2016-07-04, 18:19
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Det låter som en lägerboende med tanke på att man plockar in sju pers.

Tänker precis samma sak
Citera
2016-07-04, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emapti
Senast uppdaterad för nära 8 år sedan, med layout från 1995.

Ne, dum teori är det inte, snarare idiotisk teori, är du släkt med alla inblandade samtidigt? Benita strypa med sina korvfingrar? Snarare att hon i så fall skulle ha suttit henne till döds, hamna under den där fettblobban är knappast hälsosamt.

Du är inte så bevandrad märker jag. Man brukar ta till en slips, skärp eller något sådant när inte händerna duger.
Citera
2016-07-04, 18:20
Medlem
DreamTwisters avatar
Läste jag någonstans att det var anhöriga som anmälde henne saknad? Vem eller vilka kan det vara?

Btw: Med den latenta läggningen är nog inte Borlänge, Avesta etc några av de platser jag skulle valt att bosätta mig i. Trots allt enklare att smälta in i storstaden.
Citera
2016-07-04, 18:21
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Tänker precis samma sak
Och det var helt fel

En ung kvinna, svenska med finskt efternamn, har erkänt mordet på den lika svenska mannen som bytte kön till kvinna för 20 år sedan...
Citera
2016-07-04, 18:22
Medlem
Nu börjar till och med Aftonbladet skriva sanningen .hoppas du får vila i frid nu madde . Från alla pengar och problem bråk. .
Citera
2016-07-04, 18:22
Avslutad
Jag har konto på BC, och kan se om jag kan hitta någon tjej som stämmer med Benita. Inte helt otänkbart att hon har en profil där.

Ska kolla.
Citera
2016-07-04, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tycker
Man kan väl ha planerat att köra lite hård sex men henne. Vad jag förstår så menar ju den häktade att han avvek och inte var med vid själva dådet. Att han sedan kanske satt och fylleplanerade att driva med BO och att Benita skulle strypa lite.... är väl inte helt osannolikt!

Och dum teori är det inte. Inte alls så ovanligt att någon trycker till för hårt och sexpartnern avlider.

Mordet ska ha varit planerat. Ett planerat sexmöte där en part avlider är inte ett planerat mord. Jag tror mer på ett personligt motiv. Kanske var BO pappa till någon av GM? Jag vet att polisen sagt att BO inte var släkt med GM men kanske visste inte polisen från början om att BO hade sex barn som han var pappa till. Det kan också vara så att BO blev ihop men en man som är pappa till någon av GM, vilket någon av GM inte accepterade. För övrigt tycker jag att ni kan sluta med att raljera över GM:s utseenden och spekulera över deras förståndsgåvor. De ser ut som svenskar, de är vita och blonda. De kanske inte är några stora tänkare och jobbar inte heller men i flesta trådarna skulle de duga som representanter för glesbygdssvenskar som hotas av islam och invandring. Svenskarnas IQ är ju högre än andra folkens. Eller hur?
Citera
2016-07-04, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Läste jag någonstans att det var anhöriga som anmälde henne saknad? Vem eller vilka kan det vara?

Btw: Med den latenta läggningen är nog inte Borlänge, Avesta etc några av de platser jag skulle valt att bosätta mig i. Trots allt enklare att smälta in i storstaden.

F.d. mannen, herr Fröjd lär ska ha anmält försvinnandet.
Citera
2016-07-04, 18:24
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
F.d. mannen, herr Fröjd lär ska ha anmält försvinnandet.
Se där ja, han i Horndal alltså.
Citera
2016-07-04, 18:26
Medlem
TjurenFerdinands avatar
Citat:
Den kvinnan lever inte alls kvar!!!! Gisses!!! Hon avled 2007. Äldsta dottern död 2002. Vilket ju stämmer med vad en annan postare sagt. Ena dottern bor nu i Vallentuna. Sonen i Södertälje.

