2016-07-06, 11:03
Medlem
Harfagers avatar
När man debatterar här så dras alla över samma psykiska sjukdoms kam utav flera utav "skeptikerna" ideligen trotts att detta ska handla om brotten och inte är en psyktråd.

Detta förstör både för psyksjuka som kan googla sig in på detta och tro att detta måste ju gälla dem också då Zersetzung och sjukdom kommer upp vid samma googling , och för de som är utsatta för denna tortyrmetod.

Att folk har frågor kring skalärvågor etc som jag personligen inte vet något om må vara hänt och detta skulle förtjäna en egen tråd, men blir väl dubbelpostning nu om någon startar en, för om det fanns så skulle dessa använda sig av detta, alla som kunde skulle använda detta. Riktat ljud skulle kunna göra vem som helst, som inte kände till tekniken, nojig, men det är inte skalärvågor utan enkelt ljud.

Men enkla psykiska tortyrmetoder förlöjligas här i samma veva så vilken bostadsrättsförening eller underrättelsetjänst som helst kan använda detta för att få bort, tysta de som de vill göra så med, i godan ro. Utöver att detta blir spritt och kan användas utav flera och de som börjat men har mera positioner, döljs bakom en massa amatörer som gör detta för "husbehov" eller till och med på klasskamrater.

Jag efterlyser här mer en diskussion om hur detektera och avslöja denna form av tortyr och mera vilka som använder sig av den och de som har bevis som man börjar se fler exempel på.
Citera
2016-07-06, 11:13
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harfager
Blir ju tvungen att svara på detta.

Visst kan jag feltolkat ditt sätt att svara ang "HOT" då jag inte kallar det hot utan möjligt trakasseri och möjligt övervakande som jag fick utav ren slump på bild. Är man från någon region eller brukar se/använda drönare som har beväpning så förstår jag ordvalet med "hot" i detta sammanhang bättre.

Ändå skriver du om hot i över 120 inlägg i denna tråd - och även i direkt samband med just din "drönare":
Citat:
Med alla de bilder jag sätt på drönare nu så råder det ingen tvekan om att det är en drönare Att hävda en fågel är remarkabelt dumt.

Har du glömt det jag sagt om grannarna här ? Släkt med säpo anställd, känner folk där jag jobbar och ägarna där jag tidigare bott på två ställen , subtila hot etc etc etc.
...

För mig blir det mer uppenbart att du inbillar dig saker ju mer du skriver - inte minst tydligt när du lyckas vantolka ett vänligt svar i PM till att handla om något helt annat..
Citera
2016-07-06, 11:38
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Ändå skriver du om hot i över 120 inlägg i denna tråd - och även i direkt samband med just din "drönare":

För mig blir det mer uppenbart att du inbillar dig saker ju mer du skriver - inte minst tydligt när du lyckas vantolka ett vänligt svar i PM till att handla om något helt annat..

Vi får väl se vad alla dina inlägg ger för bild av dig. Min summering av dig är en ogin person som gillar att vända och vrida på svaren tillsynes helt i vanföreställningens täcken men ändå med en agenda där uppenbara bevis och utsagor vantolkats in absurdum till skada för offer och till gagn för torterarna.

Att använda hot i den kontexten är som ,harfager startar drev mot mig .

Slösar inte mer tid på dig nu.
Citera
2016-07-06, 11:48
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Vi får väl se vad alla dina inlägg ger för bild av dig. Min summering av dig är en ogin person som gillar att vända och vrida på svaren tillsynes helt i vanföreställningens täcken men ändå med en agenda där uppenbara bevis och utsagor vantolkats in absurdum till skada för offer och till gagn för torterarna.

Att använda hot i den kontexten är som ,harfager startar drev mot mig .

Slösar inte mer tid på dig nu.

Jaha, så nu är jag en stalker igen alltså. OK - du tolkar alltså ett vänligt svar om din drönare som att jag tror mig själv vara hotad och att jag ställer sjuka frågor, och några minuter efter det är jag istället den som stalkar ..
Jag försöker oftast vara vänlig men det är inte lätt när du håller på så här och dessutom ideligen påstår dig ha uppenbara bevis när allt vi fått se är vad som verkar vara vm-finalen i suddiga foton..
Citera
2016-07-06, 13:14
Medlem
Harfagers avatar
Någon utöver förnekarna som har någon ide vad detta är ?

Slog mig att ingen utav de som säger sig vara stalkade/torterade (utom en ) yttrade sig om dessa bilder.

