2016-06-22, 17:08
Medlem
Redlinezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aBCxDEF123
Tycker Lorazepam är en bra allroundbenzo. Bra mot ångest och så kan man sova på den. Den sövande effekten försvinner inte som andra benso.. Dock ej bra vid panikångest då det tar så långt tid innan den slår på. Tar för mig två timmar innan det kickar igång.

Riktigt skön benzo indeed! Köpte på mig en del lorazepam förra veckan och man mår fint på dessa rackare.
Citera
2016-06-29, 14:44
Medlem
KringExs avatar
Jag har aldrig stött på denna benso. Går den ens att få utskriven, eller används den bara på sjukhus?
Den verkar ju vara väldigt allround och bra!
Citera
2016-07-01, 14:45
Medlem
Tuvtramps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustavgr
Hej är det någon annan som upplever eller har upplevt detta fenomen?

Jag har Lorazepam utskrivet mot panikångest men kan inte ta dom utan att bli impulsiv och arg/deprimerad bli illamående med inslag hjärtrus och ännu mera ångest

Har inte alltid blivit såhär när jag tar bensodiazepiner, jag började må skit av det för kanske 8-9 månader sedan

Jag har misstänker att jag har PTSD men det är inte bekräftat av någon läkare(man skal aldrig självdiagnosera sig själv)
Lite gör jag...

Fick 2mg av min sambo i början på veckan rätt sent på kvällen, mest för jag skulle varva ner lite (mycket på jobbet och mycket fritiden med då jag håller på att renovera vårat hus) och visst funkade det, jag som inte är direkt förtjust eller van vid benso höll knappt på kunna ta mig till jobbet dagen efter, sluddrade lite på morgonen och så men sen...
Haft ett sånt jävla dåligt mående sen dess och botemedlet har varit... fler piller inför nattning, inte visste jag att en bensodiazepin kunde frammana depression/ångest.

Lite synd för jag gillade berusningskänslan jag fick innan jag somnade, den satt bara i till dagen efter vid första "försöket" så har käkat två stycket Temesta varje kväll nu hela veckan men det tänker jag inte fortsätta med. -Jävla gift! Jag som fått min tjänst förlängd och haft tur med annat skulle egentligen hoppa av glädje och inte sitta och gråta vid enskildhet.

Aldrig mer ska jag låta min doktor till sambo få medicinera mig. Bättre att ta sig en grogg om man vill varva ner...

edit; ...jag har dessutom liksom du PTSD i mild form pga ett par dödsfall inom familjen när jag var liten. Sambandet kanske är det PTSD då?
//
Mvh Tuvis
Senast redigerad av Tuvtramp 2016-07-01 kl. 14:49.
Citera
2016-07-01, 16:06
Medlem
Gustavgrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuvtramp
Lite gör jag...

Fick 2mg av min sambo i början på veckan rätt sent på kvällen, mest för jag skulle varva ner lite (mycket på jobbet och mycket fritiden med då jag håller på att renovera vårat hus) och visst funkade det, jag som inte är direkt förtjust eller van vid benso höll knappt på kunna ta mig till jobbet dagen efter, sluddrade lite på morgonen och så men sen...
Haft ett sånt jävla dåligt mående sen dess och botemedlet har varit... fler piller inför nattning, inte visste jag att en bensodiazepin kunde frammana depression/ångest.

Lite synd för jag gillade berusningskänslan jag fick innan jag somnade, den satt bara i till dagen efter vid första "försöket" så har käkat två stycket Temesta varje kväll nu hela veckan men det tänker jag inte fortsätta med. -Jävla gift! Jag som fått min tjänst förlängd och haft tur med annat skulle egentligen hoppa av glädje och inte sitta och gråta vid enskildhet.

Aldrig mer ska jag låta min doktor till sambo få medicinera mig. Bättre att ta sig en grogg om man vill varva ner...

edit; ...jag har dessutom liksom du PTSD i mild form pga ett par dödsfall inom familjen när jag var liten. Sambandet kanske är det PTSD då?
//
Mvh Tuvis

Hittade Detta:

https://psychonautwiki.org/wiki/Lorazepam

Citat:
These paradoxical effects occur with greater frequency in recreational abusers, individuals with mental disorders, children, and patients on high-dosage regimes

Jag är stensäker på att det är min underliggande stress/panikångest/PSTD som orsakar det.

