2016-07-03, 17:34
Medlem
Ah jag hade i alla fall inte chansat på att slösa bort en hel utomhussäsong på ynka 5 frön. Själv har några av mina bäddar blivit förstörda av vilt men tack vare att jag poppat många så finns det ett par skönheter i dessa bäddar. Har även torskat några på sniglar men pga att jag har många plantor planterade så har jag många fortfarande i liv.
Citera
2016-07-03, 17:35
Medlem
exades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForthOne
Ah jag hade i alla fall inte chansat på att slösa bort en hel utomhussäsong på ynka 5 frön. Själv har några av mina bäddar blivit förstörda av vilt men tack vare att jag poppat många så finns det ett par skönheter i dessa bäddar. Har även torskat några på sniglar men pga att jag har många plantor planterade så har jag många fortfarande i liv.

Har du några bilder?
Citera
2016-07-03, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exade
han pratar ju utrustning,lampar,frön mm.

.edit, kalla mig nojjig men inte heller torskat på 7 år så.. bättre försiktig än ''det går nog bra'' finns många exempel där dom gjort husis för folk som beställt frön, utrustning några månader när skörden är redo osv så.

Ja självklart om det gäller utrustning och så kan det vara skönt att ha målvakt för att sova bra om nätterna. Men jag trodde vi snackade om jord. Varje gång jag besöker någon form av butik som säljer trädgårdsartiklar så ser man alltid någon person som kommer med vagnar med säckarjord. Ingen höjer sina ögonbryn för det.
Citera
2016-07-03, 17:36
Medlem
Citat:
Har du några bilder?

Är i början av blom. Så de har inte tjockat på sig ännu. Kommer sen när det finns något att titta på =)
Citera
2016-07-03, 17:40
Medlem
Det är upp till dig om du får ut något eller inte. Vet inte hur du har tänkt gå tillväga och sedan sitter jag inte på så mycket kunskap och erfarenhet för att kunna yttra mig. Det är trots allt mitt andra år ute.
Citera
2016-07-03, 19:58
Medlem
exades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForthOne
Är i början av blom. Så de har inte tjockat på sig ännu. Kommer sen när det finns något att titta på =)

okej, kul att se andras! hoppas det blir bra.
Citera
2016-07-04, 00:54
Medlem
Såhär långt har en som levt i 60 dagar ifrån frö kommit i blom. Uppskattar ca 3 veckor till, kan detta stämma?

Detta är samma planta med 2 dagar emellan.

https://www.anony.ws/image/J9Dk

https://www.anony.ws/image/J9DN
Citera
2016-07-04, 07:52
Medlem
Utomhus123s avatar
Citat:
nej, men iaf onödigt beställa utan målvakt, inte bra att köpa med kort, luvan får han göra som han vill..men låter inte som han är förberedd med ngn målvakt.

^^

Körde med organiskt näring, hur spelar det roll menar du? fukten fastnar ju i budsen och bildar svart mögel, går inte undvika med näring.. budsen blir täta, regnar det konstant i ngn vecka så är det som det är.

tack så mycket, har det mesta av skörden kvar också, hoppas på mycket sol nu.

MvH

Vad är organisk näring enligt dig eftersom du tidigare sagt att aska och benmjöl inte är det?
Citera
2016-07-04, 10:40
Medlem
exades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utomhus123
Vad är organisk näring enligt dig eftersom du tidigare sagt att aska och benmjöl inte är det?

Många kör med icke organisk näring, men skrev i ett inlägg att man ej behöver försvåra saker då det oftast blir pannkaka över det, slänger på för mkt hönsskit.. lösa med ngt annat, sen blir det för mkt av det.. fixa med ngt annat osv osv, istället för att köra ett enklare kncept. ALLA vill inte ha så stor monsterskörd som möjligt så tycker jag.

Jag sa ''Man behöver inte krångla till det

sen om folk vill göra det, fine.. upp till er. Hoppas inte det blir för kångligt bara, det brukar lätt bli så. Me när jag menade organiskt menade jag att inte ha massa kemisk näring osv för att få så stor yield som möjligt, uppoffrar hellre yield för röka som tar upp mycket skit och skapar annan smak osv, även fast man flushar.

det fetmarkerade har jag aldrig sagt?

edit. låt mig citera mig själv

''och tänk..allt utan hönsskit och aska mm, funkar att odla organiskt också!'' För att du ska förstå lättare så kan jag skriva tydligare. Lyckades bra utan att komplicera till saker ..behövs inte alltid krångla till det samt att det funkar att odla organiskt också! var inte i samma kontext som det första..då jag använde mig av '','' det är alltså riktat till folk som ej odlar organiskt.

Ber om ursäkt ifall jag var otydligt, ville inte låta dryg på något sätt, dela med mig och gärna se lite bilder från andra, men rätt tråkigt vibe här inne så vi får se. Peace..
MvH
Senast redigerad av exade 2016-07-04 kl. 10:55.
Citera
2016-07-04, 10:57
Medlem
exades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zekunden
Såhär långt har en som levt i 60 dagar ifrån frö kommit i blom. Uppskattar ca 3 veckor till, kan detta stämma?

Detta är samma planta med 2 dagar emellan.

https://www.anony.ws/image/J9Dk

https://www.anony.ws/image/J9DN

Ser glittrigt ut! Behöver du inte ta ned dom pga. risk för mögel eller något liknande så låt dom växa tänk inte veckor tänk hur dom ser ut ist, gå på mognad.. stor fet dam som inte håller sig uppe är bäst såklart. Men riskera inte mögel över yield skulle jag säga iaf.

fina bilder, lycka till.

edit. Strain? ser ut som sativa ?
Citera
2016-07-04, 16:04
Medlem
Citat:
Ser glittrigt ut! Behöver du inte ta ned dom pga. risk för mögel eller något liknande så låt dom växa tänk inte veckor tänk hur dom ser ut ist, gå på mognad.. stor fet dam som inte håller sig uppe är bäst såklart. Men riskera inte mögel över yield skulle jag säga iaf.

fina bilder, lycka till.

edit. Strain? ser ut som sativa ?

Tack så mycket! den på bilden är en Norden Auto Tropical med sativa inslag, även sett sjukt buskiga indica phenos då jag självklart odlar ifrån frö.

Jag har förstått att autos har en kortare livscykel än vad en vanlig planta har. Det var mest det jag tänkte på, förstår att man inte ska gå efter dagar för då skulle jag ha skördat redan nu.

Någon typ av riktlinje borde väl finnas ungefär när dom blir hängiga? förstår att det är väldigt olika beroende på planta och väder men det känns som att runt 13 veckor så ska de flesta vara klara när det gäller "snabba autos"

Ska försöka få upp lite mer bilder snart på de som levt längre.
Citera
2016-07-04, 16:30
Medlem
DirtyNorths avatar
En av mina damer har fått påhälsning av något.
Jag har aldrig sett något då jag varit där och undrar om ni kan komma med en bra gissning vem som snyltar på min dam?

http://imgur.com/yXYPz6D
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in