Citat:
Ursprungligen postat av
nedboy
Sluta lida och ta kontakt då, NUUUU!
Du är pappa till ett barn (dotter eller son?) som är ett par år gammal. Du är medveten om att kvinnan är "dömd för brott och håller på med diverse dumheter" och du gör ingenting för att rädda ditt barns liv?
Fy fan vad vidrigt gjort av dig! Kvinnan som är mamma till barnet må vara en idiot. Men vad fan gör att du kan svika ditt egna barn som inte valt situationen?
Det här var nog det mest egoistiska jag hört på många år?
Hur du än vrider och vänder på det och hur dum kvinnan än må vara så är du ändå pappa till ett barn. Att ta ansvar för barnet gör du inte för kvinnans skull, det gör du för barnet. Förstår du inte det? Hur kan det vara så enkelt för dig att svika ditt egna barn?
Detta är nog 2000-talets största svek? Stackars barn!

Håller med nedboy, för ovanlighetens skull.
Citat:
Ursprungligen postat av
frusciantelo
Och varför ska TS betala detta för? Speciellt i ett sånt här fall där mamman undanhållit barnet för pappan?? Vad hände med att låta kvinnor ta ansvar för sina handlingar?
Sånt här är 100 gånger värre än våldtäkt. Och det är dessutom barnmisshandel från kvinnans sida. Tänk på det alla feminister.
Jag håller helt med dig. Det är definitivt en fråga som borde lyftas i debatten. Eftersom det bara är feminister, vänsterextremister och andra galningar som styr MSM lär det inte hända på många år.
Tids nog slår pendeln tillbaka och då lär det bli "synd" om alla dessa idioter.
Citat:
Ursprungligen postat av
Prepper
Detta borde inte vara ett problem längre eftersom vilken kvinna som helst kan genom statens försorg köpa spermie billigt och bli befruktad. Varför ska man då lura en man som inte vill ha barn.
Det har också gjorts undersökningar som visar att män inte behövs som föräldrar utan barnen blir lika lyckliga utan en far. Det är bara en onödig risk för kvinnor att skaffa relationer med män utan det bästa och säkraste är att vända sig till staten för att få spermie av rätt kvalitet.
De män som skulle vilja ha barn och inte hittar en kvinnlig partner kan anlita en surrogatmoder. Då kan han välja de allra bästa generna. En mycket viktig faktor om ett barn som vuxen ska bli lyckligt och anställningsbart är att det är attraktivt.
Kvinnor sluta lura enskilda män utan vänd er till pappa staten och kräv att få den bästa spermien och dessutom skulle vi behöva ett nytt yrke genetiksammordnare eller genetikoptimerare
Det där är ju inte alls sant! Ett barn behöver både sin mamma och sin pappa för att ha bästa chanser att växa upp och bli en trygg stabil individ. Till och med sämre föräldrar är bättre än inga. Dåliga eller elaka föräldrar kanske går bort, men det är viktigt att faders och modersgestalterna finns för barnet.
Av den anledningen är jag av principiella skäl emot att homosexuella tillåts adoptera eller inseminera. Har man verkligen barnens bästa i åtanke när man gör det? Jag känner förvisso ett homosexuellt par som har barn. De är helt underbara föräldrar och barnen otroligt härliga.