2016-07-01, 21:49
Medlem
Sasha08s avatar
Är TS svensk? Och kvinnan också? Då borde staten betala rubbet! Vi behöver föda så många svenska barn det bara går, som i Ryssland, där får man extra pengar om man föder flera barn (ryska barn) låt det födas fler svenska än icke svenska i sverige !!!
Citera
2016-07-01, 21:50
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nihilverum
Återigen så har barn en tendens att skapa kostnader som spiller över på samhället förr eller senare. Det är därför det är viktigt att ta så mycket pengar som möjligt från TS så att man minimerar kostnaderna som riskerar att spilla över på den skattebetalande allmänheten. Till skillnad från TS så har allmänheten inte haft någon som helst möjlighet att förhindra att graviditet uppstod och inte ens haft någon chans att minska risken för detta. Det är därför viktigast att skydda allmänheten. Vad som händer med TS är ointressant i jämförelse.

Ditt brinnande engagemang för skattebetalarna är beundransvärt.

Du verkar förutsätta att underhållsstöd ska tillfalla kvinnan? Jag tycker att hon har ensamt ansvar för barnets uppehälle till dess att hon inte kan stå för sin egen försörjning.
Citera
2016-07-01, 21:53
Medlem
nihilverums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n
Ditt brinnande engagemang för skattebetalarna är beundransvärt.

Du verkar förutsätta att underhållsstöd ska tillfalla kvinnan? Jag tycker att hon har ensamt ansvar för barnets uppehälle till dess att hon inte kan stå för sin egen försörjning.

Poängen är att så länge som den ovillige fadern har pengar som kan beslagtas så är det naturligtvis rimligare att han betalar än att socialen (dvs jag och andra skattebetalare) ska göra det. Det som är viktigt är att så långt absolut möjligt skydda mig och mina pengar, inte de ovilliga fäderna. De är irrelevanta i jämförelse.
Citera
2016-07-01, 22:17
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Alltså, jag FÖRSTÅR att TS känner sig arg och frustrerad. Nu. Men när han blir äldre kan han börja fundera över det där barnet, och få skuldkänslor. Det finns t.o.m. förmedlingar nu där SPERMADONATORER (sådana som har lämnat på klinik alltså) kan skicka in sitt donatornummer, i förhoppningen att få kontakt med barn eller mammor som matat in numret där. För att de när de blivit äldre, och särskilt om de fått andra barn, har börjat grubbla över om de har några donatorbarn någonstans där ute, och hur de se ut och om de har det bra...

Jag tror att TS - TROTS att han blivit lurad and all that - kommer att må bättre med sig själv livet ut om han kräver en kontakt med barnet faktiskt. Försöker se det som något positivt, för en liten unge ÄR faktiskt rolig - även om man inte egentligen kände sig mogen att skaffa den. Och det där med att se sig själv i barnet och veta att man på sätt och vis kommer att leva vidare i det och dess avkommor, in i Evigheten, är också en svindlande tanke - bara man låter den komma! :-)
Eller så är allt det där något kvinnan borde tänkt på innan hon gjorde som hon gjorde, mot mannens samtycke?
Citera
2016-07-01, 22:19
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sasha08
Jag är väldigt skeptisk till att alla män är beredda på att sätta på stjärngossar
Det är jag också, men själv är bäste dräng eller så åker man utomlands lite då och då.
Vet du hur mycket man sparar på att inte serva kvinnor hela tiden och bjuda dem på allt möjligt?
Citera
2016-07-01, 23:11
Medlem
Sasha08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Det är jag också, men själv är bäste dräng eller så åker man utomlands lite då och då.
Vet du hur mycket man sparar på att inte serva kvinnor hela tiden och bjuda dem på allt möjligt?
Hellre lägga stålar på tjejer än att sätta på killstjärtar, men jag dömer ingen
Citera
2016-07-01, 23:59
Medlem
Uppenbarligen vet du inte hur underhåll fungerar.

Tjänar man inte tillräckligt så går FK in och betalar MEN man blir inte skyldig något alls. FK räknar på den totala årsinkomsten och ju lägre den är, desto lägre underhåll.

Citat:
Ursprungligen postat av Ghostery
Jag tänker ju givetvis på att ungen med drabbas. Men det är fortfarande inte mitt ansvar att ta hand om något som skapats utan min vetskap och mot min vilja. Jag har dessutom varken lust, råd, tid eller intresse av att ta hand om någon unge.

Eftersom staten låter sådana psykfall ränna runt fritt och bete sig hursomhelst, så får ju staten ta hand om problemet. Det är de ju så jävla villiga till när det kommer till flyktingpack.

