2016-01-12, 15:57
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harfager
Originalbilden är bara en liten prick , den du visar nu är en uppförstorad bild där man tydligt ser att det är man maid och av allt att döma en drönare med 4 motorer var av två synliga och man ser stagen till de två dolda utöver att man ser förmodligen propellerskydden där jag förstärkt på senaste bilden med sträck då jag kanske har mycket bättre syn en genomsnittet.

Det KAN förstås vara en drönare också men det går inte att utesluta t.ex. fågel, flygplan, skräp eller insekt. Det går inte ens att säga vad som är troligast utifrån den där bilden. Att det skulle gå att se att det är något "man maid" lär du vara extremt ensam om att tycka.

Edit: Hittade vad det är på bilden: http://sv.tinypic.com/r/17wmxy/9
en Phoenix! Det är faktiskt mycket mer likt än din egen drönare - men inte ens du kan väl tro att du är övervakad av ett TV-spel från Taito? Förstår du nu hur dumt det är att dra slutsatser utifrån ingenting?
Senast redigerad av SnakePlisssken 2016-01-12 kl. 16:06.
Citera
2016-01-12, 16:25
Medlem
Citat:
Originalbilden är bara en liten prick , den du visar nu är en uppförstorad bild där man tydligt ser att det är man maid och av allt att döma en drönare med 4 motorer var av två synliga och man ser stagen till de två dolda utöver att man ser förmodligen propellerskydden där jag förstärkt på senaste bilden med sträck då jag kanske har mycket bättre syn en genomsnittet.

Om du alltså på en liten bild saknar detaljer för att se någonting specifik så kan du inte få fram detaljerna på den bilden genom att förstora den.

Det är omöjligt om inte detaljerna fanns på originalet.
Citera
2016-01-12, 16:49
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theKGS
Om du alltså på en liten bild saknar detaljer för att se någonting specifik så kan du inte få fram detaljerna på den bilden genom att förstora den.

Det är omöjligt om inte detaljerna fanns på originalet.

Vad säger er logik att det är då, en hund som flyger som snake var inne på ? ? Ni var väldigt snabba hela drösen att begrav dessa bilder så fort de publicerades igen måste jag säga.
Citera
2016-01-12, 17:03
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Vad säger er logik att det är då, en hund som flyger som snake var inne på ? ? Ni var väldigt snabba hela drösen att begrav dessa bilder så fort de publicerades igen måste jag säga.

En fågel är min gissning - men precis som jag skrivit hela tiden så är det omöjligt att säga säkert och därför är det klokast att inte gissa alls. Att spiksäkert bestämma sig för att det skulle ha varit en drönare är bara dumt..
Citera
2016-01-12, 17:13
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
En fågel är min gissning - men precis som jag skrivit hela tiden så är det omöjligt att säga säkert och därför är det klokast att inte gissa alls. Att spiksäkert bestämma sig för att det skulle ha varit en drönare är bara dumt..

Med alla de bilder jag sätt på drönare nu så råder det ingen tvekan om att det är en drönare Att hävda en fågel är remarkabelt dumt.

Har du glömt det jag sagt om grannarna här ? Släkt med säpo anställd, känner folk där jag jobbar och ägarna där jag tidigare bott på två ställen , subtila hot etc etc etc.

De gör allt för att isolera en så att inga ska vet vad de håller på med, att bli isolerad var inget jag brydde mig om innan jag kunde orda, tvärtom jag visste vilka som var invigda i det hela och kunde dokumentera dem. Nu blir det bara sorteringen vad visste dessa då de började sin förföljelse mot mig LK och PS är redan klara , de var kommissionen och 50 miljoner de sökte resten kan vara lurade på ett eller annat sätt.

Jag vet att du eller dit gäng inte förstår denna skrift men det är för andra som kommer in och läser.

Remarkabelt
Senast redigerad av Harfager 2016-01-12 kl. 17:39.
Citera
2016-01-12, 17:44
Medlem
madtops avatar
Citat:
Med alla de bilder jag sätt på drönare nu så råder det ingen tvekan

Och här kommer vi på sätt oss vis till trådens kärna:

Ingen icke TI kan avgöra att bilden föreställer en drönare och ännu mindre att drönaren dessutom är utsänd för att spionera på just sig.

Men du tolkar inte bara bilden som en drönare utan du är dessutom övertygad att blurret du ser på en bilden är kopplat till dig och att blurret är ett bevis på att just du är förföljd.

Ja jösses... snacka om att tolka världen knasigt.
Citera
2016-01-12, 18:00
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Och här kommer vi på sätt oss vis till trådens kärna:

Ingen icke TI kan avgöra att bilden föreställer en drönare och ännu mindre att drönaren dessutom är utsänd för att spionera på just sig.

Men du tolkar inte bara bilden som en drönare utan du är dessutom övertygad att blurret du ser på en bilden är kopplat till dig och att blurret är ett bevis på att just du är förföljd.

Ja jösses... snacka om att tolka världen knasigt.

"blurret" får du ta med snaken, där vet jag inte vad du pratar om.

Jag kan inte svära på att det är mig den tittar på , men med allt annat i åtanke och att detta är mitt ute i skogen så tyder det starkt på det.

