Citat:
Ursprungligen postat av
Zurfarn08
Du glömde att förundersökning av åklagare pågår. Både Mona och spöket är under utredning. Jag har svårt att se att de kommer undan. I så fall är rättsväsendet korrupt. Kan bli en intressant test av detta.
Rättsväsendet har varit korrupt sedan länge.
Tomas Quick/Sture Bergwall fälldes med lätthet för ett antal mord han inte begått. Där det idag är intressant att se att hans försvarare på den tiden var Claes Borgström. Alltså samma försvarare som Mona har idag. Är det inte så att korrumperade bäst försvaras av korrumperade i ett korrumperat rättsväsende och samhälle.
Det Mona gjorde redan på 90-talet, hade skickat en vanlig svensson i fängelse. Hon belönades i stället med att bli SAPs partiledare i ett senare skede. Det är skillnad på folk och folk.
Du verkar vara en aning naiv.
Vi kommer aldrig att få höra Mona säga att det är häftigt att sitta inne, eller att hon kommer att bli en Hinsehäxa. Tro mig. Jag är helt säker på att åklagarens utredning kommer att leda till nedläggning på grund av bristen på bevis. Där detta kommer att beledsagas med orden. Beteendet kan anses vara klandervärt, men är inte brottsligt.