2016-07-04, 16:37
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosalotus
Jag behöver ingen som talar om för mig att man kan byta däck på bilen eller lämna in den till en verkstad.

Ursäkta då att man faktiskt kom med hjälpande råd så att du inte skulle behöva känna någon stress, eller menar du att även de som kommer med tips är ett problem?

Citat:
Menar du att jag plötsligt skulle ha drabbats av schizofreni vid 40+ och hamnat i en mer än två år lång psykos som tycks vara bestående?

Man kan lida av schizofreni oavsett hur ung eller gammal man är, obehandlad schizofreni kan dessutom ge stora problem för en själv då man får för sig saker, sedan om du brusar upp dig efter min fråga om att skilja mellan potentiellt äkta Ti och de med en sjukdomsbild så misstänker jag att det finns ett problem hos dig där du antingen har fått en diagnos likt Flubb eller där folk har beskyllt dig för att vara schizofren.

Har du gått till en psykolog någon gång? (Du måste inte svara på frågan men om du väljer att svara så räcker det med ett Ja/Nej svar)

Citat:
Absolut så måste ju var och en ha friheten att göra sin egen bedömning när det gäller vilken TI som kan vara äkta och vem som kan tänkas vara en förövare som bara låtsas, eller om någon eventuellt verkligen lider av en sjukdom.

Fast om alla springer runt och gör privata bedömningar så blir det svårt, det behövs en mall eller något så att alla kan vara på samma sida, för annars så kommer folk som trollar eller som är genuint sjuka att förstöra hela debatten. (vilket är det som redan har skett)

Citat:
jag vill berätta om vad vi TI's utsätts för av grovt kriminella aktörer. Det är viktigt att detta förs fram till allmänheten.

Absolut men denna tråd är till för att bevis att GS existerar och inte bara är en del av en större sjukdomsbild och att då enbart vinkla in med sina egna historier utan att folk ställer frågor och försöker att utesluta att det kan vara något annat så blir det ett problem att föra en diskussion.
Citera
2016-07-04, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Ursäkta då att man faktiskt kom med hjälpande råd så att du inte skulle behöva känna någon stress, eller menar du att även de som kommer med tips är ett problem?

Man kan lida av schizofreni oavsett hur ung eller gammal man är, obehandlad schizofreni kan dessutom ge stora problem för en själv då man får för sig saker, sedan om du brusar upp dig efter min fråga om att skilja mellan potentiellt äkta Ti och de med en sjukdomsbild så misstänker jag att det finns ett problem hos dig där du antingen har fått en diagnos likt Flubb eller där folk har beskyllt dig för att vara schizofren.

Har du gått till en psykolog någon gång? (Du måste inte svara på frågan men om du väljer att svara så räcker det med ett Ja/Nej svar)

Fast om alla springer runt och gör privata bedömningar så blir det svårt, det behövs en mall eller något så att alla kan vara på samma sida, för annars så kommer folk som trollar eller som är genuint sjuka att förstöra hela debatten. (vilket är det som redan har skett)

Absolut men denna tråd är till för att bevis att GS existerar och inte bara är en del av en större sjukdomsbild och att då enbart vinkla in med sina egna historier utan att folk ställer frågor och försöker att utesluta att det kan vara något annat så blir det ett problem att föra en diskussion.

Har inte fått någon diagnos och kommer aldrig att få det heller eftersom att jag är fullt frisk och inte lider av schizofreni.

I mina ögon så är det största problemet i dessa trådar om GS sådana som du som notoriskt förvrider och bidrar till att dölja sanningen.

Nu avslutar jag och ska gå och göra annat - ta en promenad i naturen, som bara är; helt utan åsikter och liknande. Befriande och välbehövligt! Adjö för nu.
Citera
2016-07-04, 17:05
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Har inte fått någon diagnos och kommer aldrig att få det heller eftersom att jag är fullt frisk och inte lider av schizofreni.

Är det en självdiagnos? Självdiagnoser är inte 100% korrekta eller bra att ställa då man inte har full koll på sin egna situation.

Däremot om det inte är en självdiagnos så är det inte en självdiagnos.

