Citat:
Ja, du har helt rätt och är mycket bättre än mig på att formulera fram det med.Jag vet. Men som du sade, modern har också skyldigheter. Att kvinnan ifråga undanhöll från TS att han blivit pappa, I FLERA ÅR!!! borde enligt konstens alla regler vara grund för åtal! Att komma flera år efter och säga "hej, du är pappa, glömde berätta tidigare. Hosta upp stålar nu!" är inget annat än egenmäktigt förfarande och utpressning med hjälp av staten och borde vara förbjudet! En preskriberingstid skulle vara rimligt, som när den löpt ur är pappan befriad från allt betalansvar.
Det är även från moderns sida barnmisshandel att medvetet hålla barnet borta från en ovetande far. Även om TS skulle bestämma sig för att bilda en kontakt med ungen, så kommer relationen mellan honom, modern och barnet med all säkerhet vara oerhört ansträngande och inte någon stabil uppväxtgrund för barnet.
Jag lider verkligen med TS och alla andra män som blivit utsatta för det här. Sådana här ärenden borde försäkringskassan ta över helt och inte lägga betalbördan på pappan. I nuläget skickar man signaler till kvinnor att det är helt okej att bete sig på detta sätt. Det är riktigt vidrigt.
Det är även från moderns sida barnmisshandel att medvetet hålla barnet borta från en ovetande far. Även om TS skulle bestämma sig för att bilda en kontakt med ungen, så kommer relationen mellan honom, modern och barnet med all säkerhet vara oerhört ansträngande och inte någon stabil uppväxtgrund för barnet.
Jag lider verkligen med TS och alla andra män som blivit utsatta för det här. Sådana här ärenden borde försäkringskassan ta över helt och inte lägga betalbördan på pappan. I nuläget skickar man signaler till kvinnor att det är helt okej att bete sig på detta sätt. Det är riktigt vidrigt.
Precis så är det och det är riktigt äckligt och vidrigt att det ens får gå till så här och att folk då, när det problemen påtalas, då reagerar som majoriteten här i denna tråden. Det är riktigt SJUKT! Fattar inte hur detta landet kan bestå av så många verklighetsfrånvarande SJUKA människor. Måste vara facebook eller något som hjärntvättat dom!