2016-07-01, 21:50
Medlem
Chemicalimbalances avatar
För mycket kalium (aska) kan rubba näringsbalansen/näringsupptaget och göra att plantan visar bristsymptom på exempelvis kväve.
Citera
2016-07-01, 22:01
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chemicalimbalance
För mycket kalium (aska) kan rubba näringsbalansen/näringsupptaget och göra att plantan visar bristsymptom på exempelvis kväve.

Yes alltid lättare att lägga till än ta bort och det gäller alla nutes. Relativt små mängder aska, någon knapp näve/planta.

Aska och benmjöl ska i bädden när den skapas. Sen baka ett par mån innan plantering. Då ligger man ok på P och K och kan mata på med hönsskit + gröngödsling. Klart.
Citera
2016-07-02, 13:50
Medlem
För två veckor sedan satte jag ut 6 st. Early Skunk (Sörmland). Jag vet att det är en aning sent men vädret har ju varit perfekt alltsedan dess. Vågar man hoppas på en god skörd om vädret i höst blir bra?
Citera
2016-07-02, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RullRull
För två veckor sedan satte jag ut 6 st. Early Skunk (Sörmland). Jag vet att det är en aning sent men vädret har ju varit perfekt alltsedan dess. Vågar man hoppas på en god skörd om vädret i höst blir bra?

Tveksamt. Hur stora var de när du planterade ut?
Citera
2016-07-02, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chemicalimbalance
Tveksamt. Hur stora var de när du planterade ut?

Tyvärr var de bara ett par cm.
Citera
2016-07-02, 18:29
Medlem
Citat:

You snooze, you loose. Tyvärr. Men ah, jag hade ju inte slängt dom. Pröva lyckan.
Citera
2016-07-03, 15:29
Medlem
Citat:

Då kan du inte förvänta dig att de hinner gå klart. Men som BlueCheeze sa, kör ändå. Se det som uppvärmning och erfarenhet inför nästa års odling. Hinner de börja blomma men inte gå klart skulle jag överväga att göra olja på dem.
Citera
2016-07-03, 16:13
Medlem
exades avatar
Skördade lite idag hade gärna haft dom ute någon vecka till men varit regning mycket och början till mögel på vissa buds (som tur var förlorar jag som max 5g på möglet) så tur jag fixade det. Några dagar senare och allt hade varit förstört, skört det där.

Men jag är riktigt nöjd Har flera fina damer kvar också speciellt en riktigt fet dam som behöver 1-3v till beroendes på hur mycket det regnar, bara vänta! och tänk..allt utan hönsskit och aska mm, funkar att odla organiskt också! enklare ibland.

Hur går det för er andra, några bilder?

http://imgur.com/a/Xrv0P
MvH
Senast redigerad av exade 2016-07-03 kl. 16:16.
Citera
2016-07-03, 16:32
Medlem
exades avatar
Använde 3 olika sorters jord, vanlig trädgårsjord, p-hasselfors och ngn billig sort. Annars har jag bara använt organiskt tomatnäring nu i slutet lite, men spotte var nyckeln iaf.. får sol 24/7.
Strain: Devils kiss.
förveggade inne 2 v sen har du skött sig själva, lite problem med sniglar i början, men annars inget 8använder stängsel)
AF, ja.

Tack

.edit, grävde stora hål, la ett laget leca i botten, jord, sen ett lager leca igen + i jorden använde jag vermikulit samt perlit (stavning)
Citera
2016-07-03, 16:32
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exade
Skördade lite idag hade gärna haft dom ute någon vecka till men varit regning mycket och början till mögel på vissa buds (som tur var förlorar jag som max 5g på möglet) så tur jag fixade det. Några dagar senare och allt hade varit förstört, skört det där.

Men jag är riktigt nöjd Har flera fina damer kvar också speciellt en riktigt fet dam som behöver 1-3v till beroendes på hur mycket det regnar, bara vänta! och tänk..allt utan hönsskit och aska mm, funkar att odla organiskt också! enklare ibland.

Hur går det för er andra, några bilder?

http://imgur.com/a/Xrv0P
MvH

Aska och hönsskit är organiskt...
Med mer kalium hade du fått mer motståndskraftiga plantor som klarat att stå ute längre så egentligen jublar du över ditt eget misstag vilket känns liite bakvänt men men så kan det vara.
Citera
2016-07-03, 16:35
Medlem
exades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 10L
Aska och hönsskit är organiskt...
Med mer kalium hade du fått mer motståndskraftiga plantor som klarat att stå ute längre så egentligen jublar du över ditt eget misstag vilket känns liite bakvänt men men så kan det vara.

haha arrogant och negativ som vanligt (Y) det är enkelt att säga massa skit men inga bilder ens. Jag är nöjd med förutsättningarna jag gett dom ja, man behöver inte göra det struligare än vad som behövs det jag menar.. blir oftast krångligast så.

anyways, haters gona hate. Ha en trevlig dag.
Citera
2016-07-03, 16:40
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exade
haha arrogant och negativ som vanligt (Y) det är enkelt att säga massa skit men inga bilder ens. Jag är nöjd med förutsättningarna jag gett dom ja, man behöver inte göra det struligare än vad som behövs det jag menar.. blir oftast krångligast så.

anyways, haters gona hate. Ha en trevlig dag.

Sedan när blev fakta arrogans och negativitet?
Är aska och hönsskit organiskt material? JA.
Hade det hjälpt dig skörda senare och tyngre? JA

Du är nöjd ändå? JA (grattis)

Det finns bilder ute så ja, leta du.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in