2016-06-24, 21:43
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RangRover
Till skillnad från dig skäms jag inte för min politiska ställning och åsikter. Att du sedan tror att människor som jag är ett skämt kan jag ta. O andra sida är inte detta en tråd där vi ska diskutera signaturer ifall du undrar. Såg någonstans att någon refererade till Palmes gunstling och vad detta har med ämnet att göra. Det har allt med ämnet att göra då vikten av detta inom socialdemokratin är avgörande vad gäller partiets ståndpunkt mot en "gunstling". Tror icke du hittar en enda negativ kommentar från S om Mona och hennes misstag. Tror mig då jag vet mer än du, hon är snart tillbaka, och denna gång i Bryssel.

Du kallar Mona "sylvass" "påläst" och "kunnig" Det säger väl allt. Palmes gunstling? Nog vet jag att sossarna lever i det förgångna, och jag blev chockad när jag såg Löfven kalla honom för en stor politiker, men nog måste det finnas någon med verklighetsförankring, även i den dinosaurien.
Citera
2016-06-26, 01:45
Medlem
Egentligen har jag svårt att bry mig om den här historien - den verkar så knasig att jag förstår ingenting - Nu är det sommar och man har annat att fundera på - men här kommer några blandade tankar:

Antagandet att HLS skulle köpa Solsidan för att göra klipp på fastighetsaffärer låter långsökt, Bostaden är ju redan i tipptopp och att lägga några pengar på att ytterligare snygga till den vet jag inte om det ger utdelning. Fast HLS kanske känner någon sliskig mäklare som är bra på att trissa upp priser ?

Citat:
Ursprungligen postat av Grandpa
AMC084 Audi R8 Spyder, Mörkgrå Cabriolet, 2013 (Kreditköp)(Avställd 160509)
Han kan inte sälja sin bil eftersom den inte är slutbetald...

Äh, den är nog utomlands sen i början av maj skulle jag tro, bilskojare brukar ju göra så. Eller om den är på väg i container till tex Chile så borde den vara framme nu i dagarna. Tex så kan hen nog undvika tullkontroll med att ha kört bilen till Estland, och sålt den där, eller skeppat den därifrån till Chile utan att Bilregistret får reda på någonting.
Fast jag vet inte om hur vägarna är där i Chile, de är väl så usla bitvis att det är ingen glädje att ha sådana bilar där.

Någon här som kanske kan kolla utländska blocket-annonser efter en sådan bil ? Om den skulle vara ute på försäljning alltså ?

Vissa länder har hög sk accis avgift vid bilimport (= en slags skatt), men den kan ju vanligtvis kringgås i en del länder genom att bilen tas in som sk flyttgods. Därmed skulle HLS kunna sälja den med förtjänst, och få en god summa kontant, dessutom svart. Rika knösar finns ju lite varstans.

Citat:
Ursprungligen postat av FruStormufti
De verkar angelägna att få bli medlemmar i just den här BRF.
De fixar ett falskt intyg för att säkra Hernandos medlemskap. De måste gjort det i samråd efter att Hernando med sin inkomst ej kunde godtas av föreningen, med all rätt.
Hur tänkte Mona och Hernando här? Att de skulle tvinga sig till medlemskapet med falska intyg har vi märkt, men utöver det? De verkar tvärsäkra på att pengar finns till avgiften och sjukt angelägna om att få tillträde.
Mona och Spöket: Svara nu, var kommer nettopengarna från? Fattar ni inte att alla inser att ni är kriminella och att ingen brf vill ha in er.
https://minfil.org/1I23SLeEjRW9yZlAWmhqdD1YFx67Z6Wp/e0O9mfb3b1/4197-16.pdf

Ja, det står i PDF-filen att Hernando skrivit att han har anställning inom både Polis och Regeringskansliet. Redan där finns ju ett osant intygande av honom själv. Han skulle ju kunna hitta på att det är någon annan som skrivit detta ? Att allt är hittepå ? Fast det är ju brottsligt att göra så på det viset - då ljuger han ju igen, eller hur ?

Att ljuga är väl inte brottsligt i sig, utan det är vad man använder lögnen till.

