2016-07-03, 16:42
Medlem
exades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 10L
Sedan när blev fakta arrogans och negativitet?
Är aska och hönsskit organiskt material? JA.
Hade det hjälpt dig skörda senare och tyngre? JA

Du är nöjd ändå? JA (grattis)

Det finns bilder ute så ja, leta du.

svar till fetstilta, dom hade varit mögel, 0 i yeild men du vet ju all fakta.

Nu har jag valt att inte göra så, bad inte om några tips heller.. som sag, negativitet skiter i din fakta.
tack så mycket. Det är ok, du behöver ej kommentera mina inlägg, delar med mig till likasinnande ist, vill bara se hur det går för folk osv
Senast redigerad av exade 2016-07-03 kl. 16:44.
Citera
2016-07-03, 16:45
Medlem
exades avatar
köp med kontanter på plantagen t.ex, köp inte med kort o ha luva på dig (kan ej vara försiktig nog) :P

edit. och tack, kul med lite positivitet!
Citera
2016-07-03, 16:47
Medlem
exades avatar
Har du någon odling på g i år?

mvh
Citera
2016-07-03, 16:49
Medlem
exades avatar
Du kan fråga här annars, men visst. Om du hellre vill pm så svarar jag när jag kan

mvh

inga bilder?
Citera
2016-07-03, 17:13
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exade
svar till fetstilta, dom hade varit mögel, 0 i yeild men du vet ju all fakta.

Nu har jag valt att inte göra så, bad inte om några tips heller.. som sag, negativitet skiter i din fakta.
tack så mycket. Det är ok, du behöver ej kommentera mina inlägg, delar med mig till likasinnande ist, vill bara se hur det går för folk osv

Svar nej med rätt förutsättningar tidigare hade de möglat senare och du hade fått en tyngre skörd.
Nej jag har inte alla fakta däremot gillar jag fakta. Blanda inte ihop fakta och åsikt. Det är två helt olika saker.

Likasinnade?? Hellre än bra gänget?? Andra kunskapsresistenta självgoda fånar som bara vill ge sig själva medalj för mediokra resultat?

Handla med någon jävla luva på sig på Plantagen. Kom igen. Var inte så efterbliven så det skapar risker.

Skriv inte till/om mig om du inte vill ha svar.
Citera
2016-07-03, 17:18
Medlem
exades avatar
jaha.. du har inte ens börjat.. då kan det bli väldigt tight i höst, sent ute tyvärr, men bättre att odla .. ta innan så man får något än inget alls. Men akta dig för möglet, när det drar sig mot höst och det är blött så möglar det väldigt lätt i blom. Googla hur man gör snicgelföllor med öl och försöka fixa ett stängsel annars äter älg, rådjur upp det.

Men bättre att vara förberedd. Göra det seriöst, började planera redan i vintras typ.. därför jag skördade först nu, var ute tidigt i maj, men har en annan batch ute kvar också som ser ut och må fantastiskt, precis börjat gå i blom typ, hoppas dom resterande ger iaf ett halvkilo till. För har en stor stor dam därute också, som är klar ganska snart, bara den borde ge 1,5hg känns det som.

Btw, du kmr ej bli klar till augusti.. tyvärr, det går nog inte i år skulle jag gissa men som sagt, kan tas halvfärdiga antar jag men inte värt det :S men du gör som du vill, dom behöver minst 3 månader från frö. vi är inne i juli, så sent i september, då är det lätt med mögel.. men hoppas de löser sig, lycka till.
Citera
2016-07-03, 17:20
Medlem
exades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 10L
Svar nej med rätt förutsättningar tidigare hade de möglat senare och du hade fått en tyngre skörd.
Nej jag har inte alla fakta däremot gillar jag fakta. Blanda inte ihop fakta och åsikt. Det är två helt olika saker.

Likasinnade?? Hellre än bra gänget?? Andra kunskapsresistenta självgoda fånar som bara vill ge sig själva medalj för mediokra resultat?

Handla med någon jävla luva på sig på Plantagen. Kom igen. Var inte så efterbliven så det skapar risker.

Skriv inte till/om mig om du inte vill ha svar.

som sagt, sluta skriv till mig eller se rapporterar jag det som off-topic.
Citera
2016-07-03, 17:24
Medlem
Citat:
köp med kontanter på plantagen t.ex, köp inte med kort o ha luva på dig (kan ej vara försiktig nog) :P

edit. och tack, kul med lite positivitet!

Du kan inte vara seriös med det där. Men grattis till skörden. Jag tror som 10L säger att om du hade kört med näring osv så hade dina plantor klarat sig från mögel och kunna tjocka på sig. Men klart du ska ha credd att du har fått ut. Fina bilder också imo
Citera
2016-07-03, 17:26
Medlem
exades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForthOne
Du kan inte vara seriös med det där. Men grattis till skörden. Jag tror som 10L säger att om du hade kört med näring osv så hade dina plantor klarat sig från mögel och kunna tjocka på sig. Men klart du ska ha credd att du har fått ut. Fina bilder också imo

nej, men iaf onödigt beställa utan målvakt, inte bra att köpa med kort, luvan får han göra som han vill..men låter inte som han är förberedd med ngn målvakt.

^^

Körde med organiskt näring, hur spelar det roll menar du? fukten fastnar ju i budsen och bildar svart mögel, går inte undvika med näring.. budsen blir täta, regnar det konstant i ngn vecka så är det som det är.

tack så mycket, har det mesta av skörden kvar också, hoppas på mycket sol nu.

MvH
Citera
2016-07-03, 17:28
Medlem
Ha låga förväntningar. Varför envisas folk att plantera så jävla lite frön? Det är trots allt utomhus där en mängd faktorer avgör om du kommer få ut något eller inte. Det är inte som att ha sina skönheter inomhus.
Citera
2016-07-03, 17:30
Medlem
Citat:
nej, men iaf onödigt beställa utan målvakt, inte bra att köpa med kort, luvan får han göra som han vill..men låter inte som han är förberedd med ngn målvakt.

^^

Körde med organiskt näring, hur spelar det roll menar du? fukten fastnar ju i budsen och bildar svart mögel, går inte undvika med näring.. budsen blir täta, regnar det konstant i ngn vecka så är det som det är.

tack så mycket, har det mesta av skörden kvar också, hoppas på mycket sol nu.

MvH

Men allvarligt, en målvakt för att köpa lite jord? Kom igen. Så paranoid kan man väl fan inte vara?
Citera
2016-07-03, 17:31
Medlem
exades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForthOne
Men allvarligt, en målvakt för att köpa lite jord? Kom igen. Så paranoid kan man väl fan inte vara?

han pratar ju utrustning,lampar,frön mm.

.edit, kalla mig nojjig men inte heller torskat på 7 år så.. bättre försiktig än ''det går nog bra'' finns många exempel där dom gjort husis för folk som beställt frön, utrustning några månader när skörden är redo osv så.
Senast redigerad av exade 2016-07-03 kl. 17:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in