Citat:
Ursprungligen postat av
raktupponer
10 öl landar på ca 400-600kr där jag jobbar. Dock brukade hennes notor rulla upp emot både trippelt och fyrdubbelt så mycket under en kväll med dessa. En sk "vanlig" kväll, när BO besökte restaurangen ensam eller i sällskap med en väninna så brukade notan ligga på ca 2-300kr
Citat:
Ursprungligen postat av
intermittentexplosivitet
Att Madde hängde med yngre och stod för notan kan ju mycket väl handla om att hon var ensam, lite alkad och ville ha sällskap. Finns ett gäng sådana i varje stad...
Det är ju inga brutala stekarnotor som beskrivs men jag får intrycket att det inte direkt fördes bok över sammanlagda skulder utan att det rann lite pengar överallt mest hela tiden. Jag har svårt för penningskuld som motiv då det inte innebär någon poäng med att mörda henne. Det var ju isf bara att skita i att betala, det är ju inte som att BO kunde skickat kronkalle på dem.
Kan hon ha utpressat dem på något vis? Manifesterade sig denna olyckliga människas kontaktsökande på ett sätt som inte uppskattades? Sådant händer ju titt som tätt med ensamma alkade människor, även om de inte bytt kön.
Edit:
Citat:
Ursprungligen postat av
JanTaliban
4. Varför nämns ordet ”utpressningsförhållande” i media?
Det hade jag missat. Jag tror snarare på att pressandet kom från BOs håll. Mest för att det känns ologiskt att ha ihjäl den man försöker klämma pengar ur. Dagens gissning är nog att BO utfört något "oacceptabelt", exvis haft fräckheten att försöka ragga på någon i gruppen eller t om lyckats. Som perverterad könsbytare dömer gruppen henne till döden när hon hotat avslöja affären i utbyte mot närhet.
Det här är svårt att spåna om utan att det låter som usel fiktion...