2016-07-05, 18:59
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreedomDeep
Det är absolut inte "bara trams och skrämselpropaganda som ni och andra verkar använda för att trigga er själva med". Det är verkligheten - den vet du inte mycket om! Systemet för total kontroll, övervakning och tortyr finns på plats!

Du har uppenbarligen svårt att föreställa dig hur långt man kommit både inom det militära och det privata vad gäller teknikutveckling! Den verklighet som du får läsa om i tråden förnekar du kategoriskt såsom trams och utan värde! Typiskt. Står något inte i mainstream media så verkar det inte vara möjligt i din värld.

Nåja, din och alla andra förvillares och förnekares tid kommer. Här är exempelvis ett citat från koncern-VD:n för Ericsson Hans Vestberg som visar på hur denne tänker sig världen år 2025, alltså världen bara om några år:

”Jag är säker på att om 10 år kommer du att ha ett chip i din kropp som kommer att tala om för dig vad som ska hända de kommande 24 timmarna.” … ”Vi kommer inte att kunna föreställa oss hur världen kommer att transformeras med all denna uppkopplingsbarhet”.

Länk: http://newsvoice.se/2016/06/18/ericssons-vd-tror-svenskarna-har-inopererade-mikrochips-ar-2025-om-nio-ar-alltsa/

Det kommer ske stora förändringar i samhället. När så sker kanske folk inser vem som hade rätt och vilka som talade sanning.

Och 1950 så trodde de flesta att vi skulle ha flygande bilar år 2000. Datorer var å andra sidan inget man ens funderade på att var och varannan människa skulle ens få rum med i ett normalstort hus....

Visst kommer det ske stora förändringar - det är jag övertygad om (tror dock inte inopererade chips lär bli nån hit) men det är ju inte det vi diskuterar - det vi diskuterar är att ni verkar tro att dessa förändringar redan har skett, trots att det inte finns tillstymmelse till bevis för att man kan läsa eller styra folks tankar med olika vapen och teknologier.
Citera
2016-07-05, 19:31
Medlem
Citat:
Det var så lite så. Var stark.

Detta skrämmer mig också. Det är svårt att ta in att världen kan vara så här. Att människor kan utveckla ett system likt detta; ett system avsett för total kontroll, övervakning och tortyr. Ett system där människor ses som objekt. De som medverkat till att ta fram detta system måste ha ett speciellt synsätt på vad som är rätt och fel.
Likaså skrämmer det mig att mainstream media är knäpptyst om det hela varför gemene man, de flesta politiker och andra beslutsfattare sannolikt helt saknar medvetenhet om problemet.
Och om det är svårt att acceptera fast man själv är utsatt - hur svårt är det då inte för andra? Givetvis jättesvårt.

Människor är sannolikt olika mottagliga. Är det medvetna om att de kan manipuleras med avancerad teknologi kan de lättare stå emot och reflektera mer kring sina tankar. Barn är måhända extra utsatta för tekniken då de generellt inte är så självmedvetna utan i högre grad repeterar/säger vissa saker innan de tänker.

Precis. Skrev lite tidigare i ett inlägg hur det kan gå till:

Japp, det gäller att vi har kontakt med vår inre styrka. Och var man inte stark innan så blir man definitivt starkare av att genomleva och överleva dessa tortyrmetoder.

Tänker mig som så att man läser och tar till sig den kunskap som finns, man lyssnar på andra i kombination med att man använder sin egen intuitiva förmåga för att sålla i all information. Om man känner sig kallad så tar man sig tid så mycket som man orkar att upplysa omvärlden om TI's situation, och resten av tiden så kopplar man bort fokus från detta t ex på liknande sätt som jag skrev om i mitt förra inlägg, så att man inte drunknar i ett hav av sorg och frustration utan ägnar tid åt att läka och stärka sig själv.

Det är klokt det du säger om att det är lättare att stå emot yttre tankepåverkan om man först har tillskansat sig kunskap om vad som sker. Har man det så kan man medvetet träna sig på att lära sig vilka som är ens egna tankar och vilka som inte är det och så kan man fortsätta att öva sig på att medvetet styra undan det som man märker är rena attacker. Det underlättar om man tillbringar en hel del tid i kontakt med sitt inre så att man finner sitt autentiska jag och därför kan avgöra: "detta är jag/detta är mina tankar" eller "detta är inte jag/detta är inte mina tankar" så att man kan strunta i sådant som verkar vara påtvingat. Det gäller även den allmänna hjärntvätten som sker överallt i vårt samhälle.