Försörjningen har jag redan kommit med ett bra förslag på. Det är enkelt att fixa. Mamman får ta hela kostnaden. Har hon ej råd med detta, så får fk gå in och täcka upp för resten, som mamman då i sin tur blir skyldig fk tills den dagen att hon lyckats betala tillbaka samma summa, med andra ord ingen skillnad från nuvarande system mer än att det blir hon som får betala för något HON velat ha, istället för att jag ska betala för något jag varken velat ha eller gett samtycke till. Enkelt.

Jag hade gärna adopterat bort ungen till en familj som ger denne en fin och trygg uppväxt, men problemet är att soc skiter i mammans lämplighet och jag som ensam person har ju inte mycket att säga till om inom det området heller. Annars hade jag gjort det omedelbart.
Citera
2016-07-02, 00:25
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostery
Nej. Jag vinner ingenting på det. Eftersom samhället genom sjuka vidriga omjämnställda lagar sett till att psyksjuka kvinnor kan göra sånt här och komma undan med det, så kan det också betala den delen av underhållet isådana fall eller rent av kräva mamman på hela summan. Så får mamman bli evigt skyldig till fk isåfall. Kan samhället betala alla sorter bidrag och skit till muslimpacket som väller in över gränserna och förstör landet, så kan det gott betala sånt här med.

Jag tycker att mamman ska bli tvingad att betala rubbet samt bli skyldig fk de pengar som de måste skjuta till i sådana fall. På det viset får ungen sina pengar, hon får skiten och jag går fri.

Varför ska mitt liv bli förstört liksom?
Dessutom så ger det mig inte ett skit att ungen väljer min sida.

Jag vill INTE ha barn och är totalt OINTRESSERAD av ungar.
Uppenbarligen är det du som har psykiska problem av något slag eller så är du bara ett rövhål.
I samma stund du stoppar kuken i en kvinna uppstår ditt (och hennes) ansvar för ett eventuellt barn. Det har hälften av dina gener. Hälften.
Tur att de kan tvinga en skitstövel som dig att betala underhåll, i alla fall.

Du gör mig så jävla förbannad så jag slutar här.
Senast redigerad av Ziaya 2016-07-02 kl. 00:29.
Citera
2016-07-02, 00:40
Medlem
RoofleTrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
Uppenbarligen är det du som har psykiska problem av något slag eller så är du bara ett rövhål.
I samma stund du stoppar kuken i en kvinna uppstår ditt (och hennes) ansvar för ett eventuellt barn. Det har hälften av dina gener. Hälften.
Tur att de kan tvinga en skitstövel som dig att betala underhåll, i alla fall.

Du gör mig så jävla förbannad så jag slutar här.

Om han knullar en kvinna en dag och kvinnan ett år senare rotar i hans soptunna, där hon hittar en nysaggad kondom som hon prompt inseminerar sig med, är han fortfarande ett skitstövel med psykiska men? Vart går gränsen? Är det 5-sekundersregeln som gäller?
Citera
2016-07-02, 00:44
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoofleTrain
Om han knullar en kvinna en dag och kvinnan ett år senare rotar i hans soptunna, där hon hittar en nysaggad kondom som hon prompt inseminerar sig med, är han fortfarande ett skitstövel med psykiska men? Vart går gränsen? Är det 5-sekundersregeln som gäller?
Skämtar du nu eller? Inseminerar sig med kondomen efteråt? Och dessutom ett år senare?
Alltså, allvarligt mannen, är du pantad eller skämtar du? Bara att välja.

TS har inte blivit tvingad eller lurad till sex och har ett ansvar för det liv han har knullat fram.
Citera
2016-07-02, 00:49
Medlem
RoofleTrains avatar
Citat:
Skämtar du nu eller? Inseminerar sig med kondomen efteråt? Och dessutom ett år senare?

TS har inte blivit tvingad eller lurad till sex och har ett ansvar för det liv han har knullat fram.

Nej, och han blir inte tvingad eller lurad till sex under mitt fiktiva scenario heller. Det enda som skiljer historien åt är tidsramen mellan det att samlaget inträffar och kvinnan kör upp en förverkad kondom i fittan. Har du läst tråden?
Citera
2016-07-02, 00:50
Bannlyst
Citat:

Enligt ts så ska han ha använt kondom, och kvinnan ha använt den slängda kondomen för att inseminera sig själv utan hans vetskap. Och flera år senare får ts veta att han är pappa till ett barn och blir tvingad till underhåll.
Så säg mig, vem är psyksjuk egentligen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in