Citat:
I mina ögon så är det största problemet i dessa trådar om GS sådana som du som notoriskt förvrider och bidrar till att dölja sanningen.

Du får mer än gärna rätta mig nu om jag har fel men menar du att det är bättre om folk med en sjukdomsbild förstör diskussionen och förvrider det hela än om skeptiker ställer frågor?
Citera
2016-07-04, 18:18
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursäkta om jag svarar på ett inlägg som var riktat till någon annan, men jag vill bemöta det som du skrev.

Att det finns stora organiserade grupper med dolda illasinnade agendor är ingen felaktig världsbild. Det är ett faktum. Du har en hel del att vakna upp till om du tror att det handlar om inbillning och enbart paranoia. Folk som inser detta genomgår ett s k andligt/personligt uppvaknande där "de förblindande slöjorna faller av" och man börjar befria sig från den allmänna hjärntvätten som vi alla har fötts in i. Detta är inget som makteliten gillar så klart, för då blir det svårare för dem att utöva sin kontroll. Därav kommer de som vaknar upp med stor sannolikhet att bli offer för metoder som exempelvis GS för att de ska tryckas ner.

Psykvården gör stora misstag när de tolkar detta andliga uppvaknande som ett tecken på psykisk sjukdom och ger patienten en massa droger som förmodligen stänger ner de uppvaknande andliga förmågorna igen (vilket man tolkar som att patienten "blir frisk igen"). Men det är tvärtom. Det friska som sker är att man vaknar upp och ser det sjuka i rådande system. Så när man håller på att friskna till blir man sjukförklarad och får "medicin" som sägs bota när det enda som sker är att man återgår till sjukdom igen. Det är någon klok person som har sagt ungefär så här: "Det är inget tecken på friskhet/visdom att vara välanpassad till ett sjukt samhälle". Minns inte exakt vem som sa det, men det stämmer mycket bra.

Med ditt tal om psykiska sjukdomar och medicinering så är du behjälplig i att underhålla och hålla dessa sjuka system vid liv.

Egentligen var det inte meningen att jag skulle gå in i diskussion här, men jag vill ändå ställa några frågor för att få bättre pejl på din uppfattning.

1- Erkänner du att psykiska sjukdomstillstånd som paranoid psykos kan medföra att den drabbade inbillar sig att vara utsatt för olika former av förföljelse och konspirationer som helt saknar grund i verkligheten och bara existerar i personens eget huvud?

2- Erkänner du att det är ganska vanligt att människor som drabbas av sådana sjukdomstillstånd saknar sjukdomsinsikt och tror sig själva vara vid god, psykisk hälsa?

3- Erkänner du att om 1 och 2 är sanna så kan man förvänta sig att det finns en hel del människor "där ute" som även offentligt kommer att utan grund propagera för att de är utsatta för "organiserad gang stalking" (OGS) och liknande?

4- Erkänner du att även om OGS bara existerar i huvudet hos människor som drabbats av psykoser och liknande så är det ett förväntat resultat i dagens värld att de hittar på termer för att beskriva det de anser sig uppleva och startar olika hemsidor, communities etc för att propagera för sina teorier? Precis som Internet innehåller många andra grupper som propagerar för saker som med all sannolikhet inte är sanna (judiska världsammansvärjningar, intelligent design etc)
Citera
2016-07-04, 19:41
Medlem
Citat:
Är det en självdiagnos? Självdiagnoser är inte 100% korrekta eller bra att ställa då man inte har full koll på sin egna situation.

Däremot om det inte är en självdiagnos så är det inte en självdiagnos.

Du får mer än gärna rätta mig nu om jag har fel men menar du att det är bättre om folk med en sjukdomsbild förstör diskussionen och förvrider det hela än om skeptiker ställer frågor?

Jag kan förtydliga lite. När jag skrev att jag är fullt frisk så menade jag schizofrenimässigt och andra diagnoser så som bipolär, aspergers och liknande. Däremot har jag varit sjukskriven för depression och utmattningssyndrom. Men det har nog sin naturliga förklaring med tanke på den mobbing och de trakasserier som ganska så oupphörligen har riktats mot mig. Till slut så tappar man all ork. Men jag brukar studsa tillbaka upp igen relativt snabbt.

