2016-07-05, 17:33
Medlem
Herregud vad är det för liga som misstänks för inblandning, varenda en av dem ser ju ut att sakna fler än en kromoson.
Minst 4 av dem ser ju utvecklingsstörda ut.
Citera
2016-07-05, 17:34
Medlem
NygammalValss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FUP-12
Här kommer ett bildgalleri med de misstänkta, tillsammans med brottsrubricering och redovisad inställning till misstankarna. Kanske platsar i trådstarten för nytillkomna att titta på?

https://postimg.org/image/631cry8f5/

Herregud! När man trodde att man hade sett allt...

Törs man hoppas på livstid?
Citera
2016-07-05, 17:38
Medlem
Lifeisnows avatar
Det kanske redan har varit uppe i tråden..men jag har inte orkat läsa allt..men kan sex ha med saken att göra? Det kanske var en sex-grupp som träffades a la swingers-party? Det brukar ju oftast handla om pengar och/eller sex/"kärlek"...
Citera
2016-07-05, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JanTaliban
Har följt tråden. Enda sättet att få ordning på logiken är väl att anta att även brottsoffret är insyltat i nåt skumt? Eller?

1. Varför låter sig Madde – som ju är utbildad terapeut – bli kompis med missbrukare?

2. Varför är Madde så hutlöst generös – med lån och gåvor – till just det här gänget?

3. Varför bestämmer sig ett sällskap för att mörda någon som agerar tokgeneröst mot dem alla?

4. Varför nämns ordet ”utpressningsförhållande” i media? Har Madde först utpressats och sedan mördats? Eller är det tvärtom Madde som först har försökt köpa gärningsmännen, sedan har försökt hota dem och sedan har mördats?

Det är självklart att hon vill hjälpa dem .
1. Pga att hon är utbildad terapeut.
2. Madde är/var säkert en empatisk person och vill hjälpa dem. Hon är ju utbildad terapeut.
3. Där finns den stora frågan. Individernas tankar är förmodligen att de inte vill betala tillbaka sina skulder,alltså måste Madde bort. Då är skulderna också borta enligt deras sätt att tänka.
4. Madde har naturligtvis utövat påtryckningar, får jag inte tillbaka mina pengar så går jag till polisen. Så långt är allt begripligt tycker jag. Men utredningen kommer väl visa hur dessa resonerat.
Citera
2016-07-05, 17:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bger
Herregud vad är det för liga som misstänks för inblandning, varenda en av dem ser ju ut att sakna fler än en kromoson.
Minst 4 av dem ser ju utvecklingsstörda ut.
8 pers för att slå ihjäl en olycklig transa
Är det någon som var närvarande vid häktningsförhandlingarna?Var de misstänktas familjer närvarande?
En del av släktingarna sitter ju på facebook som att ingenting hänt.
Citera
2016-07-05, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hassehustler
hahah, ah fyfan vilken ångest i sånt fall. Sitta där med ett lååångt fängelsestraff och sen få veta att dom andra polarna sitter och festar till det och tjänar storkovan på andra sidan muren.

Vi har ju faktiskt fått veta tidigare i tråden att hon saknar impulskontroll totalt!

Okej! Kan det kanske vara under utredning fortfarande och hon bara blivit av med lappen tills rättegång eller dylikt? Bara spekulerar, är inte så påläst kring den frågan då jag inte har körkort själv.

Hur lyder domen exakt kring laservarnaren?

Kring laservarnaren: hon har erkänt, installerades i mitten på 90-talet i en gammal bil hon inte använder särskilt ofta längre, visste inte att det var olagligt. Rätten godtog detta och hon fick böter samt 500 kronor till brottoffertjosan. Inget annat.
Citera
2016-07-05, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FUP-12
Här kommer ett bildgalleri med de misstänkta, tillsammans med brottsrubricering och redovisad inställning till misstankarna. Kanske platsar i trådstarten för nytillkomna att titta på?

https://postimg.org/image/631cry8f5/

Stort tack!

Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Ja, alltså. Mord sker ju hela tiden, men denna person-sammanstrålning kan inte vara vanlig.
Eller kanske i missbruksmiljö. En nyhet för mig att 60+ där umgås med 20+.

Missbruksmiljöer är jag van vid, men jag misstänker att förbindelserna i den här härvan är mer spännande än så.

Precis som bilden ovan behövs en karta över allas förhållanden och deras typ av relationer. Säkert är någon släkt med någon. Hade BO några barn? Fick hon ett arv nyligen? Därför hon betalade för svinen? Kanske var hon svinet?
24-åringen som redan erkänt är ju knappast skyldig till varför det hela hände. Han insåg ju snabbt att det hela var galet och att han gjort fel.
Citera
2016-07-05, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
16-åringar som är förlovade, EPA-traktorer, tatueringar över hela kroppar, fyllefester vid sjön, upplagda "twerks" på FB, djursex, pedofili, satanism, könsbyten, betygshaveri, och var och varannan har kraftig övervikt och piercingar på alla möjliga/omöjliga ställen.

Detta gott folk, är WT!

Det lutar starkt att det är så och en människa fick plikta med livet för dessa WT.

Sannolikt en skuld, liten som stor fick dessa WT att avrätta offret.

Att länsman skulle reda ut detta var på förhand ganska klart när de visste vem som saknades, det är inte begåvningsreserven som utfört dådet.
Citera
2016-07-05, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NygammalVals
Herregud! När man trodde att man hade sett allt...

Törs man hoppas på livstid?

Nej. Det kommer det inte att bli. Vad gäller BH kan hon per automatik pga sin ålder inte dömas till livstid.
Citera
2016-07-05, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Det är ju inga brutala stekarnotor som beskrivs men jag får intrycket att det inte direkt fördes bok över sammanlagda skulder utan att det rann lite pengar överallt mest hela tiden. Jag har svårt för penningskuld som motiv då det inte innebär någon poäng med att mörda henne. Det var ju isf bara att skita i att betala, det är ju inte som att BO kunde skickat kronkalle på dem.
Kan hon ha utpressat dem på något vis? Manifesterade sig denna olyckliga människas kontaktsökande på ett sätt som inte uppskattades? Sådant händer ju titt som tätt med ensamma alkade människor, även om de inte bytt kön.

Nej absolut inga brutala notor så sett. Men märkte att det skiljde sig från hennes "normala" mönster om man säger så.
Citera
2016-07-05, 17:49
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsDizzie
Men snälla människor! Vad har personernas utseende för relevans till brottet? Vem avgör om någon annan är snygg eller ful? Har vi en fastställd norm för sånt i Sverige? Och betyder det isåfall per automatik att alla som är inte är snygga enligt normen är ointelligenta/inavlade/mördare? Handen på hjärtat - är ni så jäkla snygga själva egentligen? Och hur är det med övervikten? Och att döma av vissas resonemang här i tråden så är det nog fler än de misstänkta som verkar ha "alternativt IQ".
Tråden skulle vara betydligt mer intressant om alla kunde hålla sig till fakta, rykten eller mer genomtänkta funderingar!
Men.....faktum är ju att det handlar om en samling otroligt fula, billiga, misslyckade och korkade sopor.
Om det inte hade varit för att en människa så tragiskt har blivit mördad så hade jag jämfört det här supergänget med en glad gammal pilsnerfilm.
Värre än så här kan det ju knappast bli då generna spelar ett spratt!
Citera
2016-07-05, 17:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av roughtuoube
Nej. Det kommer det inte att bli. Vad gäller BH kan hon per automatik pga sin ålder inte dömas till livstid.
I just hennes fall lär det nog bli vård.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in