2016-07-06, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NygammalVals
Jag tror 100% på att fläskkvartetten har försökt sänka kroppen i en båt. Man måste komma ihåg att det är hjärngänget vi har att göra med i det här fallet.

Jag förstår hur du tänker och visst, inget känns omöjligt i detta fallet.

Men jag tror nog att en liknande manöver hade ratats som idé om den kom upp, här gäller enkelhet främst. En kropp väger mycket, det finns ett vattenfyllt hål som få besöker, det finns ett hål i stängslet där osv.

Däremot vet vi fortfarande inte var mordplatsen är, skulle inte bli helt förvånad om mordet skett i anslutning till gruvhålet och som på ett korkat rebelliskt sätt försöka visa att man inte bryr sig helt enkelt, bara slänger i kroppen helt utan att tänka på konsekvenserna.
Citera
2016-07-06, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emapti
Det är inte alls osmart att sänka en kropp i ett vattenfyllt gruvhål, snarare ett väldigt bra sätt förutsatt att man verkligen klarar att sänka den, tyngder och ro ut i mitten sen lär det vara minimal risk att den hittas. Det finns nog en hel del dumpade kroppar i gruvhål.

Får jag fråga en sak bara.

Har du sett ett gruvhål?
Brukar det finnas roddbåtar där så att man kan ro ut i mitten?
Ska du ta med en roddbåt för att ro ut i mitten?
Om du ska göra det, tror du att det vore en bra idé att försöka sänka en kropp med roddbåten i gruvhålet?
Citera
2016-07-06, 19:56
Medlem
NygammalValss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FetManDansar

Har du sett ett gruvhål?
Om du ska göra det, tror du att det vore en bra idé att försöka sänka en kropp med roddbåten i gruvhålet?

Men de tänkte kanske sänka båten/kroppen i någon av södra Dalarnas alla hundratals sjöar/tjärnar. När det inte funkade valde de istället gruvhålet.
Citera
2016-07-06, 20:00
Medlem
emaptis avatar
Citat:

Har du sett ett gruvhål?
Jag har erfarenhet av gruvhål, inte av alla men tillräckligt många för att veta hur det funkar att dumpa saker i dom. Det finns olika stora gruvhål, små och lite större och ibland stora, det beror på diametern. I Dannemora t ex så är det väldigt liten diameter och hög kant ner till vattnet, där ser det bra ut men jag gissar att tippar man i en kropp där så kommer den fastna på vägen ner, att få med sig en gummibåt eller nåt blir inte enkelt. Men sen finns det gruvhål som är som små sjöar, bråddjup i mitten, oftast väldigt gamla hål, dom är det nog lättare att få ner en båt i, men stört omöjligt att sänka en kropp från stranden.

Är en kropp korrekt sänkt i ett gruvhål så krävs det väldigt avancerad utrustning för att hitta den.
Citera
2016-07-06, 20:00
Medlem
Citat:

Har du sett ett gruvhål?

Många gruvhål är små, men det finns även större där man säkert skulle kunna ro lite med båt om man bara fick in den innanför stängslen. Så helt omöjligt är det inte!
Citera
2016-07-06, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NygammalVals
Men de tänkte kanske sänka båten/kroppen i någon av södra Dalarnas alla hundratals sjöar/tjärnar. När det inte funkade valde de istället gruvhålet.

Frågan är vad dom misslyckades med? Sänka båten? Borde dom inte ha haft minst en till båt för att själva ta sig därifrån? Frågorna är många och glöm inte att uppgiften kommer från ett anonymt PM där tom tipsaren klassar det som ett rykte.

Det finns mängder av gruvhål som är 5-20m i diameter vid ytan och många av dessa återfinns i oländig terräng dit du knappast bär din eka.
Citera
2016-07-06, 20:02
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
BO är född -59 vad jag minns. Täby var inget särskilt på -50-60-70-tal. Typ som Vällingby eller vilken annan halvhyfsad förort som helst. BO kan haft mycket ordinära föräldrar. Betygen som länkats till var inte märkvärdiga. Valet av yrke som långtradarchauffis pekar väl inte heller mot de fina salongerna.

Täby har aldrig varit en problemort utan var väl snarare en småsömnig förort förr i tiden. Första utbildningen var elektriker, typiskt manligt yrke på den tiden. Skulle tro att BO kom från helt vanliga hemförhållanden, d.v.s med en dominant mamma ( som BO själv beskrev sin mor i artikeln).
Vore intressant att veta varför BO hamnade i Dalarna. Om det har skrivits i tråden så har jag missat detta
Citera
2016-07-06, 20:04
Medlem
Citat:

Har du sett ett gruvhål?
Inte att förglömma, det som är självklart för oss är nog inte lika glasklart för detta knivskarpa gäng.
Citera
2016-07-06, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alandriel
Många gruvhål är små, men det finns även större där man säkert skulle kunna ro lite med båt om man bara fick in den innanför stängslen. Så helt omöjligt är det inte!

Därför vore det intressant med lite info om just detta hål. Det verkar ju vara mängder av skribenter som känner de inblandade, dess omgivningar, en oskyldigt utpekad och ett äldre par som ska bo i närheten osv.

Men ingen som helst info om hålet ifråga.
Citera
2016-07-06, 20:05
Medlem
Troians avatar
Citat:
Så... kan vi då namnge dem som Hjärngänget...? Funkar liksom inte med Oktetten längre. Antalet ändras.

Mitt förslag är klustret.
Citera
2016-07-06, 20:09
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Frågan är vad dom misslyckades med? Sänka båten? Borde dom inte ha haft minst en till båt för att själva ta sig därifrån? Frågorna är många och glöm inte att uppgiften kommer från ett anonymt PM där tom tipsaren klassar det som ett rykte.

Det finns mängder av gruvhål som är 5-20m i diameter vid ytan och många av dessa återfinns i oländig terräng dit du knappast bär din eka.

Det grundläggande misslyckandet tror jag bestod i att någon i klustret (ska vi gissa BH?) berättade för polisen var kroppen fanns. Då hade det inte spelat så stor roll hur pass väl sänkt den var.
Citera
2016-07-06, 20:10
Bannlyst
Var sitter de häktade?
Alla sitter nog inte på samma häkte iom att de inte ska kunna prata ihop sig!

Skulle vilja se en drabbning mellan dessa byfånar och byfånarna från Småland i Gangland!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in