Det är ursprungligen samma bild som förstärkts så mycket som jag kunnat på min dator.

https://rbfi.io/img/C1k2Is.PNG

https://rbfi.io/img/NSC13K.PNG

https://rbfi.io/img/KgX96b.PNG
Senast redigerad av Harfager 2016-07-06 kl. 13:40.
Citera
2016-07-06, 14:32
Medlem
Citat:

Slog mig att ingen utav de som säger sig vara stalkade/torterade (utom en ) yttrade sig om dessa bilder.

Det är ursprungligen samma bild som förstärkts så mycket som jag kunnat på min dator.

Att andra TI inte kommenterat vad bilden föreställer vad drar du för slutsats av det
a/ De håller med om att det är en farlig drönare
b/ De har ingen aning för det går inte att se, vad tror du
Citera
2016-07-06, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rosalotus
Jo, jag håller med dig om att missförstånd ibland kan ske när det gäller vem som är inblandad i detta eller inte. Min erfarenhet är dock att man med tiden lär sig att känna igen de som deltar. Mycket vanligt är t ex att de pratar som om de följde ett manus eller ett script. Till exempel om man befinner sig på en arbetsplats så pratar personen normalt för att helt plötsligt få ett sms på mobilen, när de återvänder till samtalet efter att ha kollat meddelandet så ändras kommunikationen och blir märklig och onaturlig och man förstår att de säger saker som de har fått instruktioner om att säga via sms. Då är det ofta kommentarer som ger hintar om personliga detaljer om TI's tillvaro. Ok, det var en liten parentes, men ändock ...

Jag håller absolut med dig om att de som blir utsatta för GS sällan utgör någon fara för samhället, det har jag själv hävdat hela tiden; de flesta är fredliga, oskyldiga offer för hänsynslös brottslighet.

Delar din uppfattning om det med att hintar som kan antyda väldigt mycket, utan att egetligen berätta något konkret är vanligt förekommande. Kummunikationen via de inblandade gs kan ju enkelt skötas via mobilen, eller internett, inget snack om den saken.

En liten utsvängning angående just "instruktionerna". Klart det "kan" vara så att den som håller i det hela, skickar instrutioner om hur samtalet skall fortsätta för att få så stor effekt som möjligt.
Något som är uppenbart är att om det är ett tydligt mönster som går att känna igen med exemplet som du gav är att: Dom "vill" att du skall känna igen mönstret och reagera på det, annars hade det inte skett så uppenbart med så kort varsel.

Med tanke på att det skall märkas av dig att sms:et kommer, & samtalet ändrar karaktär kort efteråt för att psyka kan det lika gärna vara någon som skickar ett sms till sig själv, eller låtsaspratar i mobilen för att ge det intrycket. Oregistrerade kontantkort finns ju så kan vara rellativt säkert att ge order på det viset annars utan att för den delen riskera något själv.
Citera
2016-07-06, 18:12
Medlem
Harfagers avatar
Citat:

Jag måste erkänna att då man lämnat beskrivningar efter beskrivningar i tråden och fått höra både det ena och det andra som svar så tänker man ju dels att
1, trakasserarna aldrig skulle försitta chansen att använda det ända öppna forumet för att dölja

men
2, hur skulle jag uppfatta detta om jag inte varit med själv ?

....och ger en debattör chansen att sansa sig och skriver följande då jag lyckats få minst en drönare på bild men vill inte att tex Åkeshovsmannens dåd ska upprepa sig om det är någon medicinerad som läser inlägget och slutar med sin medicin bara för att denne ser ett bildbevis. (sände detta till flera )

"Hej
Hej, jag tog ett foto i dag och något udda kom med på det, jag uppmanade nu de som läser det och medicinerar att fortsätta med det. Jag har varit med om detta 20 år snart och är inte sjuk i huvudet, men de som är kanske slutar ta sin medicin på grund av det fotot så du som skriver bra kan väl stämma in i det på sidan .
Jag försöker bara argumentera för min sak inte att massa sjuka ska strunta i sina mediciner.

Mvh"

Debattören börjar med att denne inte kan tolka bilden (som jag direkt ser är en drönare då jag förstorar den ) därefter så skummar jag texten, då jag tänker att denne fortsätter stilen även med bildbevis , och läser detta med hot och tog det som en fråga i samma stil .

Blev så förbannad i dag på morgonen med sommarförkylning i full blom då jag läste om hatdrev som jag skulle varit involverad i och då jag misstolkat genom att skumma igenom texten för ett år sedan och då jag undrat om dessa är svårt paranoida och vantolkande eller stalkare , slängde iväg texten.

