Citat:
Ursprungligen postat av
Ghostery
Barnets rättigheter? Vilket jävla SKITSNACK!
Finns inga "rättigheter". Det enda ungen har rätt till är att ärva och ha mig som vandrande plånbok, vilket mamman lika bra kan stå för istället.
Är det så svårt att fatta?
Finns en artikel om Liberalerna (FP) som vill att män ska kunna göra juridisk abort. Tror det var ungdomsförbundet som skrev detta. Jag håller med dig om allt, det borde inte vara möjligt att påtvinga en man att betala underhåll om kvinnan fått veta i god tid att mannen inte tänker vara delaktig.
Och i ditt fall att brevet kom flera år efteråt, borde inte heller vara möjligt - alltså juridisk abort även i ditt fall.
Vill kvinnan i fråga behålla barnet så måste hon förstå att hon själv får stå för alla kostnader om mannen blankt säger nej.
Enligt mig är detta en form av gisslansituation man fråntas alla rättigheter och ska betala för något som man inte godkänt, kom inte med snacket om att "använd kondom" ja men om kondomen spricker eller bruden heller i sperman i fittan efteråt? Vad säger ni då? Då har jag läst att svaret ofta bli "sluta ha sex istället".
Det spelar alltså ingen roll hur mannen skyddar sig utan mannens rättigheter är lika med noll.
Det parti som ändrar lagar och inför juridisk abort kommer få min röst oavsett vilken annan politik de för, för detta är nog den viktigaste frågan på agendan för jämställdhet mellan könen.