2016-06-29, 17:54
Medlem
Zverkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frusciantelo
Brottsligheten ligger givetvis i att kvinnan inte berättat detta för TS förrens ungen hunnit blivit flera år!
I det här fallet måste fadern ha varit okänd även för henne fram till TS och de andra männen kallades till provtagning för att fastställa faderskapet. Det vore intressant att även höra kvinnans version av den här historien för mycket i den är lite märkligt.
Citera
2016-06-29, 17:54
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Lagen är inte till för att "sätta dit män" lagen är till för att skapa trygghet för barn.

Män har i princip 1 preventivmedel på marknaden och det är kondom.
Kvinnor har en uppsjö preventivmedel.
Du tycker inte detta är något märkligt? I en värld där sex är avsevärt mer farligt för män gällande oönskade barn än vad den är för kvinnor?

Inte snart dags ni killar/ män tar tag i denna fråga? Istället för att förfasa sig över att ni inte kan med våld tvinga kvinnor göra abort eller att det även finns själviska kvinnor?

Haha, så du förespråkar MGTOW nu?
BTW, tyvärr är lagen helt anpassad för att skydda kvinnan. Preventivmedlen likaså. Det hade absolut inte varit något som helst problem att skapa ett e-piller som gjorde spermier odugliga, men det finns inget som helst intresse att lägga såna pengar på män. De ska bara vara virila och villiga närhelst kvinnan får lust och ve den man som inte levererar då... Du har tretton sekunder på att få upp den, och för det finns massor av olika läkemedel idag. Konstigt va?
Citera
2016-06-29, 17:56
Medlem
Om man idgar Samlag så får man räkna med att det kan bli barn..Är ni oroliga ha inte sex..
Citera
2016-06-29, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zverker
I det här fallet måste fadern ha varit okänd även för henne fram till TS och de andra männen kallades till provtagning för att fastställa faderskapet. Det vore intressant att även höra kvinnans version av den här historien för mycket i den är lite märkligt.
Varför ens vänta hela graviditeten samt flera år innan man ens tar tag i att kolla upp det??

Nä, hon ville uppenbarligen bara ha en unge som staten skulle betala, fram tills dess att soc började trycka på om uppgifter..
Citera
2016-06-29, 17:58
Bannlyst
Citat:
verkligen? jag trodde det vidriga var att hon blivit gravid, eller ev. gjort sig själv gravid.
Enligt mig verkar det som TS vore helnöjd om hon bara hade hållit käfen, själv tagit hand om hans barn 100% och inte anmält honom som fader.

Ja om det stämmer att hon nu gjort sig själv gravid med innehållet i kondomen är det också vidrigt givetvis. Men att dessutom låta bli att berätta om graviditeten, föda barnet och sen vänta i flera år innan man berättar är ju bara för mycket. Självklart skulle hon ha hållit käft när det förflutit så lång tid!
Citera
2016-06-29, 18:00
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostery
Just nu är det så ja, men det hade förmodligen ändrats när jag startat företagen, men det skiter jag nog i nu. Sverige och såna som du är inte värda mina skattepengar, precis som ni anser att jag inte är värd rättvisa.
Ja, du har en underlig bild av vad rättvisa är; det som gynnar dig. Dina skattepengar är bokstavligen inte mycket värda, eftersom de baseras på en inkomst som inte ens har ett utrymme för att försörja ett barn.
Citera
2016-06-29, 18:03
Medlem
Citat:
Så du tycker att samhälle där alla inte är lika för lagen, där vissa kommer undan med vadsomhelst, är ok? Är du sjuk i huvudet eller??

nej, men jag fattar när samhället har klara problem med att bevisa att saker har skett.
Dvs jag är en pragmatiker.