Zopiklon(För Sömn) orsakar dock inga paradoxala effekter för mig men det är nog för att den är så jävla sederande
Citera
2016-07-01, 21:42
Medlem
Tuvtramps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustavgr
Hittade Detta:

https://psychonautwiki.org/wiki/Lorazepam

Jag är stensäker på att det är min underliggande stress/panikångest/PSTD som orsakar det.

Zopiklon(För Sömn) orsakar dock inga paradoxala effekter för mig men det är nog för att den är så jävla sederande
Ja dessa är nog inte för oss? Är glad att jag hittade ditt inlägg i tråden för det förklarade en del, har varit lite orolig att jag varit på väg in i en "period" (är även lite lätt manodepressiv) och det sista jag behöver nu två veckor innan semestern är att gå genom isen och bli... ja destruktivt deprimerad så jag vägrar lämna sovrummet för mer/annat än att gå på toaletten.

Tur man har en underbar kvinna som står ut med mig vid mina fritt fall-dyk. Och tur att du finns med så man kunde få lite klarhet i det hela.
Citera
2016-07-02, 11:47
Medlem
Gustavgrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuvtramp
Ja dessa är nog inte för oss? Är glad att jag hittade ditt inlägg i tråden för det förklarade en del, har varit lite orolig att jag varit på väg in i en "period" (är även lite lätt manodepressiv) och det sista jag behöver nu två veckor innan semestern är att gå genom isen och bli... ja destruktivt deprimerad så jag vägrar lämna sovrummet för mer/annat än att gå på toaletten.

Tur man har en underbar kvinna som står ut med mig vid mina fritt fall-dyk. Och tur att du finns med så man kunde få lite klarhet i det hela.

Hehe tack
Citera
2016-07-05, 21:14
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Har fått det på stående recept. Bytte från 4 st 10 mg stes per dygn till 1 mg Temesta per dygn. Min sjuksköterska skall hjälpa mig så jag får 3 eller 4 st Temesta per dygn.
Citera
2016-07-11, 13:45
Medlem
Redlinezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Har fått det på stående recept. Bytte från 4 st 10 mg stes per dygn till 1 mg Temesta per dygn. Min sjuksköterska skall hjälpa mig så jag får 3 eller 4 st Temesta per dygn.

Låter ju bra det där. Bra läkare du måste ha Vart får du dom ifrån? Psyk eller sjukhus?
Citera
2016-07-12, 16:36
Medlem
Redlinezs avatar
Varför är inte denna tråd klistrad som viktig som resten av fanclub bensodiazepinerna?
Citera
2016-07-12, 16:45
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s

Du har det bra du Jag tror nog att Lorazepam är den svåraste benson att få på recept
Citera
2016-07-12, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Du har det bra du Jag tror nog att Lorazepam är den svåraste benson att få på recept

Ja den är sjukt svår, min syster höll på dö av epilepsi. Ändå var de envisa med att fortsätta ge henne Dizaepam utan att hon blev bra. Men tillslut, efter mycket om och men, så fick hon Lorazepam och hon blev bra. Lorazepam är magisk mot epilepsi, bättre än Diazepam.

Så ja, den borde vara omöjlig att få ut mot ångest här i Sverige, i övriga länder skrivs den dock ut oftare.
Citera
2016-07-13, 04:08
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Ja den är sjukt svår, min syster höll på dö av epilepsi. Ändå var de envisa med att fortsätta ge henne Dizaepam utan att hon blev bra. Men tillslut, efter mycket om och men, så fick hon Lorazepam och hon blev bra. Lorazepam är magisk mot epilepsi, bättre än Diazepam.

Så ja, den borde vara omöjlig att få ut mot ångest här i Sverige, i övriga länder skrivs den dock ut oftare.

Fick hon inte prova Iktorivil innan Lorazepam?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in