Dessutom är han ju inte avlönad av Regeringskansliet utan av Mona Sahlin själv eftersom hon framhärdade detta själv i Expressen-intervjun - Intressant nog så står det i ansökan att han har haft kontakt med SEB angående lån - det är kanske DrBrasas kontakt, dvs Kalle på Snebank ? Länk här:
(FB) Läkaren Magnus Lundberg, sambo med Dr Åsa dömd för mordbrand (Dom m.m. se TS /Mod)
(FB) Chef i låneskandal på Handelsbanken - Vem?

Blandade funderingar:
Enda jag skulle kunna komma på att HLS och MS har kontakt med någon stenrik syrier eller MENA som nyligen flytt och kommit till Sverige som omgående vill ha en fin bostad. Men det funkar ju inte så här, alla får ju vackert vänta på sitt PUT, innan de kan göra några legala större affärer här.

Likadant är det ju i många andra länder, tex jag minns en svenska som emigrerade till Kanada och hon fick vackert vänta på sitt Kanadensiska uppehållstillstånd innan hon kunde hyra en lägenhet på långtidskontrakt elr köpa bostad, trots att hon inte direkt var fattig, snarare tvärtom.

Citat:
Ursprungligen postat av Jagvioss
Du har en poäng. Men jag tror vi kommer på fel spår om vi antar att Sahlin är helt blåst, det är hon inte, hon har dessutom någon sorts politisk instinkt.
Ja fast den insikten är tydligen helt åt helvete fel ibland

Citat:
Ursprungligen postat av FruStormufti
Då håller vi tummarna för att de har framgång i hyresnämmden och så spårar vi stålarna sen.
Eller helst ändå oavsett om det skulle framkomma att Hernando tjänar vita pengar tillräckliga för uppehälle, bilarna, jävla brylcreme/flott samt 18 lakan i månadsavgift. Någon kommer att ta sig tiden som krävs för att få stopp på sahlinkorruptionen. Faller en så faller alla.
Hon avskyr Sverige och föraktar svenskt, så att slå sig ihop med antisvenskar och få dem beralda med av svenskar ihopjobbade pengar är vad hon njuter av.

Jo, det vore ju kul, att "fixaren" visade sig ha täckning för sina vidlyftiga framtidsplaner. Fast det brukar ju vara som vanligt - Att tomma tunnor skramlar mest (!!)

Citat:
Ursprungligen postat av isakat
Om Mona Sahlin går fri , så måste det ju innebära att alla som vill i fortsättningen kan skriva osanna intyg, utan att detta får några konsekvenser.
Javisst - Visst är väl Sverige helt fantastiskt - Ett hittepåland rakt igenom (Alice i underlandet) där du kan skapa din egen verklighet ?
- Vill du köra vänstertrafik - javisst det går bra
- Vill du byta kön nästa dag - javisst det går bra
- Vill du blåsa banken på XX miljoner - javisst det går bra
- Vill du leka doktor på ett svenskt sjukhus - javisst det går bra
- Vill du leka pilot på SAS och flyga jumbos kors och tvärs - javisst det går bra

Citat:
Till skillnad från dig skäms jag inte för min politiska ställning och åsikter. Att du sedan tror att människor som jag är ett skämt kan jag ta. O andra sida är inte detta en tråd där vi ska diskutera signaturer ifall du undrar. Såg någonstans att någon refererade till Palmes gunstling och vad detta har med ämnet att göra. Det har allt med ämnet att göra då vikten av detta inom socialdemokratin är avgörande vad gäller partiets ståndpunkt mot en "gunstling". Tror icke du hittar en enda negativ kommentar från S om Mona och hennes misstag. Tror mig då jag vet mer än du, hon är snart tillbaka, och denna gång i Bryssel.

Jaha, och du grundar din magkänsla på någon slags fakta ? Eller är det önsketänkande ? Hur skulle du reagera om du arbetade på en bank med att sköta låneansökningar och det kommer in någon idiot, visserligen välfriserad och vältalig, har guldklocka och snygga skor och kör en Audi, och vill låna 10 milj med påhittade löneintyg ?

Du har nog aldrig jobbat inom någon finansiell verksamhet alls, eller ? Skulle du upptäcka något sådant måste DU tala om för din chef att ansökan är misstänkt annars riskerar du att förlora ditt jobb. Om du tex känt till att löneintygen var påhittade och du ändå tillstyrkte låneansökan, så sitter du i skiten ordentligt.
Vet du vad det brottet kallas - Jo jag tror det heter trolöshet mot huvudman (!!)

