Svårt att se några större grossister sälja till de här jultomtarna.
Citera
2016-07-05, 16:56
Medlem
JanTalibans avatar
Har följt tråden. Enda sättet att få ordning på logiken är väl att anta att även brottsoffret är insyltat i nåt skumt? Eller?

1. Varför låter sig Madde – som ju är utbildad terapeut – bli kompis med missbrukare?

2. Varför är Madde så hutlöst generös – med lån och gåvor – till just det här gänget?

3. Varför bestämmer sig ett sällskap för att mörda någon som agerar tokgeneröst mot dem alla?

4. Varför nämns ordet ”utpressningsförhållande” i media? Har Madde först utpressats och sedan mördats? Eller är det tvärtom Madde som först har försökt köpa gärningsmännen, sedan har försökt hota dem och sedan har mördats?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in