2016-07-07, 11:45
Medlem
ElyAndzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsDizzie
Jag bor i närheten men har aldrig träffat någon av de inblandade. Men om BO har jag hört ett och annat. Ni som tycker det är konstigt att hon umgicks med det här gänget - nej, hon var precis lika dan. En riktig fyllekärring! Vet inte om alla betygen på hennes hemsida är riktiga eller fejkade men hon har då aldrig haft några uppdrag som 12-stegsterapeut vad jag vet. Vet en som beställde massagetid där i tron att det var en kvinna och blev chockad över att det kom in en orakad karl med valkiga händer och slafsigt klädd, annars försökte hon väl mest klå folk på pengar för att spå i kort. Sen får man fundera på om det är exmaken som överdriver eller hon själv, men vem fan har inredning i ett fritidshus så man får ut 200 000kr på försäkringen? Äh, ren lögn eller eventuellt försäkringsbedrägeri tippar jag på.Så nån pimpinett söt liten dam med alldeles för mycket empati var nog det sista hon var. Däremot förmodligen så ensam som fyllekärringar oftast är så hon köpte sina vänner för att få bostad och nån att hänga med! Men för den skull menar jag inte att det inte var fel att mörda henne. Hoppas alla de inblandade får långa fängelsestraff (både för sin egen och omgivningens skull).

Tidigare i tråden berättar en anställd på lokala puben i Borlänge att BO brukade gå dit dricka 3-4 öl gå hem men att hon även betalade sina vänners öl och notan var oftast hög.
Om hon försörjer sig på att spå så är det inget fel i det. Att BO skulle lura MGM på pengar är långsökt då dom inte har några pengar. Fyllkärring eller vad hon nu är så tror jag hon sitter på info som fått så många i trakten att vara delaktiga. Mer nyfiken på den gemensamma nämnaren mellan MGM inte är det pengar egentligen men det är den utlösande faktorn.
Citera
2016-07-07, 11:50
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElyAndz
Tidigare i tråden berättar en anställd på lokala puben i Borlänge att BO brukade gå dit dricka 3-4 öl gå hem men att hon även betalade sina vänners öl och notan var oftast hög.
Om hon försörjer sig på att spå så är det inget fel i det. Att BO skulle lura MGM på pengar är långsökt då dom inte har några pengar. Fyllkärring eller vad hon nu är så tror jag hon sitter på info som fått så många i trakten att vara delaktiga. Mer nyfiken på den gemensamma nämnaren mellan MGM inte är det pengar egentligen men det är den utlösande faktorn.
Det är möjligt att det även funnit någon typ av sexuell aktivitet mellan BO och någon/några av de anhållna, eller någon annan hemlighet, något hon dragit upp i ljuset. Hon verkar ju ha velat "fuska" lite inom det samtalsterapeutiska området och den typen fiskar gärna info och är "bra att prata med"...
Citera
2016-07-07, 11:56
Medlem
bananapanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nyf1kn
Äh, det är väl inte så stor summa ändå? Hon bodde väl i huset? Jag har försäkrat lösöre för 200000. En helt vanlig 3 rok utan krusiduller och rikedom.

Nä, jag tycker inte heller att 200k är mycket men har läst att det var "flera hundratusen" och "en större summa pengar" på olika ställen så man undrar ju om det rör sig om mer pengar.
Citera
2016-07-07, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bananapans
Hon hade ju ett norskt försäkringsbolag, kan det spela en roll när det kommer till den stora summan pengar hon fick när sommarhuset brann ned?
Kan vara Gjensidige helt enkelt. Ett norskt försäkringsbolag som finns på svenska marknaden.
Skulle inte tro att de är generösare än andra utan vill nog verka på samma villkor som sina svenska konkurrenter.
Citera
2016-07-07, 12:05
Medlem
emaptis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Om Madde hade genomgått könsbyte, borde hon inte då mer "likna" en kvinna än en man? Många har berättat att det gick att se på henne att hon hade manliga drag. Gjorde hon inte könsbytet för 20 år sedan? Och som en skribent nyss skrev, orakad? Försvinner inte sådant med östrogenet som alla käkar innan operation?
Bilderna som jag har sett av Madde tycker jag ger ett grovhugget, manligt intryck. Fattar inte det om nu genomgått operation och tagit östrogen, allt för många år sedan.

Jag tänker mig Jenner-kvinnan(minns inte hennes förnamn nu) som numera ser ut som en kvinna. Eller iaf mycket mer som kvinna än man.
När en medelålders man byter kön så innebär inte det att han förvandlas till en 20-årig katoy, alla drag mm kommer finnas kvar eftersom han är färdigväxt och utvecklad. Det finns kvinnor som rakar sig också, i ansiktet alltså. De allra flesta som bytt i vuxen ålder ser ut som stryk, i vart fall de jag vet.

Citat:
Ursprungligen postat av bayag
Kan vara Gjensidige helt enkelt. Ett norskt försäkringsbolag som finns på svenska marknaden.
Skulle inte tro att de är generösare än andra utan vill nog verka på samma villkor som sina svenska konkurrenter.
Jag har gjensidige på ett par mc och har funderat på att lägga hemförsäkring där, dom är rätt bra att ha att göra med(men jag har haft väldigt få ärenden där jag fått ut ersättning). Som jag förstår det så betalar man premien efter vad lösöret är värt och får ut det vid t ex en totalbrand.
Senast redigerad av emapti 2016-07-07 kl. 12:10.
Citera
2016-07-07, 12:07
Bannlyst
Citat:
Jenner har nog ekonomin för det. Alltså operationer och så, ingrepp för att slipa ned adamsäpplet och sådant.