Det innebär att du såsom anställd får inte undanhålla fakta som kan vara viktiga/skadliga för banken. Det är den sk lojalitetsklausulen som infaller, du förutsätts vara lojal emot din arbetsgivare.

Blir du avslöjad att ha beviljat lån på falska intyg och känt till detta så kan ju banken säga upp dig med omedelbar verkan, och du har en rättegång att vänta. Men sådant brukar ju ta tid, kanske 1-2 år och under tiden kan du inte försörja dig något nämnvärt, om du inte kan hitta ett nytt jobb på stört, tex som tidningsbud ?
Blir du dömd för ett sådant brott så kan du glömma att få jobba i framtiden på finansiella institutioner.

Men du kanske sitter på säkra fakta i detta nuet - så det borde ju vara intressant om du kunde delge oss dessa fakta för oss som inte tillhör politikerfrälset i detta avlånga fantasiland som heter Sverige ?

Det är ju härligt att det här sitter en Herr RangRover och försvarar Mona och precis som det ska så vara att våra politiker är bättre rustade att fatta beslut än befolkningen självt, se här:
Citat:
Våra politiker är bättre rustade och kunniga att hantera frågor än befolkningen och Mona är sylvass.
Javisst - Visst är väl Sverige helt fantastiskt - Ett hittepåland rakt igenom där du kan skapa din egen verklighet
Citera
2016-06-26, 23:07
Medlem
Mr.Swedens avatar
Såja, såja. Det är en sosse.
Citera
2016-06-29, 20:23
Medlem
RangRovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
Såja, såja. Det är en sosse.

Det handlar inte om politik. Det handlar om förmåga att ställa saker i relation till varandra. Vilka positiva saker har person X tillfört, vilka negativa saker har person X utfört. Utifrån detta bildar jag mig en åsikt. Medveten om att tråden indirekta syfte är att bedriva häxjakt på Mona, men det rör sig om intyg. Gör sedan samma analys med era egna favoriter så kommer ni märka att just felaktigt intyg är en bris som snart blåser förbi. Exempel den självutnämnde stridshingsten som fortsatt står för arbetslinjen. Det är förbjudet att som arbetar driva företag när man är arbetslös och får a-kassa. Stridshingsten däremot applicerar icke arbetslinjen på sig själv utan tar glatt emot bidrag samtidigt som hans företag dragit in +25 miljoner. Intyg...hmm..värre än den falskhet denna borgarnas stridshingst bidragsfuskande på skattebetalarnas bekostnad? Svar nej. Det gäller även att förstå socialdemokratins inre dynamik vilken till skillnad av övriga partier inte styrs av media. Tvärtom. Kompetens och erfarenhet. Hatet mot Mona kommer leva kvar i denna tråd, i den riktiga världen kommer intygen snart glömmas och hon har snart ett nytt och betydelsefullt ansvarsområde.
Citera
2016-06-29, 21:27
Medlem
Mr.Swedens avatar
Citat:
Det handlar inte om politik. Det handlar om förmåga att ställa saker i relation till varandra. Vilka positiva saker har person X tillfört, vilka negativa saker har person X utfört. Utifrån detta bildar jag mig en åsikt. Medveten om att tråden indirekta syfte är att bedriva häxjakt på Mona, men det rör sig om intyg. Gör sedan samma analys med era egna favoriter så kommer ni märka att just felaktigt intyg är en bris som snart blåser förbi. Exempel den självutnämnde stridshingsten som fortsatt står för arbetslinjen. Det är förbjudet att som arbetar driva företag när man är arbetslös och får a-kassa. Stridshingsten däremot applicerar icke arbetslinjen på sig själv utan tar glatt emot bidrag samtidigt som hans företag dragit in +25 miljoner. Intyg...hmm..värre än den falskhet denna borgarnas stridshingst bidragsfuskande på skattebetalarnas bekostnad? Svar nej. Det gäller även att förstå socialdemokratins inre dynamik vilken till skillnad av övriga partier inte styrs av media. Tvärtom. Kompetens och erfarenhet. Hatet mot Mona kommer leva kvar i denna tråd, i den riktiga världen kommer intygen snart glömmas och hon har snart ett nytt och betydelsefullt ansvarsområde.