Går det inte att ordna en omröstning här på FB så att flera får gissa vad det är , för ni är ett 10-tal som är inne och förnekar här och även i andra trådar . Diskussionen skulle ta ett kraftig kliv framåt om moderatorerna höll bättre koll här på tramset , men det är väl fel sida för allvar...Det positiva är att fler ser vilka metoder som används i lilla Svedala enkom för att tysta ned folk.
Citera
2016-01-12, 18:32
Medlem
Harfagers avatar
Då vissa vill påskina att då man nämner att några handplockade /utsedda på tex AF varit med och stjälpt en med vissa beslut så vantolkas detta som om man hade skrivit att hela AF varit ute efter en .

Visar här ett exempel på påverkbara personer ena var misstänkt för brottslig verksamhet och den andra får post efter post och har jobbat under Laila Freivalds då denna var JM, som nu har raderat miljontals mejl bara så där så att inga chefer kan utredas
http://www.expressen.se/nyheter/eliasson-raderade-mejl-hos-f-kassan/
Citera
2016-01-12, 19:07
Medlem
madtops avatar
Citat:
Diskussionen skulle ta ett kraftig kliv framåt om moderatorerna höll bättre koll här på tramset , men det är väl fel sida för allvar...Det positiva är att fler ser vilka metoder som används i lilla Svedala enkom för att tysta ned folk.

Får se nu om jag fattar det rätt - du anser att jag och en del andra som skriver på flashback är en del av en stor konspiration som är riktad mot dig? Att vi som inte håller med dig är organiserade i något slags gäng (grupp E kanske) och vårt syfte med att skriva här är att "tysta ned folk"?

Citat:
Visar här ett exempel på påverkbara personer ena var misstänkt för brottslig verksamhet och den andra får post efter post och har jobbat under Laila Freivalds då denna var JM, som nu har raderat miljontals mejl bara så där så att inga chefer kan utredas
http://www.expressen.se/nyheter/eliasson-raderade-mejl-hos-f-kassan/

Du får gärna utveckla vad en intern granskning på försäkringskassan har med organiserad gang stalking att göra. Menar du att Eliasson utsätter anställda för GS? Eller att det faktum att en chef har anställt sin flickvän är bevis för gang stalking? Eller anser du att Elissons beslut att förstöra mailloggarna är ett exempel på GS?
Citera
2016-01-12, 19:20
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Får se nu om jag fattar det rätt - du anser att jag och en del andra som skriver på flashback är en del av en stor konspiration som är riktad mot dig? Att vi som inte håller med dig är organiserade i något slags gäng (grupp E kanske) och vårt syfte med att skriva här är att "tysta ned folk"?

Du får gärna utveckla vad en intern granskning på försäkringskassan har med organiserad gang stalking att göra. Menar du att Eliasson utsätter anställda för GS? Eller att det faktum att en chef har anställt sin flickvän är bevis för gang stalking? Eller anser du att Elissons beslut att förstöra mailloggarna är ett exempel på GS?

Varför några sitter på denna sida och begraver inlägg med trams som de inte vet något om är för mig en gåta, bara kul att skriva ????

Då fler gjort sig larviga över att man nämnt några på olika myndigheter som högst troligen stjälp medvetet och på uppdrag av någon så är detta ett tydligt bevis på att en köpt person på rätt ställe kan dölja vad en annan har stjälpt.
En som gjort bort sig kan ju även nappa på att "göra rätt" med löfte om att inte bli mera utredd och serverad med en historia som ska göra det lätt för vederbörande och blir således en del av övergreppen .
Lite som "det är en dålig person , men det är våran dåliga person"

Sedan om personerna i artikeln är med i en konspiration vet jag inte , visar bara hur enkelt det är att radera bevis helt i onödan och komma undan .
Citera
2016-01-12, 19:35
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
"blurret" får du ta med snaken, där vet jag inte vad du pratar om.
Det beror med största sannolikhet på en kombination av följande saker:
1. Du använder en kamera som sparar bilder i jpeg-format.
2. Du är obildad och förstår inte att jpeg-format medför att bilden utsätts för komprimeringsartifakter
3. Du väljer instinktivt att fylla ut dina kunskapsluckor med fantasier

Jag föreslår att du köper en ny kamera som klarar av att återge små detaljer med högre precision.
Citera
2016-01-12, 19:47
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Det beror med största sannolikhet på en kombination av följande saker:
1. Du använder en kamera som sparar bilder i jpeg-format.
2. Du är obildad och förstår inte att jpeg-format medför att bilden utsätts för komprimeringsartifakter
3. Du väljer instinktivt att fylla ut dina kunskapsluckor med fantasier

Jag föreslår att du köper en ny kamera som klarar av att återge små detaljer med högre precision.
Oj nu är hela gänget på här igen.

Som jag sade så tog jag bara en random bild rakt upp och fick med drönaren . kameran var bara 5 mp men med en normal begåvning så förstår man att det inte är en hund, man förstår att det inte är ett pontonflygplan eller en insekt.

Vilket format ska man spara i för att få bästa skärpan ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in