2016-04-12, 15:13
Medlem
sandra92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psykoshippien
Det finns ett ganska färskt dubbelmord där GM åt lora och amf. (yxmord) GM vittnade om att han trodde dem var aliens. Starkare motiv fanns inte. Ohh de blev dödade i sängen. I övrigt ostraffad ung man.

Fan va läskigt!
Bäst jag håller mig till låg dos då.

Men tänkte såhär , eftersom tabletten är 2,5mg med skåra. Delar jag den blir de 1,25mg tänkte jag kunde ta de små 0,25mg till men nu tvivlar jag, men är de så potent att de lilla gör skillnad?..
Citera
2016-04-16, 12:37
Medlem
sstrebers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandra92
"den hårda vägen? Vad va de som hände?

Gjorde bort mig rejält. Såg ut som en avdankad heroinist inne på femtielfte året. HELT efter. Har inga minnen av kvällen, natten eller dagen efter. Hade tydligen varit i gamla stan och spytt på sjätte tunnan. Sedan åkt pendeltåg hela vägen till Uppsala och sen tagit taxi hem för 1700 kr. Hann få i mig lite mindre än 1 gr kola i Uppsala. Minns ingenting men bilderna och filmerna som min vän har från kvällen visade tydligt att det inte var någon bra nybörjardos. Haha. Skulle jag någonsin bli våldtagen eller misshandlad i livet så skulle det varit då. Hade aldrig kommit ihåg det.

Tog 4 mg, minns inte ens dagen efter. Ska tillägga att jag är liten på 164 cm och 46 kg. (Tjej).
Citera
2016-04-19, 03:46
Medlem
Jag tycker jag känner någon form av, vad ska man kalla det " mano-depressivitet" av Temesta. Ångestdämpning absolut! Men kan ibland känna mig glad av dem och ibland nedstämd oberoende av vad jag tyckt stämning innan eller under eller runtom.
Citera
2016-05-08, 17:24
Medlem
Gustavgrs avatar
"Paradoxala Effekter"

Hej är det någon annan som upplever eller har upplevt detta fenomen?

Jag har Lorazepam utskrivet mot panikångest men kan inte ta dom utan att bli impulsiv och arg/deprimerad bli illamående med inslag hjärtrus och ännu mera ångest

Har inte alltid blivit såhär när jag tar bensodiazepiner, jag började må skit av det för kanske 8-9 månader sedan

Jag har misstänker att jag har PTSD men det är inte bekräftat av någon läkare(man skal aldrig självdiagnosera sig själv)
Citera
2016-05-27, 15:58
Bannlyst
Får inget grepp omm denna benso ,oftast funkar den ej alls ,men 1 gåbg ca 1år sen fanns blå 2,5mg lorazepam ,fanns va go jag blev ,sen aldrig mer....
Citera
2016-05-27, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BetterWorld
Får inget grepp omm denna benso ,oftast funkar den ej alls ,men 1 gåbg ca 1år sen fanns blå 2,5mg lorazepam ,fanns va go jag blev ,sen aldrig mer....
Jag har tagit dessa flera gånger. Blåa med en skåra på ena sidan men känner inte av någonting. Kanske är fake elr nått
Citera
2016-05-28, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjackmeister
Jag har tagit dessa flera gånger. Blåa med en skåra på ena sidan men känner inte av någonting. Kanske är fake elr nått

Käkade nyss 2 mg, dom är rosa som jag köpte på Flugsvamp. Jag vet inte ritkigt hur jag ranka denna alltså.

Det som gör att jag älskar Lorazepam är att den räddat livet på min syster när hon drabbas av status epilepticus flera gånger. Diazepam kan slänga sig i väggen om man jämför dem mot epilepsi iaf.
Citera
2016-05-28, 00:09
Medlem
Den smyger lite mer i bakgrunden effektmässigt om man jämför med andra benson?
Senast redigerad av blaha95 2016-05-28 kl. 00:13.
Citera
2016-06-06, 22:36
Medlem
rochsteins avatar
Hur många timmar håller 1 mg temesta ruset i?
Citera
2016-06-07, 02:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rochstein
Hur många timmar håller 1 mg temesta ruset i?

Runt 6-8 timmar ungefär.
Citera
2016-06-10, 21:55
Medlem
Kaoss avatar
Stor skillnad på temesta och lorazepam orifarm? Har 30 st utskrivna för fobi, har noll tolerans mot benzo. Kommer jag behöva ta större dos av dessa?
Citera
2016-06-10, 22:05
Medlem
Tycker Lorazepam är en bra allroundbenzo. Bra mot ångest och så kan man sova på den. Den sövande effekten försvinner inte som andra benso.. Dock ej bra vid panikångest då det tar så långt tid innan den slår på. Tar för mig två timmar innan det kickar igång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in