2016-01-19, 23:56
Medlem
atts avatar
Att någon som påstår att "det är långt mellan lycka och leda" anses vara värd att ta på allvar övergår mitt förstånd. Vem har inte upplevt lyckans kortvarighet. Ibland är avståndet mellan lycka och leda inte mer än någon sekund. Men men, titeln allittererar och det är ju trevligt. (Jag vet att boken är 35 år gammal.)
Citera
2016-01-24, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oakenshield
Lundell har sjungit bättre och starkare och mer träffsäkert de sista 15 åren än han nånsin gjorde i sin ungdom.

Lyssnar faktiskt på Uffe nu ikväll och albumet "Den Vassa Eggen".

Du har rätt. Han sjunger mycket bättre idag.

När i karriären började han sätta sången?
Citera
2016-01-25, 07:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErnestP.Worrell
Lyssnar faktiskt på Uffe nu ikväll och albumet "Den Vassa Eggen".

Du har rätt. Han sjunger mycket bättre idag.

När i karriären började han sätta sången?

Skulle säga att det hänger ihop med brytningen med alkohol.
Efter "Det goda livet" skivan från -87 sker successivt en stabilisering. 2000-talet club zebra är topp. Lågmälda Xavante -94 har också en själs klarhet och tydlighet.
Citera
2016-02-07, 09:32
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kompany
-nu är vintern och den rostiga stridsvagnen verkligen här.
-och nu har ljuset äntligen återvänt.

Skönt. Jag blev nästan rädd för att han glömt av oss.

Han målar.

http://www.ulflundell.com/badgers-drift/
Citera
2016-02-09, 05:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
-och nu har ljuset äntligen återvänt.

Skönt. Jag blev nästan rädd för att han glömt av oss.

Han målar.

http://www.ulflundell.com/badgers-drift/
I en tid av mörker var det där ljuset i Svealandstunneln. Blir kanske till att plocka fram måleriet för en själv också. Pennan, skrivandet, gitarren och rösten. 2016 och solljus. Allt ska komma.
Citera
2016-03-01, 01:11
Medlem
kitschis avatar
Tydligen har körkortet rykt i Norge enligt GP. Anmärkningsvärt inte pga alkohol, utan fortkörning. Inte ett dugg bitter är han:-)
Citera
2016-03-01, 19:38
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kitschi
Tydligen har körkortet rykt i Norge enligt GP. Anmärkningsvärt inte pga alkohol, utan fortkörning. Inte ett dugg bitter är han:-)
Den nybyggda, fina vägen lurade honom att köra för fort.

Promenaderna gör honom nog bara gott.
Citera
2016-03-01, 19:56
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Jag tänker INTE säja: Jag heter Ulf Lundell, jag är artist och författare, här gör jag mitt sista gig i Norge, det här är min avskedsturné, och nu: ni två. Är det mitt sista minne av Norge, det HÄR? Jag säjer INTE detta.
Efter detta ädla beteende kan väl ingen längre hävda att UL är en självupptagen uppblåst jävla nolla. Vad fint av honom att inte upplysa de elaka poliserna vem han är. Han heter Ulf Lundell. Han är artist och författare. Det enda han önskade var att få lämna Norge för sista gången med ett fint minne. Lite joyriding. Hur kan man vara så hjärtlös att inte få unna sitt grannlands yttersta stolthet denna upplevelse? Myndighetsmissbruk är bara förnamnet. Det är en fruktansvärd historia som har drabbat inte bara en enskild individ utan ett helt land. Fackeltåg till stöd?
Citera
2016-03-01, 20:35
Medlem
Var det 9.000 han fick i böter? Fickpengar för han.
Citera
2016-07-04, 01:22
Medlem
Fanns en passus i Jack där huvudpersonen snor en norsk tidning (minns inte om det var"Vinduet" dvs "Fönstret") från biblioteket.
Han kunde inte motstå att läsa intervun med Bob Dylan "Tuff och arrogant - på norska, Hets mot folkgupp, visst, men "
Tror det var ungefär så orden föll...
Citera
2016-07-04, 08:44
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kitschi

Vadå "anmärkningsvärt inte pga alkohol"? Han har varit nykter i nästan 30 år. Det hade varit betydligt mer anmärkningsvärt om det hade varit alkohol.
Citera
2016-07-04, 09:55
Medlem
emma80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Vadå "anmärkningsvärt inte pga alkohol"? Han har varit nykter i nästan 30 år. Det hade varit betydligt mer anmärkningsvärt om det hade varit alkohol.
Fast han dricker väl fortfarande alkohol, om än inte i stora mängder och som en alkis?

När han hade bloggen kunde han ju posta en bild på hemmalagad mat och ett glas vin eller någon god öl till det. Verkade dock vara sparsamt och måttligt. Man snappade upp ett och annat tips där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in