Hon hade ju ett norskt försäkringsbolag, kan det spela en roll när det kommer till den stora summan pengar hon fick när sommarhuset brann ned?
Så pengar fanns?? Kan vara en motivbild, och kanske den mest troliga. Tjejen som erkänt mordet verkar ju inte ha alla indianer i kanoten. Vem var s a s ledare i gänget?? Vem styrde upp det hela??

Hur blev denna människa tagen av daga?? Genom yttre våld?? Hade denna tjej de fysiska förutsättningarna att utöva det dödande våldet??

Låter i mina öron som att lilltjejen tagit på sig det hela för att bli populär i gänget, naivism.

Om man ska ta livet av en person medels fysiskt våld krävs, förutom en total avsaknad vad gäller empati, även muskelmassa för att nå framgång. Betvivlar att mgm besitter den förmågan.

Det ska enligt utredarna vara planerat, så motivbilden borde handla om pengar. Dessa måste då funnits i kontanta medel. Skulle vara svårt annars att få ut dom, såvida inte nån av de brottsmisstänkta var förvaltare, god man till BO.
Citera
2016-07-07, 12:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av emapti
När en medelålders man byter kön så innebär inte det att han förvandlas till en 20-årig katoy, alla drag mm kommer finnas kvar eftersom han är färdigväxt och utvecklad. Det finns kvinnor som rakar sig också, i ansiktet alltså.

Visst, det fattar jag. Men jag menade inte att hon skulle förvandlas till en mittuppslagsbrud. Utan ha mer kvinnliga drag än manliga, som, iaf jag, uppfattar att hon inte har/hade.

Hur som, endast en inflikning. Spelar egentligen mindre roll.
Hemskt öde.
Citera
2016-07-07, 12:12
Medlem
Citat:
Nä, jag tycker inte heller att 200k är mycket men har läst att det var "flera hundratusen" och "en större summa pengar" på olika ställen så man undrar ju om det rör sig om mer pengar.

Tror att det där med 200k kommer från en artikel, det var exmannen som sa i en intervju "flera hundra tusen" och tidningen konstaterar att det betyder "minst 200k".
Citera
2016-07-07, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nyf1kn
Äh, det är väl inte så stor summa ändå? Hon bodde väl i huset? Jag har försäkrat lösöre för 200000. En helt vanlig 3 rok utan krusiduller och rikedom.

Det är inte så att du FÅR 200 000 av försäkringsbolaget för att du har satt det som summa för lösöre. Du måste sen redovisa varje möbel/pryl (exklusivare grejer/konst med kvitto alt foto annars standardvärde) och sedan blir det åldersavdrag på det samt självrisk. Så för att få ut 200000 måste nypris åtminstone hamna upp emot 500000 om inte allt var sprillans nytt, då kanske det "räcker" med 300000 i faktiskt värde. Inte många som kommer upp i såna summor i lösöre skulle jag tro.
Citera
2016-07-07, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kompish
Somsagt, det tar VÄLDIGT lång tid innan lemmar "lossnar" från en kropp som ligger i vatten... speciellt när det är ett stillastående vattenområde... tar flera år.

Ska du komma med spekulationer kan du ju åtminstone komma med verklighetstrogna sådana.
Du har rätt- men det är nog så att dessa personer nog hanterat kroppen ovarsamt redan innan den hamnade i vattnet- därav min slutsats.
Citera
2016-07-07, 12:15
Medlem
emaptis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Visst, det fattar jag. Men jag menade inte att hon skulle förvandlas till en mittuppslagsbrud. Utan ha mer kvinnliga drag än manliga, som, iaf jag, uppfattar att hon inte har/hade.

Hur som, endast en inflikning. Spelar egentligen mindre roll.
Hemskt öde.
Det finns dom födda med rätt könstillhörighet som ser värre ut, det är den här tråden ett bevis på. Jag skulle nog hellre vakna upp med Madde än BH iaf, men för att det ska hända skulle jag vara så drucken att jag inte minns allt det hemska.

Porträttbilderna i expressen visade i vart fall en relativt feminin fd man, hade det inte varit för tjurnacken hade hon lika gärna kunnat passera som en manhaftig kvinna.
Citera
2016-07-07, 12:19
Medlem
emaptis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsDizzie
Det är inte så att du FÅR 200 000 av försäkringsbolaget för att du har satt det som summa för lösöre. Du måste sen redovisa varje möbel/pryl (exklusivare grejer/konst med kvitto alt foto annars standardvärde) och sedan blir det åldersavdrag på det samt självrisk. Så för att få ut 200000 måste nypris åtminstone hamna upp emot 500000 om inte allt var sprillans nytt, då kanske det "räcker" med 300000 i faktiskt värde. Inte många som kommer upp i såna summor i lösöre skulle jag tro.
Mja, det ska även täcka in affektionsvärde, släktföremål, ersättningsboende, merarbete mm. Det går väldigt snabbt för en normal vuxen person att komma upp i lösöre för över 250000:-, prova räkna kläder och husgeråd så ser du hur mycket det snabbt blir, allt sånt ska återförskaffas. Det är svårare att få ut summor vid stöld än en totalbrand, jag har då aldrig hört om någon som fått problem med försäkringsbolag efter brand annat än vid misstänkta bedrägerier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in