Citat:
Ursprungligen postat av
Ziaya
Och det tror du på? Den normala reaktionen (ja, jag säger normal) hade varit: Varför har du hållit mitt barn hemligt för mig i 2 år?
Men TS är fel i huvudet så det är väl förklaringen.
Skitsnack. Jag föraktar män som inte kan ta sitt ansvar. Ni tjatar om beta. Här har vi exempel på en klockren jävla betaman.
Det är rätt roligt att se dig undvika frågan och istället måla upp en bild av TS som en betaman. Huruvida TS far med osanning eller inte är väl ändå föga relevant för denna diskussion? Det jag frågade dig var dock en legitim fråga, d.v.s under vilka omständigheter är det inte längre mannens ansvar att kvinnan blir impregnerad? TS kom med ett bra exempel, sant eller inte, på en situation som verkligen kan uppstå i det dagliga livet.
Om du på fullaste allvar menar att det inte är en moraliskt förkastlig handling som kvinnan har utfört så vill jag gärna att du motiverar ditt resonemang, gärna utan att ta till förolämpningar.
När slutar mannens ansvar? Har kvinnan inget eget ansvar i det hela? Låt oss säga att rollerna hade varit ombytta och det hade varit mannen som inseminerat kvinnan i smyg, hade det fortfarande inte varit problematiskt? Isåfall, varför inte, har kvinnan någon typ av trumfkort när det kommer till fortplantning?
Uppskattar om du tar dig tid att tänka efter. För sakens skull kan du väl åtminstone föreställa dig att händelsen faktiskt inträffatsom beskrivet, istället för att utan bevis kalla TS för lögnare.