Är helt enig med dig om att vi helt klart är på väg in i ett kontrollsystem med omänskliga metoder för övervakning och tortyr. Allt det här med GS är ett av alla uppenbara tecken på det. Att det finns de som förnekar detta är en märklighet i sig. För mig känns allt det här bara helt fel. Det går emot människans naturliga väsen i mångt och mycket. Jag tror att vi är menade att leva lite mer så som naturfolken lever, och inte i en värld helt genomsyrad av kontrollsystem och teknologi. Ibland känns det som om man har blivit född in i helt fel århundrade. En egen täppa skulle man ha, lite mark att odla på, kanske en häst istället för en bil osv ...
Senast redigerad av rosalotus 2016-07-05 kl. 19:34.
Citera
2016-07-05, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harfager
Så mycket uppenbart strul från myndigheter har det inte varit men några gånger som jag reagerat på och fått mig att anta att man har fått handplockade handläggare och att jag kände igen en person från ett ställe som ett troligt syskon till en.

Släktskap har jag sett en hel del , kan vara fel och bara lika men tex så hade jag flyttat till ett nytt ställe och såg en ung kille ( bland flera) som uppträdde konstigt då jag passerade eller så och sedan på jobbet så var det en chef som också strulade och jag tänkte senare att fan vad dessa liknade varandra (har varit med om tvillinglekar men där först trott att det var samma) . Ett jobb där det hände mycket skit som skadegörelse , mycket jobb och fel hela tiden hände. Detta var efter att jag anmält ett hot från en som ville värva mig för att gå med grupp och rapportera om dem etc etc.

Jo givetvis tycker folk att det är det omak med att få punktering en gång men börjar det ske då och då plus annat så förstår de kanske att man blir trött och det kostar tid , energi och en hundring per gång minst...

Ang region så kan man ta sådant i pm , samma jag tänk med bilder på torterare .

När jag läser dina inlägg, Harfager, så får jag en känsla av att vi båda är utsatta och har blivit utsatta för väldigt många liknande stasi-metoder. Vad jag också har lagt märke till är att vi har ganska så olika sätt att tackla och hantera detta på. Du är mer fokuserad på att samla bevis, ta foton och göra inspelningar, försöka få till en rättegång m.m. Allt detta tycker jag är bra och du bör fortsätta med det om det är rätt väg för dig att gå. Det är inte riktigt min grej att fota förövare och jobba mot en rättegång. Jag försöker att hantera detta på ett lite annorlunda vis som ligger mer i linje med den jag är. Vi har nog alla våra unika tillvägagångssätt i detta.

Så vad jag kan säga är att jag har inga foton som vi kan jämföra, tyvärr.

När du berättar om att olika stalkers liknar varandra rent utseendemässigt så klingar detta igenkännande. Jag har ibland noterat att så är också fallet i min situation.

Om du får till en rättegång och lyckas få upprättelse så kommer det att vara oerhört inspirerande och stärkande för andra utsatta som då förmodligen kommer att vända sig till dig för vägledning och råd och tips. Jag känner att det är inte min väg att gå just nu i skrivande stund, men jag respekterar att alla TI's är unika individer och gör sin egen grej.
Citera
2016-07-05, 20:33
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosalotus
När jag läser dina inlägg, Harfager, så får jag en känsla av att vi båda är utsatta och har blivit utsatta för väldigt många liknande stasi-metoder. ...

Rätt intressant iakttagelse - särskilt med tanke på att det inte var speciellt länge sedan som jag råkade ut för ett riktigt hatdrev av just Harfager och några andra när jag skrev om att jag finner det sannolikt att TI's inspireras av varandras historier....

(FB) Förekommer organiserad gang stalking? och framåt..
Citera
2016-07-05, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Rätt intressant iakttagelse - särskilt med tanke på att det inte var speciellt länge sedan som jag råkade ut för ett riktigt hatdrev av just Harfager och några andra när jag skrev om att jag finner det sannolikt att TI's inspireras av varandras historier....

(FB) Förekommer organiserad gang stalking? och framåt..

Vad menar du?

Att våra vittnesmål liknar varandra visar ju på att dessa metoder faktiskt existerar och att man utsätter oss för i stort sett samma typ av psykterror. Det stärker ju bara sannolikheten att dessa metoder är väl genomtänkta, har brukats under många många år och att man använder dem mot alla som man attackerar, även om man delvis också skräddarsyr dem så att de anpassas lite från person till person så att attacken ska bli mer personlig.

GS handlar ju om en tortyrteknik som de har satt i system och att våra upplevelser då liknar varandras bekräftar ju dess existens snarare än att det skulle tyda på att vi sitter och fantiserar ihop vittnesmål inspirerade av vad andra skriver att de har varit med om.