Som sagt jag hade gärna sett att vi kunnat komma åt ALLA våldtäktsmän och alla som lurar på andra barn via självinseminering ex.
Men nu kan vi inte bevisa detta, speciellt inte det sista, i alla situationer.
Alltså får man ta skeden i vacker hand.
Du kommer inte undan att du har ett barn, hur gärna du än vill detta, du kommer tvingas betala underhåll. Alternativet är att alla i samhället = staten ska gå in och betala att män knullar.
Och skulle vi införa detta så kommer vi även tvingas betala vissa mäns förkärlek för att knulla utan kondom ex.

Vill du ha det påslaget på din skatt? Eller vill du ha att män fortsatt har ett incitament på sig att skydda sig vid tillfälligt sex, som motsvarar kvinnors skyddslust att slippa bli gravida och hålla på trassla med aborter etc?

Ren pragmatik.
Citera
2016-06-29, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RickardXXIII
Hade TS haft något att säga till om hade det inte blivit något barn som han tvingas att skapa trygghet för. Det är kvinnan ensamt som har tagit beslutet mot TS vilja att föda barnet. TS har ingen chans att värja sig, det är där orättvisan ligger.

Helt korrekt. Män har ingen rätt tvinga kivnnor att göra abort.
Tycker du detta är fel?
Ska vi ändra lagen härvidlag kanske och ge män 100% rätt att via polisen med våld släpa kvinnor till abortkliiker och göra ingrepp i deras kroppar mot deras vilja? dvs ge ALL makt till männen och ingen makt till kvinnorna? Bättre?
Citera
2016-06-29, 18:14
Medlem
Zverkers avatar
Citat:
Varför ens vänta hela graviditeten samt flera år innan man ens tar tag i att kolla upp det??
Kanske för att hon inte ville belasta den biologiska pappan med vare sig besvär eller kostnader för barnet? Har du frågat henne varför hon gjorde så?
Citera
2016-06-29, 18:15
Medlem
Citat:
nej, men jag fattar när samhället har klara problem med att bevisa att saker har skett.
Dvs jag är en pragmatiker.

Som sagt jag hade gärna sett att vi kunnat komma åt ALLA våldtäktsmän och alla som lurar på andra barn via självinseminering ex.
Men nu kan vi inte bevisa detta, speciellt inte det sista, i alla situationer.
Alltså får man ta skeden i vacker hand.
Du kommer inte undan att du har ett barn, hur gärna du än vill detta, du kommer tvingas betala underhåll. Alternativet är att alla i samhället = staten ska gå in och betala att män knullar.
Och skulle vi införa detta så kommer vi även tvingas betala vissa mäns förkärlek för att knulla utan kondom ex.

Vill du ha det påslaget på din skatt? Eller vill du ha att män fortsatt har ett incitament på sig att skydda sig vid tillfälligt sex, som motsvarar kvinnors skyddslust att slippa bli gravida och hålla på trassla med aborter etc?

Ren pragmatik.

Det är bara att ändra lagen. Jag har redan gett flera bra förslag, men ingen bryr sig om att läsa det.
Citera
2016-06-29, 18:16
Medlem
Citat:
Helt korrekt. Män har ingen rätt tvinga kivnnor att göra abort.
Tycker du detta är fel?
Ska vi ändra lagen härvidlag kanske och ge män 100% rätt att via polisen med våld släpa kvinnor till abortkliiker och göra ingrepp i deras kroppar mot deras vilja? dvs ge ALL makt till männen och ingen makt till kvinnorna? Bättre?
Är det rätt att kvinnorna har all makt då?? Som du ser så missbrukas det ju!

Som sagt så har jag redan gett ett rättvist lagförslag.
Citera
2016-06-29, 18:17
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Rånaren kanske inte fattar skillnaden på mitt och ditt? det kan ju inte hen rå för ju.

Precis som när en våldtäktsman inte förstår när offret egentligen inte vill.

Nej det är ju sant.
Offret är ju såklart våldtäktsmannen, rånaren och mördaren i detta härliga soptippsland 2016.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in