Min erfarenhet av psykologer är nog inte den bästa. De verkar tro att de är experter på det mänskliga psyket, och de vet nog en hel del, så är det säkert, men de saknar ofta den ännu djupare förståelsen och anpassar sig för det mesta till det sjuka systemets regler och "sanningar". Många psykologer är inget annat än droglangare, om man nu ska se lite krasst på det hela. Och exempelvis så tycks de inte erkänna att första gradens psykopater finns; dvs sådana personer som föds som psykopater och som inte har utvecklat det pga att de har blivit utsatta för extremt stor smärta i livet. Det är just dessa första gradens psykopater som styr upp GS och om psykologen inte ens kan erkänna deras existens, hur ska han eller hon då kunna förstå sig på att "patienten" kanske inte alls lider av en sjukdomsbild utan att det snarare handlar om GS som inte har något alls att göra med det mentala tillståndet hos "patienten"? Det är en yttre illasinnad påverkan som får personen att må dåligt.

På ett sätt kanske man kan säga att jag fick en slags "diagnos" av en psykolog och det var HÖGKÄNSLIG PERSON. Där tror jag att hon gjorde en helt korrekt bedömning och uppvisade stor insikt i min situation. Ungefär 20 procent av Jordens befolkning sägs vara highly sensitive people, och många av de som vaknar upp och inser att de blir utsatta för GS tror jag ingår i de 20 procenten.
Citera
2016-07-04, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Egentligen var det inte meningen att jag skulle gå in i diskussion här, men jag vill ändå ställa några frågor för att få bättre pejl på din uppfattning.

1- Erkänner du att psykiska sjukdomstillstånd som paranoid psykos kan medföra att den drabbade inbillar sig att vara utsatt för olika former av förföljelse och konspirationer som helt saknar grund i verkligheten och bara existerar i personens eget huvud?

2- Erkänner du att det är ganska vanligt att människor som drabbas av sådana sjukdomstillstånd saknar sjukdomsinsikt och tror sig själva vara vid god, psykisk hälsa?

3- Erkänner du att om 1 och 2 är sanna så kan man förvänta sig att det finns en hel del människor "där ute" som även offentligt kommer att utan grund propagera för att de är utsatta för "organiserad gang stalking" (OGS) och liknande?

4- Erkänner du att även om OGS bara existerar i huvudet hos människor som drabbats av psykoser och liknande så är det ett förväntat resultat i dagens värld att de hittar på termer för att beskriva det de anser sig uppleva och startar olika hemsidor, communities etc för att propagera för sina teorier? Precis som Internet innehåller många andra grupper som propagerar för saker som med all sannolikhet inte är sanna (judiska världsammansvärjningar, intelligent design etc)

1. Som jag ser på det så lider i princip ALLA människor av olika paranoida åkommor och vanföreställningar. Ingen vet hela sanningen om precis allt och vi missbedömer situationer hit och dit i största allmänhet. Visst kan någon vara superextra paranoid så att det går över gränsen och blir sjukligt, men i vissa fall beror detta som sagt på att man har blivit behandlad på ett sådant sätt att man inte har så mycket val när det gäller paranoian.

2. Jag vet faktiskt inte. Har inte så stor erfarenhet av just detta.

3. Det är möjligt att en liten del av de som anser sig vara utsatta för GS egentligen inte är det, och att det finns en annan förklaring. Men det är nog väldigt sällsynt i så fall. GS existerar ju och vi har till och med sett några få förövare erkänna sin inblandning. Jag har själv fått ett erkännande av en av mina stalkers som jag tror råkade försäga sig vid ett tillfälle pga att han just då hade druckit lite för mycket alkohol. Så för mig finns det inget tvivel om att de som berättar om att de är utsatta för GS faktiskt talar sanning.

