Citat:
Ursprungligen postat av
Gustavgr
Hej är det någon annan som upplever eller har upplevt detta fenomen?
Jag har Lorazepam utskrivet mot panikångest men kan inte ta dom utan att bli impulsiv och arg/deprimerad bli illamående med inslag hjärtrus och ännu mera ångest
Har inte alltid blivit såhär när jag tar bensodiazepiner, jag började må skit av det för kanske 8-9 månader sedan
Jag har misstänker att jag har PTSD men det är inte bekräftat av någon läkare(man skal aldrig självdiagnosera sig själv)
Lite gör jag...
Fick 2mg av min sambo i början på veckan rätt sent på kvällen, mest för jag skulle varva ner lite (mycket på jobbet och mycket fritiden med då jag håller på att renovera vårat hus) och visst funkade det, jag som inte är direkt förtjust eller van vid benso höll knappt på kunna ta mig till jobbet dagen efter, sluddrade lite på morgonen och så men sen...
Haft ett sånt jävla dåligt mående sen dess och botemedlet har varit... fler piller inför nattning, inte visste jag att en bensodiazepin kunde frammana depression/ångest.
Lite synd för jag gillade berusningskänslan jag fick innan jag somnade, den satt bara i till dagen efter vid första "försöket" så har käkat två stycket Temesta varje kväll nu hela veckan men det tänker jag inte fortsätta med. -Jävla gift! Jag som fått min tjänst förlängd och haft tur med annat skulle egentligen hoppa av glädje och inte sitta och gråta vid enskildhet.
Aldrig mer ska jag låta min doktor till sambo få medicinera mig. Bättre att ta sig en grogg om man vill varva ner...
edit; ...jag har dessutom liksom du PTSD i mild form pga ett par dödsfall inom familjen när jag var liten. Sambandet kanske är det PTSD då?
//
Mvh Tuvis