Citat:
Ursprungligen postat av
^Eaz
För mig funkar det klockrent, på alla kartor utom den där med broarna i "kloaken".
Citat:
Ursprungligen postat av
Woozah
Jag kör grift80 och kan säga, 100%, att jag på varken min MAcbook Pro '11 eller på min stationära dator haft FPS-drops. Ligger stabilt på 100FPS@Mac och 290-300@stationär.
Jag har ett GTX 980 och en i5 2500k över 4Ghz, i GR 120 så åker FPSn ner på ensiffrigt ibland.
Varför man ens skulle vilja ha 300fps i ett spel som är låst till 60fps är dock lite skumt. Allt du får är samma frame flera gånger på rad
Vi har dock normalt kring 10% av en GR på skärmen, rekordet är 35% progress på skärmen utan att räkna orbs.
Tänk detta, fast ännu mer
http://i.imgur.com/DpDTZbK.jpg
Och som ni antagligen vet så försvinner UIt vid 20% progress, vilket är någon gång per dag i högre GRs. Även FPSn far åt helvete när det händer. Men även vid mindre pulls så får man nästan garanterat FPS dropp varje gång en wizard kör sin rotation som dödar allt.
Men även om man kör t10 och har 3+ TR+FB wiz på skärmen så tappar man all fps. Större grupper med grotesque osv.
Har kring 7000h i spelet och detta "problem" finns på alla system när man spelar på lite högre nivå.
Dock märks det sällan om man t.ex har 30fps ett tag för folk är upptagna att titta på annat. Och att spelet bara körs i 60fps till att börja med.