4. Nu råkar ju jag tillhöra dem som tror på intelligent design och som även har stora misstankar om att det finns en judisk sammansvärjning (inte precis alla judar kanske, men många), så av naturliga skäl så är det min personliga uppfattning att det är du som är ute och cyklar när det gäller dina åsikter och din världsbild.
Citera
2016-07-04, 20:12
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Jag kan förtydliga lite. När jag skrev att jag är fullt frisk så menade jag schizofrenimässigt och andra diagnoser så som bipolär, aspergers och liknande. Däremot har jag varit sjukskriven för depression och utmattningssyndrom.

Det är den sjukskrivningen som du kan (om det är så) ha blivit tillskriven en specialutbildad handläggare på arbetsförmedlingen, någon som har extra utbildning kring depression eller utmattningssyndrom.

För som jag nämnde tidigare så har Arbetsförmedlingen (olika vid olika kontor dock) speciallister inom specifika områden, dock så har du rätten att byta kontor om den möjligheten finns om du anser att ett kontor som ligger i grannstaden har bättre speciallister osv.

Så om du känner att din handläggare arbetar emot dig när det kommer till att söka arbeten osv så har du full rätt att be om att både byta handläggare men även få bli skriven på ett annat kontor.

Dock så skulle jag vilja se uppbackning för ditt påstående om att handläggare på arbetsförmedlingen skulle få extra betalt (eller hur det nu är) för att trakassera dig då det är något du faktiskt kan göra ett ärende kring om det finns bevis för det.

Citat:
På ett sätt kanske man kan säga att jag fick en slags "diagnos" av en psykolog och det var HÖGKÄNSLIG PERSON. Där tror jag att hon gjorde en helt korrekt bedömning och uppvisade stor insikt i min situation. Ungefär 20 procent av Jordens befolkning sägs vara highly sensitive people, och många av de som vaknar upp och inser att de blir utsatta för GS tror jag ingår i de 20 procenten.

Inte för att vara sån men du är en ännu större snöflinga än vad du tror, sitter och kollar upp röranade högkänslighet och det är snarare 15-20% (män som kvinnor tillsammans) så jag hoppas den informationen gör dig lite gladare då det gör dig betydligt unikare.
Citera
2016-07-04, 20:49
Medlem
Citat:
Det är den sjukskrivningen som du kan (om det är så) ha blivit tillskriven en specialutbildad handläggare på arbetsförmedlingen, någon som har extra utbildning kring depression eller utmattningssyndrom.

För som jag nämnde tidigare så har Arbetsförmedlingen (olika vid olika kontor dock) speciallister inom specifika områden, dock så har du rätten att byta kontor om den möjligheten finns om du anser att ett kontor som ligger i grannstaden har bättre speciallister osv.

Så om du känner att din handläggare arbetar emot dig när det kommer till att söka arbeten osv så har du full rätt att be om att både byta handläggare men även få bli skriven på ett annat kontor.

Dock så skulle jag vilja se uppbackning för ditt påstående om att handläggare på arbetsförmedlingen skulle få extra betalt (eller hur det nu är) för att trakassera dig då det är något du faktiskt kan göra ett ärende kring om det finns bevis för det.

Inte för att vara sån men du är en ännu större snöflinga än vad du tror, sitter och kollar upp röranade högkänslighet och det är snarare 15-20% (män som kvinnor tillsammans) så jag hoppas den informationen gör dig lite gladare då det gör dig betydligt unikare.

Nej, det är inte den sjukskrivningen som har påverkat vilka handläggare jag har på AF. Jag blir särbehandlad pga att jag är en TI. Handläggarna visar mig att de vet personliga detaljer om mig och mitt liv som de absolut inte skulle kunna känna till under några "normala" omständigheter. De vill att man ska veta att de vet, och det sjuka är att några av dem verkar nästan njuta av att visa upp denna vetskap. Det är psykterror det handlar om - inget annat. Så du har helt fel i din analys.

Vad anser du om de erkännanden från GS-förövare som finns? Tror du inte på dem?

Ok, så då är jag en unik snöflinga. Det var ju fint sagt. Men jag tror förstås att alla, var och en, är som en unik snöflinga oavsett om man är en högkänslig person eller inte.

GS förekommer, och jag tycker att du ska lägga ner dina bristfälliga analyser nu. Vill du inte acceptera sanningen så är det ok, men du hjälper inte oss med dina uttalanden i ämnet.