Vaknar man upp till att man är bevakad och förföljd och utsatt för psykterror och DÄREFTER upptäcker att andra vittnar om att de är med om samma sak så förstår man ju att man inte har inbillat sig.
Citera
2016-07-05, 21:00
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Vad menar du?

Att våra vittnesmål liknar varandra visar ju på att dessa metoder faktiskt existerar och att man utsätter oss för i stort sett samma typ av psykterror. Det stärker ju bara sannolikheten att dessa metoder är väl genomtänkta, har brukats under många många år och att man använder dem mot alla som man attackerar, även om man delvis också skräddarsyr dem så att de anpassas lite från person till person så att attacken ska bli mer personlig.

GS handlar ju om en tortyrteknik som de har satt i system och att våra upplevelser då liknar varandras bekräftar ju dess existens snarare än att det skulle tyda på att vi sitter och fantiserar ihop vittnesmål inspirerade av vad andra skriver att de har varit med om.

Vaknar man upp till att man är bevakad och förföljd och utsatt för psykterror och DÄREFTER upptäcker att andra vittnar om att de är med om samma sak så förstår man ju att man inte har inbillat sig.

Jag menar att ni läser vad andra självupplevda TIs skriver och tar efter varandra. Ni tror t.ex ofta på exakt samma futuristiska teknologier fast det inte finns någon som helst bevisning för deras existens..
Citera
2016-07-05, 21:02
Medlem
FreedomDeeps avatar
Citat:
Och 1950 så trodde de flesta att vi skulle ha flygande bilar år 2000. Datorer var å andra sidan inget man ens funderade på att var och varannan människa skulle ens få rum med i ett normalstort hus....

Nu är det dock som bekant inte 1950 längre.

Citat:
Visst kommer det ske stora förändringar - det är jag övertygad om (tror dock inte inopererade chips lär bli nån hit) men det är ju inte det vi diskuterar - det vi diskuterar är att ni verkar tro att dessa förändringar redan har skett, trots att det inte finns tillstymmelse till bevis för att man kan läsa eller styra folks tankar med olika vapen och teknologier.

När du skriver skit som att det: "inte finns tillstymmelse till bevis för att man kan läsa eller styra folks tankar med olika vapen och teknologier" framstår du som en förvillare och en idiot. Det kanske du också är. Du verkar inte förstå att staten - och företag kopplade till staten - testar hur vapen och teknik fungerar på riktiga människor! Det kan historien och tusentals människor intyga! Du verkar inte heller förstå att staten och militären gärna försöker hålla denna typ av saker hemliga.

Här är några exempel till på hur galet 'långt' världen har kommit:

---Motorola patents e-tattoo that can read your thoughts by listening to unvocalized words in your throat: http://www.extremetech.com/extreme/171992-motorola-patents-e-tattoo-that-can-read-your-thoughts-by-listening-to-unvocalized-words-in-yo ur-throat

---Spy nation? US Navy ‘discussed plans to fit humans with microchips and track their every move’.
Officers met with "transhumanist" presidential candidate to talk about controversial surveillance technology: https://www.thesun.co.uk/news/1292761/us-navy-considers-plans-to-fit-humans-with-microchips-and-track-their-every-move/

---Transhumanism: Fd DARPA-chef vill att du ska äta mikrochips för ”cool” identifikation: http://newsvoice.se/2014/01/08/transhumanism-fd-darpa-chef-vill-att-du-ska-ata-mikrochips-for-identifikation/

Här har du även en universitetsrapport gällande elektromagnetiska vapen och mänskliga rättigheter. Ladda ned pdf:en och sätt dig och läs tills något fastnar: http://www.globalresearch.ca/us-electromagnetic-weapons-and-human-rights/9524
Citera
2016-07-05, 21:14
Medlem
Citat:
Jag menar att ni läser vad andra självupplevda TIs skriver och tar efter varandra. Ni tror t.ex ofta på exakt samma futuristiska teknologier fast det inte finns någon som helst bevisning för deras existens..

I din värld kanske det är så. Du är välkommen att leva kvar i den så länge du önskar.

Vad jag ser när jag tar del av andras vittnesmål om GS är att ingen TI är den andra lik. Vi är alla ganska så olika personligheter men vi har en sak gemensamt: våra upplevelser av organized harassment.
Citera
2016-07-05, 21:15
Medlem
FreedomDeeps avatar
Citat:
Japp, det gäller att vi har kontakt med vår inre styrka. Och var man inte stark innan så blir man definitivt starkare av att genomleva och överleva dessa tortyrmetoder.

Tänker mig som så att man läser och tar till sig den kunskap som finns, man lyssnar på andra i kombination med att man använder sin egen intuitiva förmåga för att sålla i all information. Om man känner sig kallad så tar man sig tid så mycket som man orkar att upplysa omvärlden om TI's situation, och resten av tiden så kopplar man bort fokus från detta t ex på liknande sätt som jag skrev om i mitt förra inlägg, så att man inte drunknar i ett hav av sorg och frustration utan ägnar tid åt att läka och stärka sig själv.

Det är klokt det du säger om att det är lättare att stå emot yttre tankepåverkan om man först har tillskansat sig kunskap om vad som sker. Har man det så kan man medvetet träna sig på att lära sig vilka som är ens egna tankar och vilka som inte är det och så kan man fortsätta att öva sig på att medvetet styra undan det som man märker är rena attacker. Det underlättar om man tillbringar en hel del tid i kontakt med sitt inre så att man finner sitt autentiska jag och därför kan avgöra: "detta är jag/detta är mina tankar" eller "detta är inte jag/detta är inte mina tankar" så att man kan strunta i sådant som verkar vara påtvingat. Det gäller även den allmänna hjärntvätten som sker överallt i vårt samhälle.

Är helt enig med dig om att vi helt klart är på väg in i ett kontrollsystem med omänskliga metoder för övervakning och tortyr. Allt det här med GS är ett av alla uppenbara tecken på det. Att det finns de som förnekar detta är en märklighet i sig. För mig känns allt det här bara helt fel. Det går emot människans naturliga väsen i mångt och mycket. Jag tror att vi är menade att leva lite mer så som naturfolken lever, och inte i en värld helt genomsyrad av kontrollsystem och teknologi. Ibland känns det som om man har blivit född in i helt fel århundrade. En egen täppa skulle man ha, lite mark att odla på, kanske en häst istället för en bil osv ...

Håller med dig om i princip allt du skriver.

Ett tips för att tänka klarare och hantera stress m.m. är att lyssna på olika toner och beats, närmare bestämt s.k. isochronic tones och binaural beats. Ett exempel på sådant program är Neuro...
Citera
2016-07-05, 21:25
Medlem
Citat:
Håller med dig om i princip allt du skriver.

Ett tips för att tänka klarare och hantera stress m.m. är att lyssna på olika toner och beats, närmare bestämt s.k. isochronic tones och binaural beats. Ett exempel på sådant program är Neuro...

Rätt sorts toner är alltid helande. Noterar dessa och ska prova att lyssna
Citera
2016-07-05, 23:21
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Nu är det dock som bekant inte 1950 längre.
Nej precis - nu är det nya tider och dags för nya feltolkningar om vad framtiden har att erbjuda.
Förstod du verkligen inte vad jag menade?

Citat:
När du skriver skit som att det: "inte finns tillstymmelse till bevis för att man kan läsa eller styra folks tankar med olika vapen och teknologier" framstår du som en förvillare och en idiot. Det kanske du också är. Du verkar inte förstå att staten - och företag kopplade till staten - testar hur vapen och teknik fungerar på riktiga människor! Det kan historien och tusentals människor intyga! Du verkar inte heller förstå att staten och militären gärna försöker hålla denna typ av saker hemliga.
Staten är vi - du och jag...
Och nej - "vi" eller "staten" har tyvärr inte kommit så långt teknologiskt.
Citera
2016-07-05, 23:24
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vic878
Det känns inte som att fortsatt argumentation är rätt meningslös, vilket redan påpekats i tråden?

Faktum är att jag är övertygad om att psykologen/psykiatrikern som hoppade in i tråden faktiskt har rätt. Så för min egen del blir det här förmodligen sista inlägget i tråden. Men en liten fråga till dig och andra som debatterat ämnet sedan tråden startades, känns det som att ni på något sätt hjälpt någon med vanföreställningar om GS?

Nej tyvärr - men som jag skrivit tidigare är min enda förhoppning egentligen att kunna avstyra andra från att anamma dessa tankemönster. Jag verkar i de flesta trådar här på konspirationsforat just av den anledningen att jag inte vill att mina barn ska växa upp i en värld där internet är fullständigt belamrat med galenskap - det måste finnas en motvikt mot påståenden som är uppenbart dragna ur röven.
Om vi slutar ifrågasätta så är det nästan lika illa som att acceptera...

Så nej, jag tror inte jag kan hjälpa någon av "huvudpersonerna" här i tråden - men med lite tur kanske jag kan hjälpa någon från att bli sådan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in