Citat:
Ursprungligen postat av
JanTaliban
Har följt tråden. Enda sättet att få ordning på logiken är väl att anta att även brottsoffret är insyltat i nåt skumt? Eller?
1. Varför låter sig Madde – som ju är utbildad terapeut – bli kompis med missbrukare?
2. Varför är Madde så hutlöst generös – med lån och gåvor – till just det här gänget?
3. Varför bestämmer sig ett sällskap för att mörda någon som agerar tokgeneröst mot dem alla?
4. Varför nämns ordet ”utpressningsförhållande” i media? Har Madde först utpressats och sedan mördats? Eller är det tvärtom Madde som först har försökt köpa gärningsmännen, sedan har försökt hota dem och sedan har mördats?
Det är självklart att hon vill hjälpa dem .
1. Pga att hon är utbildad terapeut.
2. Madde är/var säkert en empatisk person och vill hjälpa dem. Hon är ju utbildad terapeut.
3. Där finns den stora frågan. Individernas tankar är förmodligen att de inte vill betala tillbaka sina skulder,alltså måste Madde bort. Då är skulderna också borta enligt deras sätt att tänka.
4. Madde har naturligtvis utövat påtryckningar, får jag inte tillbaka mina pengar så går jag till polisen. Så långt är allt begripligt tycker jag. Men utredningen kommer väl visa hur dessa resonerat.