2021-06-04, 23:19
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Det måste vara extremt jobbigt och opraktiskt på så många sätt att vara så där jäkla introvert att man knappt kan samexistera socialt med fler än en person i samma rum samtidigt. Livet måste förvandlas till ett stort kalkylerande om potentiella flyktvägar för att kunna undgå alla kymiga situationer som kan uppstå så fort man ska vistas en längre stund utanför hemmet. Att då bli av med körkortet när man bor på landet...

Hm.
Undvikit att umgås nykter med musikerna under inspelningar och turnéer har Artisten gjort sedan 1981, tror jag. Han han någonsin tagit upp fobin själv någonstans? Jag kan inte minnas att han nämnt den. Men jag har inte läst de senaste decenniernas böcker.
Senast redigerad av Schlesien 2021-06-04 kl. 23:23.
Citera
2021-06-04, 23:38
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Undvikit att umgås nykter med musikerna under inspelningar och turnéer har Artisten gjort sedan 1981, tror jag. Han han någonsin tagit upp fobin själv någonstans? Jag kan inte minnas att han nämnt den. Men jag har inte läst de senaste decenniernas böcker.

Så pass. Själv har jag ingen aning, jag gillar en del av hans musik men är långt ifrån någon Uffe-fanatiker. Jag har inte läst någon av hans böcker, inte ens Jack, men farbrorn är ju ett original som tycks reagera lika lynnigt och dramatiskt på väderomslag som det vittnas om att Strindberg gjorde, så han är ju lite småkul och fascinerande att följa på så sätt.
Senast redigerad av RobRoys 2021-06-04 kl. 23:41.
Citera
2021-06-04, 23:46
Medlem
bartrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien

Han har inget vidare, om någon, kontakt med sina barn heller. Han har själv berättat för några år sen att den äldsta sonen har brutit med honom. Kontakten är, såvitt jag vet, väldigt sporadisk med Sanna Lundell. Vill minnas att det b.la beror på en fnurra på tråden med Persbrandt.
Tre äktenskap har gått i kras.
Social fobi? Tror att han bara är extremt solitär
Citera
2021-06-04, 23:47
Medlem
Friheten är ju ett stort och återkommande tema hos Ulf så att bli av med körkortet måste ha svidit rejält.

Som man bädda får man ligga och i detta fall blev det nog hans eget fängelse.
Citera
2021-06-05, 00:05
Medlem
stibkloFs avatar
Herr Lundell är en Narcissist av guds nåde. Inte många rätt där. Han har bett mig att stoppa upp all lingonris i röven. Vi har inga lingon i Skåne. Jag ifrågasatte att han var en bror till Springsteen. Han vart skogstokig.

Hej Uffe! Du är väl här?
Senast redigerad av stibkloF 2021-06-05 kl. 00:09.
Citera
2021-06-05, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bartram
Han har inget vidare, om någon, kontakt med sina barn heller. Han har själv berättat för några år sen att den äldsta sonen har brutit med honom. Kontakten är, såvitt jag vet, väldigt sporadisk med Sanna Lundell. Vill minnas att det b.la beror på en fnurra på tråden med Persbrandt.

Det bottnar säkert i att han anser att barnen åker snålskjuts på hans renommé och namn.
Citera
2021-06-05, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
Det bottnar säkert i att han anser att barnen åker snålskjuts på hans renommé och namn.
De flesta skulle nog tycka det var kul och ha en viss stolthet, men tycker mest Lundell har blivit en riktig grinig och tråkig gubbe på äldre dagar.

Allt har sin tid och Lundell har nog passerat den. Har nog 20 plattor från hans glanstid och dom håller fortfarande måttet!
Citera
2021-06-05, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers

Tror jag också.

Men också Barbros mer eller mindre självmord. Tror fan att ungarna knepar sig emot farsan, och jag tror Ulf har det helvetes jobbigt med sina barn. Men han har extremt svårt arr komma ifrån det. Men jag tycker han gör det bästa han kan.
Citera
2021-06-05, 00:50
Medlem
bartrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MannishBoy
Tror jag också.

Men också Barbros mer eller mindre självmord. Tror fan att ungarna knepar sig emot farsan, och jag tror Ulf har det helvetes jobbigt med sina barn. Men han har extremt svårt arr komma ifrån det. Men jag tycker han gör det bästa han kan.

Det var självmord 2018! Hon försökte ta livet av sig redan i början av 90-talet. Hon blev då intagen på psyket. Ulf fick då överta vårdnaden av sina barn.
Citera
2021-06-05, 01:49
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Det var självmord 2018! Hon försökte ta livet av sig redan i början av 90-talet. Hon blev då intagen på psyket. Ulf fick då överta vårdnaden av sina barn.

Har alltid tänkt att låten Skuld på skivan Xavanté (1994) handlade om henne:

https://www.youtube.com/watch?v=_ZSr...channel=elatss
Citera
2021-06-05, 02:29
Medlem
bartrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1

1991 kom "Fyra vindar ut" den handlar också om skuld och även otillräcklighet. En av de sårigaste sånger om kärlek jag känner till. Ulf må ha stagnerat ,med ålderns rätt, men hur många svenska artister har skrivit något liknande?

https://www.youtube.com/watch?v=9Cr_eTN617I
Citera
2021-06-05, 02:41
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Inte social fobi. Det är något annat som skaver. Något med att han är väldigt egocentrisk sedan tidigt och att framgången steg honom åt huvudet någonstans 1980-82. Musiker som är de trevligaste av människor, om man ska generalisera. Men han vill inte nedtagen från piedestalen.

Det är ett jävla handikapp om man bygger en tron så hög att man inte kan umgås med en enda av sina vänner, på annat sätt än att de passar upp på en. Skriver han aldrig om det?
Citat:
Jag har för mig att hon hade någon sådan historia innan 1976 med.
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1

Definitivt.
Senast redigerad av Schlesien 2021-06-05 kl. 02:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in