2016-07-07, 22:45
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsDizzie
Det är inte så att du FÅR 200 000 av försäkringsbolaget för att du har satt det som summa för lösöre. Du måste sen redovisa varje möbel/pryl (exklusivare grejer/konst med kvitto alt foto annars standardvärde) och sedan blir det åldersavdrag på det samt självrisk. Så för att få ut 200000 måste nypris åtminstone hamna upp emot 500000 om inte allt var sprillans nytt, då kanske det "räcker" med 300000 i faktiskt värde. Inte många som kommer upp i såna summor i lösöre skulle jag tro.
Jo, precis. Det är väl 200.000 kr som är taket. Jag har en hemförsäkring som täcker 100.000, alltså upp till det beloppet. Jag bor i en mindre lägenhet så om man bor i hus så förstår jag om man vill ha 200.000 istället.
Citera
2016-07-07, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Har inte läst alla inlägg men finns det någon info hur konstellationen uppstått?
En brokig skara människor som kallar varann "bror" och "syster" på FB,någon är över 40 år och har jobb och verkar hänga med tjejer i 20 års åldern samt att någon bor i Storvik någon annan i Kopparberg, Borlänge, Långshyttan.
Hur hänger detta ihop?
Ingen idé att lägga så stor vikt vart folk är skrivna. Har tidigare nämt att det är barn med i bilden som bor i stan. DW är tex vän med AL's ex. Borlänge är inte så stort, alla känner igen varann för det mesta på ett eller annat vis.
Citera
2016-07-07, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jajamensan2
Haha ja jag har väl följt tråden 👍🏻 allt kanske inte är fel men mycket 👌🏻
Alltså om vem Madde är 👍🏻

Kan du inte ge oss en rättvis bild av Madde då?

Var hon en sån som brydde sig mycket om andra? Så mycket att hon kanske glömde bort sig själv?

Vet du vad för slags relation hon hade med de misstänkta?
Citera
2016-07-07, 23:00
Medlem
Citat:
Menar du den där Y?
Korrekt uppfattat
Citera
2016-07-07, 23:34
Medlem
Citat:
Haha ja jag har väl följt tråden 👍🏻 allt kanske inte är fel men mycket 👌🏻
Alltså om vem Madde är 👍🏻

Ja men då kanske det är dags att du berättar för oss vem Madde EGENTLIGEN var?! eller?

Det är väl det mest schyssta du kan göra mot Madde i detta läget... så hon slipper bli uthängd här på Flashback som någon girig kåtkärring som låg med småbrudar?! eller?
Citera
2016-07-07, 23:36
Medlem
whaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kompish
Ja men då kanske det är dags att du berättar för oss vem Madde EGENTLIGEN var?! eller?

Att personen hänvisar till pm stärker ju inte trovärdigheten direkt.
Citera
2016-07-07, 23:47
Medlem
ElyAndzs avatar
Alla hänger upp sig på att BO var transa..och ???...2016 eller !!!
Det finns en anledning till att man i Sverige tvångssteriliserade vissa en gång i tiden och det avskaffades och då får man ta hand om skiten efteråt..rösträtt borde också begränsas....
Citera
2016-07-07, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tycker
Rattfylleri, 0,35 promille.

Men hon har bara bott något år i Borlänge, kom från Leksand sist.

Detta tidiga inlägg gällde en kvinna som hette Marie, visst.
Det har blivit en trådsanning -men gällde inte Madde.
Citera
2016-07-08, 00:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ElyAndz
Alla hänger upp sig på att BO var transa..och ???...2016 eller !!!
Det finns en anledning till att man i Sverige tvångssteriliserade vissa en gång i tiden och det avskaffades och då får man ta hand om skiten efteråt..rösträtt borde också begränsas....

Tycker väldigt få har hängt upp sig på det. Även om folk undrar och frågar då tråden är stor och ganska rörig.

Dessutom var hon väl inte direkt transa, när hon genomgått könsbyte.
Citera
2016-07-08, 00:21
Medlem
ElyAndzs avatar
Detta är bara mitt första intryck av allt jag läst i tråden 😑
1. BO har lånat ut pengar.
2. Får nys om vad det skall investeras till.
3. Blir utnyttjad och får inte tillbaka enligt ÖK.
4. Hotar med att avslöja om hon inte får tillbaka sina pengar.
5. Många inblandade i investeringen och förmodligen har vissa av dessa lagt ut eget kapital.
6. Man väljer att få tyst på Madde och idioterna tar hand om den biten.

MGM har väldigt varierande ålder. Dom vill investera i en marknad som funnits länge som dom fåt nys om via media. Allt gick åt skogen då Madde vill ha tillbaka det hon lånat ut....Jag bara spekulerar...
Citera
2016-07-08, 00:29
Medlem
ElyAndzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Tycker väldigt få har hängt upp sig på det. Även om folk undrar och frågar då tråden är stor och ganska rörig.

Dessutom var hon väl inte direkt transa, när hon genomgått könsbyte.

När man läser tråden så är det väldigt mycket fokus på hatbrott pga. BO är transa m.m. men med tanke på BH nu är lesbisk m.m. Sexualiteten är väldigt oviktig i detta fall.
Citera
2016-07-08, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liza1979
Korrekt uppfattat

Mmm förstod nästan det 🙏🏻
Det är jag som är Y 😉
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto