2016-07-04, 17:47
Medlem
Oakenshields avatar
Han var nykter i en väldans massa år fr.o.m midsommarhelgen 92. Det höll han tydligen stenhårt på, för att sedan för ett par tre år sen eller så verkat ta sig ett glas vin då och då enligt egen utsago. Man kan ju hoppas det håller sig till det. Efter "comebacken" med Haväng/livetrippeln 93 har man liksom vant sig vid en fokuserad nykter och principfast Lundell.
Citera
2016-10-06, 15:13
Medlem
Ulf skriver troligen låtar nu. Blir säkerligen en ny lansering nästa år. Bra det, för han behövs därute.
Citera
2016-10-06, 20:08
Medlem
BertFoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siddhardta
Ulf skriver troligen låtar nu. Blir säkerligen en ny lansering nästa år. Bra det, för han behövs därute.

Ja, hans förra, Trunk, var ju en rejäl nytändning. Hoppas han kan nå upp till den klassen igen.
Citera
2016-10-25, 18:37
Medlem
ReedMes avatar
Han är lite grinig på Svenska Akademien just nu, med all rätt tycker jag.
http://www.aftonbladet.se/kultur/article23780753.ab

"Jag ligger och läser i stormen och regnet, tv:n på, och i ena örat hör jag plötsligt att Svenska Akademien tycks ha brutit sin tystnad gällande den TYSTNAD som Bob Dylan utövat sen han tilldelades Nobelpriset i litteratur för 2016. Denna TYSTNAD anser man är ”oartig och arrogant”!"

Citat:
Ursprungligen postat av siddhardta
En berättelse i höstmörkret skulle sitta fint också. Gärna nåt åt det bisarra hållet. Sånt gillar jag.
Citera
2016-11-10, 11:14
Medlem
Ulf Lundells åsikter är väl i klass med Donald Trump eller Guillou. Falskt hycklande populister som hoppar på människor bara för att gynna sig själva. Bob Dylan - En arrogant person som inte hör av sig. Vem hoppar man på? Wästberg. Ulf Lundells hat är väl lite väl genomskinligt. "Förihelvetevisossarbyggdelandet.såkominteochsnack askitombildningochakademiker. förmedbrassochflumskapade vifolkhemmetsombjörklundsskolaraseradenujävlarskaj aggåhemochspöakärringen." Tror att Pär Wästberg har gjort mer betydande samhällsinsatser än vad Lundell och hans haschpolare någonsin kan drömma. Slänga sikt på andra går alltid bra.
Senast redigerad av xvaganza100 2016-11-10 kl. 11:17.
Citera
2016-11-11, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xvaganza100
Ulf Lundells åsikter är väl i klass med Donald Trump eller Guillou. Falskt hycklande populister som hoppar på människor bara för att gynna sig själva. Bob Dylan - En arrogant person som inte hör av sig. Vem hoppar man på? Wästberg. Ulf Lundells hat är väl lite väl genomskinligt. "Förihelvetevisossarbyggdelandet.såkominteochsnack askitombildningochakademiker. förmedbrassochflumskapade vifolkhemmetsombjörklundsskolaraseradenujävlarskaj aggåhemochspöakärringen." Tror att Pär Wästberg har gjort mer betydande samhällsinsatser än vad Lundell och hans haschpolare någonsin kan drömma. Slänga sikt på andra går alltid bra.

På vilket sätt skulle detta hans "påhopp" på Wästberg gynna honom själv menar du? Jag tycker han hade vissa poänger i sin artikel om Svenska Akademien. Jag menar ger man priset till Bob Dylan får man allt räkna med oberäknelighet från herr Zimmermans sida.
Citera
2017-01-06, 14:52
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Hur var det nu, visst skulle han pensionera sig, flytta utomlands eller liknande om SD fick över 10% i valet 2014? Hur har det gått med det?
Citera
2017-01-07, 13:51
Medlem
CompleteControls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Hur var det nu, visst skulle han pensionera sig, flytta utomlands eller liknande om SD fick över 10% i valet 2014? Hur har det gått med det?

Det går inte så bra... Bor fortfarande på Österlen i lilla Kivik. Vet dock inte om han har flyttlasset klart.
Citera
2017-01-07, 14:29
Medlem
emma80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Citat:
Ursprungligen postat av CompleteControl
Det går inte så bra... Bor fortfarande på Österlen i lilla Kivik. Vet dock inte om han har flyttlasset klart.
Jag googlade runt och hittade inget alls om detta, ni får gärna länka om ni hittar något.

Däremot skrev Lundell i ett blogginlägg i december 2014 att han skulle stoppa låten Öppna landskap om SD nådde över 20% vid ett nyval i mars 2015.

Om SD får 20 % eller mer den 22 mars tänker jag förbjuda allt spelande av Öppna landskap i radio, tv, från scener och estrader i det här landet. Då finns det inga öppna landskap här längre.

http://www.expressen.se/kvp/noje/lun...ppna-landskap/
Citera
2017-01-07, 15:04
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emma80
Jag googlade runt och hittade inget alls om detta, ni får gärna länka om ni hittar något.

Däremot skrev Lundell i ett blogginlägg i december 2014 att han skulle stoppa låten Öppna landskap om SD nådde över 20% vid ett nyval i mars 2015.

Om SD får 20 % eller mer den 22 mars tänker jag förbjuda allt spelande av Öppna landskap i radio, tv, från scener och estrader i det här landet. Då finns det inga öppna landskap här längre.

http://www.expressen.se/kvp/noje/lun...ppna-landskap/
Du kan mycket väl ha rätt, jag var som sagt inte säker, minns bara att det gjordes lite utfästelser.
Citera
2017-01-10, 07:59
Medlem
Inte för att jag röstar på SD, men jag upplever Lundell som en tragisk människa, lite grann som Guillou, med oerhörda komplex. Han verkar vara bra på att projicera på sin omgivning.
Citera
2017-01-10, 10:42
Medlem
BertFoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xvaganza100
Inte för att jag röstar på SD, men jag upplever Lundell som en tragisk människa, lite grann som Guillou, med oerhörda komplex. Han verkar vara bra på att projicera på sin omgivning.

En av våra mest framgångsrika artister och författare. Vad är det du upplever som så jävla tragiskt? Att han inte har samma åsikter som du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in