Då jag tittar på bilderna så ser jag direkt vad det är.
Citera
2016-07-06, 18:23
Medlem
Citat:

Har kollat på dina bilder igen och det är en nackdel att de är så pass suddiga. Inte helt lätt att avgöra med säkerhet om det är en drönare eller inte. Men om man studerar noga så tycker jag mig urskilja ett objekt som ser väldigt symmetriskt ut, det ser faktiskt ut som om det är man-made, vilket i så fall utesluter en fågel, en insekt eller liknande. Det skulle mycket väl kunna vara en drönare som du har fångat på bild, men jag törs inte ge en helt säker åsikt pga att det är så pass suddigt.
Citera
2016-07-06, 19:29
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Har kollat på dina bilder igen och det är en nackdel att de är så pass suddiga. Inte helt lätt att avgöra med säkerhet om det är en drönare eller inte. Men om man studerar noga så tycker jag mig urskilja ett objekt som ser väldigt symmetriskt ut, det ser faktiskt ut som om det är man-made, vilket i så fall utesluter en fågel, en insekt eller liknande. Det skulle mycket väl kunna vara en drönare som du har fångat på bild, men jag törs inte ge en helt säker åsikt pga att det är så pass suddigt.

Jo visst är det en nackdel, men jag tog bara en bild rakt upp för att testa en fildelnings sida likt denna som jag lagt upp dessa på nu och då jag ladda in dem på datorn så såg jag en liten prick som jag testade med att blöta tummen och torka bort på skärmen först och såg först då jag förstorade detta som definitivt är tillverkat.

Visst kan det vara brandförsvaret som testade en drönare för skogsbränder etc men att hävda att det ser ut som en insekt som vissa gör .....

Kommer det in en sjuk person här och hör förnekarna prata om insekter och denne ser att det är man made så får nog denne svårt att ta till sig något ens från seriösa hjälpare ..
Citera
2016-07-06, 19:32
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Debattören börjar med att denne inte kan tolka bilden (som jag direkt ser är en drönare då jag förstorar den )

Fast kan det inte vara så att du ser en drönare för att du vill se en drönare, för om man tar bort bilden där du krystat har ritat i den otroligt suddiga bilden så blir det tyvärr inget annat än en oskarp och suddig bild som kan föreställa exakt vad som helst.

Speciellt om det är så som du säger inte originalbilden som vi ser utan endast din förstoring av en bild som vi inte vet kvalitén på, denna bild går absolut inte att använda som bevis då den är suddigare än en vanlig övervakningskameras och även de är relativt suddiga och svåra att tyda om man inte får en klar bild på ett ansikte.

Eller för att göra det lite av ett perspektiv, din bild är suddigare än de klaraste bilderna på såväl Loch nes monstret och Bigfoot.

Citat:
Då jag tittar på bilderna så ser jag direkt vad det är.

Som sagt, jag tänker göra en antagning att du ser vad du vill se och inget annat, tyvärr, återkom gladeligen med bilder som inte är suddiga till en sådan nivå att man enbart måste gissa sig till resultatet.
Senast redigerad av Ondahamstern 2016-07-06 kl. 19:41.
Citera
2016-07-06, 19:38
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Jo visst är det en nackdel, men jag tog bara en bild rakt upp för att testa en fildelnings sida likt denna som jag lagt upp dessa på nu och då jag ladda in dem på datorn så såg jag en liten prick som jag testade med att blöta tummen och torka bort på skärmen först och såg först då jag förstorade detta som definitivt är tillverkat.

Visst kan det vara brandförsvaret som testade en drönare för skogsbränder etc men att hävda att det ser ut som en insekt som vissa gör .....

Kommer det in en sjuk person här och hör förnekarna prata om insekter och denne ser att det är man made så får nog denne svårt att ta till sig något ens från seriösa hjälpare ..

Fast du missar en viktig del, hon säger att den kan vara "man made" om man studerar det noga:

Citat:
...Men om man studerar noga så tycker jag mig urskilja ett objekt som ser väldigt symmetriskt ut, det ser faktiskt ut som om det är man-made, vilket i så fall utesluter en fågel, en insekt eller liknande....

Det betyder att det inte nödvändigtvis behöver vara en drönare, sedan rörande symetri så har naturen extremt många exempel på djur och insekter som är symetriska, getingen är ett gott exempel på en sådan insekt.

Men som jag säger, vi har inte tillgång till originalbilden och därmed så är det omöjligt för oss att kunna avgöra hur mycket sanning det finns i det du säger då det lika väl kan vara en bild från där du tar ett fotografi mot fönstret medan du ligger i en soffa och därmed får med en insekt eller vad som helst och därefter förstorar bilden tills den är för suddig för att man skall kunna se det. (säger inte att det måste vara så men det är en möjlighet varav därför det skulle underlätta för alla skeptiker som troende om du kunde dela med dig av originalbilden i originalformat (ej förstorad) så att vi vet vad vi har att arbeta med)
Senast redigerad av Ondahamstern 2016-07-06 kl. 19:39. Anledning: ändrade från underskatta till underlätta (brainfart)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in