Tillägg: Kan också lägga till i liten allvarligare ton att jag har fått min mat förgiftad vid otaliga tillfällen, mitt hem sprayat med kemikalier och min bil vandaliserad på olika sätt så många gånger att jag nästan har tappat räkningen, lögner och förtal sprids om mig, extrema trakasserier på arbetsplatser, mobbing på internet, försenad och öppnad post, folk som stalkar mig och kör mimicking av klädsel och annat, konstiga telefonsamtal med trakasserier, grejer som inte tillhör mig inlagda i min lägenhet, märkliga mail där någon har bokat in mig på hotell och jag får en bekräftelse att "Tack för din bokning hos oss" fast jag aldrig ens har hört talas om stället ifråga, osv, osv ... Så du kanske kan förstå hur tröttande det är att om och om igen höra när folk som du notoriskt förnekar förekomsten av GS och sitter och gör dina egna ignoranta analyser?
Senast redigerad av rosalotus 2016-07-04 kl. 21:15.
Citera
2016-07-05, 03:58
Medlem
Citat:
Läs på lite mer om GS/organized harassment så inser du att det är inget ovanligt att TI's blir trakasserade av polisen, inte heller är det speciellt ovanligt att familjemedlemmar dras in i detta och luras till att delta.

Ofta används polisbilar, så väl som brandbilar och ambulansbilar i den delen av stalkingen som sker ute på vägarna. Polisen är delaktiga i detta bl a på så sätt att de är tillsagda att särbehandla en TI och inte hjälpa honom eller henne om man anmäler något av alla de brott som man utsätts för.

Rosa.

Utifrån det jag skrev till den andre som du citerade så undrade jag framförallt om "hur" hans familj var inblandad. (Ingen info där bortsett från att.)

Har tidigare nämnt att jag har bekanta som både varit ti, och gs. Vet hur det kan se ut, men förväxlingar av vilka som är inblandade eller inte tror jag sker väldigt ofta.

Om vi leker med tanken att en s.k. TI skaffar sig en fiende som vill djävlas utan att visa sig, är risken stor att exempelvis anonyma tips inkommer till polisen gällande drogförsäljning, eller andra brott som låter trovärdiga från polisens synvinkel. Att en individ ringer snuten, eller tippsar kanske inte leder någon vart. Men om det är ett flertal enskilda som tippsar om samma sak är risken stor att snuten tar det på allvar. Därav kan SK span inledas, även om det inte har med g.s att göra egentligen kan det se ut så.

Även poliser & andra myndighetspersoner kan såklart vara inblandade i det stora hela, men tror att det är ytterst ovanligt.

När det gäller TI's, hoppas jag att du åtminstone kan hålla med om att individer som blir drabbade oavsett orsaken sällan tillhör någon egentligen fara för sammhället, eller någon högriskperson. De allra flesta "utsatta" tillhör ingen riskgrupp ö.h.t.
Ingen regel utan undantag, men än så länge har jag alldrig ens hört talas om någon "Tyngre lirare" som varit utsatt i något sammanhang. Brottsförebyggande polisiärt arbete räknas inte in, det är något helt annat sak.
Citera
2016-07-05, 07:54
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MinotaurusX
Rosa.

Om vi leker med tanken att en s.k. TI skaffar sig en fiende som vill djävlas utan att visa sig, är risken stor att exempelvis anonyma tips inkommer till polisen gällande drogförsäljning, eller andra brott som låter trovärdiga från polisens synvinkel. Att en individ ringer snuten, eller tippsar kanske inte leder någon vart. Men om det är ett flertal enskilda som tippsar om samma sak är risken stor att snuten tar det på allvar. Därav kan SK span inledas, även om det inte har med g.s att göra egentligen kan det se ut så.

Även poliser & andra myndighetspersoner kan såklart vara inblandade i det stora hela, men tror att det är ytterst ovanligt.

Mycket bra skrivet.