Jodå, hon är fortfarande i livet, och bor tillsammans med den 21-åriga dottern. Exhustrun, som han skilde sig från 1985, gick däremot och dog 2007.
Senast redigerad av TjurenFerdinand 2016-07-04 kl. 18:28.
Citera
2016-07-04, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Mordet ska ha varit planerat. Ett planerat sexmöte där en part avlider är inte ett planerat mord. Jag tror mer på ett personligt motiv. Kanske var BO pappa till någon av GM? Jag vet att polisen sagt att BO inte var släkt med GM men kanske visste inte polisen från början om att BO hade sex barn som han var pappa till. Det kan också vara så att BO blev ihop men en man som är pappa till någon av GM, vilket någon av GM inte accepterade. För övrigt tycker jag att ni kan sluta med att raljera över GM:s utseenden och spekulera över deras förståndsgåvor. De ser ut som svenskar, de är vita och blonda. De kanske inte är några stora tänkare och jobbar inte heller men i flesta trådarna skulle de duga som representanter för glesbygdssvenskar som hotas av islam och invandring. Svenskarnas IQ är ju högre än andra folkens. Eller hur?

Dessa svenskar kan inte hotas av islam eller invandring - bara berikas!
Citera
2016-07-04, 18:27
Medlem
ace_secs avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article23114334.ab

"Den 61-åriga kvinnan planerade att åka till Ikea och handla till sin nya lägenhet.
Hon ringde exmaken och bad honom följa med - men försvann spårlöst kort efter det.
– Jag mår så fruktansvärt dåligt. Det som har hänt är vidrigt, säger exmaken."

Citat:
Kvinnans exmake berättar att hon ringde honom på morddagen, någon gång innan lunch. Paret skiljde sig för flera år sedan, men förblev vänner och hade regelbundet kontakt med varandra.
– Hon ringde och frågade om vi kunde åka till Ikea dagen efter på lördagen. Hon lät som vanligt, säger han. Han var på jobbet och kunde inte prata, så de kom överens om att höras när han hade lunchrast. – Jag ringde henne men telefonen var avstängd, säger han. Exmaken fortsatte förgäves ringa till henne och åkte även till hennes nya lägenhet, men ingen öppnade. Han lämnade några brev som kommit till hans adress.

– Sen åkte jag dit efter två-tre dagar med nya brev. Då såg jag att de gamla låg kvar och blev jätteorolig. Jag visste direkt att något hänt. Hon hörde alltid av sig, minst två-tre gånger i veckan.
Polisen började leta först efter några dagar.

Den 61-årig kvinnan har i många år arbetat som busschaufför, även utomlands. När hon mördades hade hon varit sjukskriven under en längre period. Hon blev av med körkortet och det var tufft för henne. En vän till kvinnan berättar att den 61-åriga kvinnan haft en kämpig period i livet under de senaste åren men att det började gå bättre på sistone. Stundtals bodde hon hos bekanta.
– Hon hamnade i dåligt sällskap. Men hon hade det gott ställt och en del pengar på kontot, säger vännen.

Kvinnans exmake säger att hon lånade ut stora summor till personerna som hon för tillfället umgicks med och ibland bodde hos:
– Hon klagade att hon inte fick pengarna tillbaka, bara små summor ibland.
Jag har varnat henne flera gånger och sagt åt henne att sluta låna ut pengar.

Enligt obekräftade uppgifter till Aftonbladet ska kvinnan ha blivit knivhuggen – och hittades sedan polisen pejlat hennes mobil. Ett bråk om skulder ska, enligt samma källa, ligga bakom mordet. De gripna personerna var bekanta med den 61-åriga kvinnan.

– Hon var en jättesnäll och intelligent person. Hon var omtyckt och ville hjälpa alla. Det var ett aber. Hon har hjälpt även människor som inte förtjänade att få hjälp, säger han.

Så; enligt källorna gäller det knivmord pga skulder.

Hon hade lånat ut pengar, ville ha dem tillbaka, men fick istället kniven som tack.
Senast redigerad av ace_sec 2016-07-04 kl. 18:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in