2016-07-05, 16:58
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Vänligen håll er till ämnet. Det har fungerat alldeles utmärkt fram tills för någon timme sedan, så det bör kunna fungera igen.

/Moderator
Citera
2016-07-05, 17:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JanTaliban
4. Varför nämns ordet ”utpressningsförhållande” i media? Har Madde först utpressats och sedan mördats? Eller är det tvärtom Madde som först har försökt köpa gärningsmännen, sedan har försökt hota dem och sedan har mördats?

Ja. Detta.
Det finns något i denna historia som kommer bringa klarhet i mördargängets agerande.
Tror faktiskt inte att motivet är en skuld, enbart. Det ligger mer bakom.
Citera
2016-07-05, 17:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FetManDansar
Kanske borde vi använda våra pengar för att hjälpa våra egna?

WT eller inte... Det är därför jag betalar skatt, för att hjälpa de som är utsatta i vårt land.
Jag slavar inte för att betala en iPhone 6 och ett gymkort till skäggbarnen. Eller jo, det gör jag ju nu, men i min hjärnvärld så betalar jag skatt för att bygga välfärd för vår nation.
Du det har funnits all tid i världen att hjälpa dessa banjospelare.
Sanningen är nog att varken du eller jag har nån vidare lust att göra detta trots att detta är våra landsmän.
Detta är en del av Sverige vare sig vi vill eller inte.Fattar bara inte hur myndigheter och/eller grannar kunnat låta det gå såhär långt.
Detta är förvildade människor.
Citera
2016-07-05, 17:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Ja. Detta.
Det finns något i denna historia som kommer bringa klarhet i mördargängets agerande.
Tror faktiskt inte att motivet är en skuld, enbart. Det ligger mer bakom.
Detta är en riktig röra.
Det är lite aktivitet på vissa utav dessas facebookflöden just nu!
Ingen med närmare insyn som kan komma med nåt matnyttigt om vad som skett relativt nyligen,säg 6 månader tillbaks ungefär?
Citera
2016-07-05, 17:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mammacino
Detta är en riktig röra.
Ingen med närmare insyn som kan komma med nåt matnyttigt om vad som skett relativt nyligen,säg 6 månader tillbaks ungefär?

Jag funderar mest över hur personer med barn och familj att ta hand om kan övertalas att medverka i ett mord. I och med att det var planerat finns det ju tid att tänka över sin egen roll i vad som komma skall.
Alla föräldrar, i princip, hade ju tänkt på sina barn och vad som kan hända med dem och deras liv om de(föräldrarna) skulle åka in.

Ah, vilken gröt!
Citera
2016-07-05, 17:24
Moderator
Citat:
Jag funderar mest över hur personer med barn och familj att ta hand om kan övertalas att medverka i ett mord. I och med att det var planerat finns det ju tid att tänka över sin egen roll i vad som komma skall.
Alla föräldrar, i princip, hade ju tänkt på sina barn och vad som kan hända med dem och deras liv om de(föräldrarna) skulle åka in.

Ah, vilken gröt!
Med deras tankeförmåga kan det mycket väl ha närts en dröm om att de skulle bli fria från skulderna och lägga vantarna på en "massa" pengar....
Citera
2016-07-05, 17:26
Medlem
FUP-12s avatar
Här kommer ett bildgalleri med de misstänkta, tillsammans med brottsrubricering och redovisad inställning till misstankarna. Kanske platsar i trådstarten för nytillkomna att titta på?

https://postimg.org/image/631cry8f5/
Citera
2016-07-05, 17:28
Medlem
Citat:
Alla föräldrar, i princip, hade ju tänkt på sina barn och vad som kan hända med dem och deras liv om de skulle åka in.

Ah, vilken röra!

Om de har fruar/sambos och barn... Tror inte deras respektive blir så ledsna om de försvinner en tid. Det är nog många andra offer i den här härvan.
Det här gänget måste ha varit en katastrof av stora mått.
Citera
2016-07-05, 17:29
Medlem
whaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mammacino
Detta är en riktig röra.

BO var till större delen av den tiden inneboende hos min källa iaf.
Det min källa kunde tycka var jobbigt var hur BO festade i tid och otid och sullade grogg här och var utan att torka upp efter sig.
Inga större incidenter, BO hade egen nyckel till lägenheten även den på Bullermyren.
Citera
2016-07-05, 17:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FetManDansar
Om de har fruar/sambos och barn... Tror inte deras respektive blir så ledsna om de försvinner en tid. Det är nog många andra offer i den här härvan.
Det här gänget måste ha varit en katastrof av stora mått.

Ja, alltså. Mord sker ju hela tiden, men denna person-sammanstrålning kan inte vara vanlig.
Eller kanske i missbruksmiljö. En nyhet för mig att 60+ där umgås med 20+.
Citera
2016-07-05, 17:31
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av FUP-12
Här kommer ett bildgalleri med de misstänkta, tillsammans med brottsrubricering och redovisad inställning till misstankarna. Kanske platsar i trådstarten för nytillkomna att titta på?

https://postimg.org/image/631cry8f5/
Snyggt! Till trådstart.

/Moderator
Citera
2016-07-05, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raktupponer
10 öl landar på ca 400-600kr där jag jobbar. Dock brukade hennes notor rulla upp emot både trippelt och fyrdubbelt så mycket under en kväll med dessa. En sk "vanlig" kväll, när BO besökte restaurangen ensam eller i sällskap med en väninna så brukade notan ligga på ca 2-300kr
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Att Madde hängde med yngre och stod för notan kan ju mycket väl handla om att hon var ensam, lite alkad och ville ha sällskap. Finns ett gäng sådana i varje stad...
Det är ju inga brutala stekarnotor som beskrivs men jag får intrycket att det inte direkt fördes bok över sammanlagda skulder utan att det rann lite pengar överallt mest hela tiden. Jag har svårt för penningskuld som motiv då det inte innebär någon poäng med att mörda henne. Det var ju isf bara att skita i att betala, det är ju inte som att BO kunde skickat kronkalle på dem.
Kan hon ha utpressat dem på något vis? Manifesterade sig denna olyckliga människas kontaktsökande på ett sätt som inte uppskattades? Sådant händer ju titt som tätt med ensamma alkade människor, även om de inte bytt kön.

Edit:
Citat:
Ursprungligen postat av JanTaliban
4. Varför nämns ordet ”utpressningsförhållande” i media?
Det hade jag missat. Jag tror snarare på att pressandet kom från BOs håll. Mest för att det känns ologiskt att ha ihjäl den man försöker klämma pengar ur. Dagens gissning är nog att BO utfört något "oacceptabelt", exvis haft fräckheten att försöka ragga på någon i gruppen eller t om lyckats. Som perverterad könsbytare dömer gruppen henne till döden när hon hotat avslöja affären i utbyte mot närhet.

Det här är svårt att spåna om utan att det låter som usel fiktion...
Senast redigerad av Livsmissbrukare 2016-07-05 kl. 17:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in