Om någon tipsar falsk utöver sätter press med provokationer, och myndigheter går och frågar runt om vänner/ släktingar/grannar sett något på personen , (en person som ju hamnar i ett självförsvarsläge och kan varit frånvarande, stressad, arg etc ) så kan ju de vilja hjälpa till om de tror att vännen hamnat i ett drogmissbruk och hjälper på så sätt till utav ren omsorg om sin anhörige/ vän och sedan kan tycka att det är onödigt och pinsamt att nämna detta , men den som är utsatt kan ha lagt märke till blickar som egentligen kan vara av oro men misstolkas som om vara inblandade.

Sedan om en kriminell polis som jagar Palmebelöningen eller vill styra bort ögon från sig ( tex kapten klänning) drar i tåtarna med bekanta så är det ju inte hela polisorganisationen utan dennes pedofilring som ligger bakom.

Citat:
Ursprungligen postat av Harfager
Ett kort påpekande om differenserna här ang familjer och deras ageranden.

1, Om en familj skapar ett helvete för en familjemedlem medvetet så är detta ett familjedrama och bör då fråga varför detta har blivit så. Visst kan även de använda stalking och djävulstyg.

2, Om en person blir förföljd och trakasserad med Stasi metoder så är det inte helt omöjligt snarare högst troligt att oskyldiga dras in och familjer som ser sin familjemedlem vara frånvarande, orolig ,stressad spänd etc kan lätt fås att tro utav dessa stasi gubbar att han /hon börjar bli psykiskt sjuk och får frågor som hjälper torterarna men stjälper sin familjemedlem och det givetvis utan mening.

Det finns sjuka som saknar verklighetsuppfattning och detta med att alla ska vara ute ( psykiatrireformen, som ju är bra då nya mediciner tagits fram) har nog skapat rutiner för att kolla upp dessa.
Och sådana kollare är nog enkla att få att bistå då det är rutin för dem och de litar på dem som blir deras uppdragsgivare, men skulle självfallet inte ställa upp om de visste att dessa var torterare och mördare, och att beteenden berodde på verkliga händelser. Händelser som inte sker då dessa kollare är närvarande.

Så sådana som LK , KP , LA mfl måste utredas då dels en är polis , en är informatörsvärvare (utgav sig för det åtminstone) läkare mm är med och hotar , varnar och ljuger för att utreda tex MOP i det tysta el skydda sig själva.

Vad jag vill säga med detta är att dessa använder naturliga känslomässiga band som metod för att krossa en person och på så sätt skydda sig själva, så om ni känner er som offer tänk då på de runt er, era närmaste som samma offer , om det inte är som i punkt 1 ovan.
Senast redigerad av Harfager 2016-07-05 kl. 07:56.
Citera
2016-07-05, 08:41
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Ännu ett exempel på stasi-metoder taget direkt ur verkligheten:

Var på ett möte på AF där min handläggare ville att jag skulle ta ett specifikt sommarjobb. Det visade sig att det inte gick att ta sig till arbetsplatsen utan egen bil eftersom att det inte gick någon kommunal buss- eller tågtrafik dit. Jag förklarade att jag nyligen har ställt av bilen därför att jag inte längre har råd med alla avgifter som försäkring, vägskatt och reparationer. Det hann inte gå mer än ett dygn efter att jag berättade detta som någon under natten hade varit och fixat pyspunka på ena bildäcket. Så om jag nu återigen får råd, någon gång framöver, att ställa på bilen igen så har de sett till att allt blir mycket mer komplicerat. Så här gör de för att psykterrorisera, och det behövs inte alltid några stora operationer för att ge kännbara resultat.

En pyspunka kostar 100 kr att få lagat, jag vet jag haft 5-6 punkteringar på ett år .... "Bara" att skifta däcket till reserven och åka till OKQ8 eller närmsta gummi verkstad. Mekonomen har också. Alternativt så köper du en reservhjul på burk och pumpar i, den kostar runt en 100 lapp, men du måste vara påställd och ha försäkring då du måste ut och köra direkt ca 5 km så att skummet fördelar sig.

Kan varit gamla däck , kan varit sabotagen.