Fel. Det handlar om politik. Bara politik. Och att sossarna inte styrs av media är så så kul att jag tror att vi får göra ett barnprogram av det. Om media och dess skribenter vore friska till sinnes skulle hela S-geggan - tillsammans med V kommunisterna och MP stalinisterna för länge sedan körts till soptippen. Nu hände inte detta då, men det händer nu. Sakta men säkert. Har du blickat tillbaka på dina ställningstaganden? Har du säkrat upp en reträttplats när rättvisa skipas och dårarna släpas ut på gårdsplanen? Det är nu det börjar. Precis nu...
Citera
2016-06-30, 12:28
Medlem
Citat:
Fel. Det handlar om politik. Bara politik. Och att sossarna inte styrs av media är så så kul att jag tror att vi får göra ett barnprogram av det. Om media och dess skribenter vore friska till sinnes skulle hela S-geggan - tillsammans med V kommunisterna och MP stalinisterna för länge sedan körts till soptippen. Nu hände inte detta då, men det händer nu. Sakta men säkert. Har du blickat tillbaka på dina ställningstaganden? Har du säkrat upp en reträttplats när rättvisa skipas och dårarna släpas ut på gårdsplanen? Det är nu det börjar. Precis nu...

+ underskriften i ditt inlägg: " När små män kastar långa skuggor är mörkret nära ".

Kanske blir mitt inlägg OT då det inte handlar om Mona S, men jag undrar var hittar du de stora " männen" bland din allians?
S har i alla fall lyckats med att få en diktator till ledare som bestämt vet vad han vill. Hans samarbetspartners är endast en chimär. Stefan står över media. Han är näste EU- ledare. De andra må huka. Tyvärr har han svikit Mona. Kanske han inte vet vem hon är.
Mona får allt skylla sig själv. Hon är en stor slarver som alltid levt i Nuet och solat sig i sin egen glans. Hon hade behövt en God Man. Kan hon inte sköta sin egen ekonomi är hon inte stabil i landets frågor heller.

Apropå sossarna köras till soptippen, i Sverige kör vi med recycling.
Citera
2016-06-30, 14:05
Medlem
Sweeper80s avatar
Sahlin påstod att Lindh var hennes bästa vän! Ha! För en god sosse är det viktigare att spendera andras pengar, än att inte pissa på dennas bästa väns minne!
Citera
2016-06-30, 14:08
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:

Självklart handlar det om politik, men det förstår inte någon som verkar att stå på samma intellektuella nivå som Mona. Detta, tillsammans med ett felstavat användarnamn gör att det blir svårt att ta personens åsikter om personen som tråden handlar om, på allvar.
Citera
2016-06-30, 17:21
Medlem
Mr.Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regnidagigen
+ underskriften i ditt inlägg: " När små män kastar långa skuggor är mörkret nära ".

Kanske blir mitt inlägg OT då det inte handlar om Mona S, men jag undrar var hittar du de stora " männen" bland din allians?
S har i alla fall lyckats med att få en diktator till ledare som bestämt vet vad han vill. Hans samarbetspartners är endast en chimär. Stefan står över media. Han är näste EU- ledare. De andra må huka. Tyvärr har han svikit Mona. Kanske han inte vet vem hon är.
Mona får allt skylla sig själv. Hon är en stor slarver som alltid levt i Nuet och solat sig i sin egen glans. Hon hade behövt en God Man. Kan hon inte sköta sin egen ekonomi är hon inte stabil i landets frågor heller.

Apropå sossarna köras till soptippen, i Sverige kör vi med recycling.
Jag vet att S uppskattar recycling. Framgår av idéarbetet. Stefan som EU-ledare? Är du frisk, pojk?
Citera
2016-06-30, 17:29
Medlem
Citat:
Jag vet att S uppskattar recycling. Framgår av idéarbetet. Stefan som EU-ledare? Är du frisk, pojk?

Jag hoppas att du kan utläsa en viss ironi i mitt inlägg. Är f.ö. frisk. Bara lite skröplig.
Citera
2016-06-30, 19:11
Medlem
Mr.Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regnidagigen
Jag hoppas att du kan utläsa en viss ironi i mitt inlägg. Är f.ö. frisk. Bara lite skröplig.
Haha, då är jag lugn. Krya.
Citera
2016-06-30, 19:14
Medlem
Alltså finns det någon polisanmälan mot skökan eller går hon fri IGEN!

Alltså hon kan inte bara försvinna såhär och sen steka runt på våra skattepengar resten av livet som hon betett sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in