Vilken region har du AF ?
Senast redigerad av Harfager 2016-07-05 kl. 08:46.
Citera
2016-07-05, 09:02
Medlem
Harfagers avatar
Detta med GS och Zersetzung måste ju vara väldigt smidigt för beställaren om denne vill undanröja en person.
Bara använda psykningar och trakasserier och sedan då offret pratar så låter det som en tok för en mindre begåvad/ intresserad samling . En sammling som sparkar mer än gärna på de utsatta så antingen har de inget liv, låg tankeförmåga eller /och ingår i nedtystningen då nu har det kommit på någe "nytt" som är det perfekta brottet.

Ni som varit med och sedan vet mer er att det inte är hallisar , kan inte ni börja diskutera hur man avslöjar dessa i stället för att låta er psykas här i tråden också ? För om man kommer in i tråden utifrån och haft detta efter sig så är man nog mera intresserad utav att metoder för att freda sig och dra dessa inför rätta än att höra i alla oändlighet hur många sätt det finns att trakkasera någon på. Den biten lär vara avklarad här i tråden så välj vad ni vill lägga energin på, då det tydligen inte går att starta flera trådar om detta ämne på FB så får ni/ vi styra så så att det inrikta sig på lösningar på problemet så att andra som googlar hjälp kan få se råd. så flera råd tack.

Om folk visste ( som jag uppfattar dem) fega ointelligenta farliga människor som gömmer sig bakom sådana här nätverk så skulle det förstå detta "sparka i det dolda då de får chansen".Det som är hemskt är att de som vill väl som blivit indragna , är de som mår dåligt och kämpar nog med samvetet nu då de vet att detta är tortyr . De vet vad de gjort och har de blivit lurade gått med i hastigt mod ungdomlig äventyrslystnad så förstår jag detta , men detta är fel väg att gå. 20 års tid att tortera någon är inte friskt , det är diktatur ...

Jag själv var ett lätt byte då jag hade uppfostran om att göra rätt men som många unga hade busat en del och då jag fick "stöd" av en grupp som inte presenterade sig "utan dök upp runt omkring" då jag var i ett svårt hot ,så misstänkte ju jag skarpt att dessa som dök upp var polisen.

Jag bröt med gamla vänner dels för hoten och dels för dessa poliser och dels för att jag tänkte at det vara bara att skärpa till sig och ordna upp livet och då först gå till läkare och ordna behandling mot en kronisk infektion , men tydligen ville inte några detta och jag undrade varför det gick så trögt med allt.

Jag hade svårt också att "SE" att det var dessa som trakasserade , tog allt som en prövning och hade svårt att förråda mitt land ( såg mina egna fel jag gjort, men hoten var sådana att jag märkte sadismen från skitstövlar i detta och under denna långa tid, inget för att hjälpa, bara sparka och tjäna pengar förmåner ) eller dra in de snygga brudarna, tills jag för några år sedan insåg att detta var nog gemensamt och i samråd och bestämde mig för att detta måste fram, bara det tat jag kunde inte nämna vissa händelser utan att dra in andra oskyldiga så det var bara att vänta och vänta och vänta tills nu med allt vad det inneburit med kronisk infektion delvis kvar och en massa folk som gått ur tiden ....och med dessa lurade / inviga runt än tills nu då det ser ta jag skriver om dem på ett stort forum ... ja det vet vem jag är , men då de sätter ljuset på en på annat sätt om jag blir offentlig så måste jag fortsätta min kringgående rörelse tills någon nappar och som vill gå igenom detta och se till att det inte kan gå under radarn igen under så lång tid utöver att jag hade hoten mot mig , hot som var svåra men var troligen arrangerat av dem helt från början. Behövs bara en eller ett par tongivande personer för att driva ett gäng mot en person så.....Var det honungsfällor också så .....

Som LK sade sedan så "Vi kom vi såg vi segrade " efter att han frågat " jag har väl inte gjort något "

Nu med PU etc så ser jag varför intresset kan ha väckts , både från belöningstagare och även utförare då de kan tro att jag vet något då tre utsagor i utredningen kan generera misstankar med lite andra troligen helt fel samband, åt ett håll om man inte grävt i rätt arkiv....
Senast redigerad av Harfager 2016-07-05 kl. 09:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in