2016-06-29, 08:40
Medlem
Vic878s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harfager
Jo utan bevis så hade jag stått mig slätt och endast kunnat peka på deras namn och hoppas på att de var registrerade i samma "sekt" ,sedan hade det varit mera ord mot ord.

Det kommer att ta tid och utredningsresurser att gå igenom materialet så det är inte gjort i en handvändning direkt.

Din nya granne kan haft ett helvete innan där bostäder blivit handplockade för han genom att de svarar på annonser, eller flyttar in innan han. Just bostäder är lätt att styra till en som har liten inkomst då det inte finns mycket att välja och tak överhuvudet behöver alla.

Nu kan detta bråk med dig och de nya grannarna ha räddat hans gamla grannar från vidare spekulationer.

Men en fråga: Har det flyttat in andra i området innan "personen " flyttade dit ? Har någon/ra varit inställsamma och sedan direkt pikat eller hängt med i tal mot den nya eller gjort ogillande miner /gester då denne passerat eller då denne kom på tal ?

Jag inbillar mig att man sluter sig samman mot en ny som verkar labil el udda i ett område och kan du komma på om någon var mer eller mindre tongivande / skämtsamma då det kom till denna "Personen" .
Det kan vara vanlig grannsnack men det är nog på liknade sätt som de får ovetandes mot en tredje person med "normalt" prat.

Nu har jag ingen aning om varför den här personen flyttade in eller var han bodde tidigare. Däremot så tror jag inte att det handlade om begränsade valmöjligheter, då det handlade om en vanlig försäljning genom mäklare med budgivning. Vad jag känner till så var det ingen i området som pratade skit eller störde sig innan personen själv började anklaga grannar för olika saker och bete sig störande.

Men visst har du rätt i att folk förr eller senare sluter sig samman, man blir oroliga för sina familjer och tycker situationen är obehaglig.

Citat:
Ursprungligen postat av MinotaurusX
Vad du har sagt eller skrivit tidigare är bortom min vetskap, så får helt enkelt lita på ditt ord.
Har inte sett att du skrivit något elakt iallafall av det jag har läst.
Det jag syftade på som du kanske inte ens gjorde medvetet har att göra med om hur du beskrev din granne.

Din egen erfarenhet av Gangstalking grundas på din "relation" till (1) antagligen psykiskt sjuk nyinflyttad granne,
Därav har du din egen uppfattning om vilka det kan beröra. Sammankopplingen mellan psykisk ohälsa, och gangstalking "offer"
Riktas därav ifrån att det ens existerar utan beror på "hjärnspöken." av de som "känner" sig utsatta.
Ett uttryckligen fernekande av begreppet.

Jag skulle nog inte påstå att min egen erfarenhet behöver vara typisk, däremot så kunde jag konstatera att det handlade om psykisk sjukdom i just det här fallet. Som jag skrivit tidigare så är dessutom upplevelsen/lidandet i mina ögon lika illa oavsett orsak.

Det förekommer t.ex. vuxenmobbning, utfrysning och folk som har privata vendettor, vilket i mina ögon ligger väldigt nära begreppet Gangstalking. Ser man på effekterna av ovanstående, skulle jag nog säga att med tiden så kan ett offer utveckla psykiska besvär, som ett resultat att ha behandlats illa och leva under press.

Det jag ställer mig tvivlande till när det gäller Gangstalking är en del beskrivningar av vapen/utrustning och mer diffusa påståenden som t.ex. att det skulle röra sig om en världsomspännande konspiration, och bevisföringen är i en del fall inte den bästa.

Jag tror inte att dem flesta som är kritiska eller rent skeptiska är ute efter att förlöjliga eller dumförklara folk. Däremot så blir ämnet personligt för många och man reagerar på att bli ifrågasatt, vilket är helt naturligt.
Citera
2016-06-29, 12:25
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern

För om det är så att du hör röster, känner dig hotad och efterföljd när du inte tar din medicin men att det är helt tomt på sånt när du väl tar dem så lutar det tyvärr mot att du har en sjukdomsbild och jag hoppas genuint att du kan finna någon form av frid i din tillvaro.

Jag säger absolut att han ska fortsätta med medicinen åtminstone tills han har fångat ljudet på band och kan återge detta för andra så att man då kan begära en förklaring.

Om det vore trakasserare som hade insyn på något sätt och som ville ha han sjukförklarad, så upphör ju dessa med trakasserierna då de ser att han tagit sin medicin. Kanske tom leder undan avloppet och kan kolla med urinprov att han har det i kroppen. ( Att avled avloppet är ingen konst för en rörmokare, har haft det eller zoom bar insyn på ett ställe. )
Senast redigerad av Harfager 2016-06-29 kl. 12:44.
Citera
2016-06-29, 12:28
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Om det vore trakasserare som hade insyn på något sätt och som ville ha han idiotförklarad, så upphör ju dessa med trakasserierna då de ser att han tagit sin medicin. Kanske tom leder undan avloppet och kan kolla med urinprov att han har det i kroppen. ( Att avled avloppet är ingen konst för en rörmokare, har haft det eller zoom bar insyn på ett ställe. )

Fast då hamnar vi återigen på miljonbelopp där rörmokare måste mutas och tystas, kameror som är helt osynliga osv osv.
Citera
2016-06-29, 12:39
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Fast då hamnar vi återigen på miljonbelopp där rörmokare måste mutas och tystas, kameror som är helt osynliga osv osv.

Jag har direkt tre händelser jag kan härleda till att det varit åtminstone insyn, jag tror att det kan varit avloppet då jag skojade och testade en gång och fick en reaktion från en person som senare nämnde säpo ( möjligen för att skapa misstankar mot säpo eller skrämmas med säpo).

Tycker du ska googla tex pricerunner innan du köper varor eller tjänster , för du gör dina hantverkare och butiker snorrika onödigt snabbt.

Sedan finns det ju kameror som kan se igenom väggar som markradar etc . Ta din trappbelysning som tankeexperiment om varför tänds denna innan du gått utanför dörren ? Svaret är att den känner någon meter in i din bostad . Googla även teknik som ser genom bråte vid tex jordbävningar
Senast redigerad av Harfager 2016-06-29 kl. 12:51.
Citera
2016-06-29, 13:30
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreedomDeep
Många av de som är utsatta för mind control teknologi kan skriva under på det du säger och än mer:

Tankar som läses och kommenteras i realtid.
Bilder, drömmar, minnen och känslor manipuleras och kontrolleras. Varje nerv och muskel kan kontrolleras.

Jag ställer mig mycket tveksam till att vi dag kan läsa tankar, det låter som ren science fiction om du frågar mig.

Har du möjligen några vetenskapliga artiklar som bekräftar ditt påstående?
Citera
2016-06-29, 13:43
Medlem
Citat:
Jag säger absolut att han ska fortsätta med medicinen åtminstone tills han har fångat ljudet på band och kan återge detta för andra så att man då kan begära en förklaring.

Om det vore trakasserare som hade insyn på något sätt och som ville ha han sjukförklarad, så upphör ju dessa med trakasserierna då de ser att han tagit sin medicin. Kanske tom leder undan avloppet och kan kolla med urinprov att han har det i kroppen. ( Att avled avloppet är ingen konst för en rörmokare, har haft det eller zoom bar insyn på ett ställe. )

Harfager, nu är du där igen........

Han ska till läkare sssm och han ska inte sluta (som du skriver) med mediciner när han fångat ljud. Det är Läkaren som avgör hur medicineringen ska hanteras och inte dina ljudfiler.

Ge fan i att ge Juridiska och medicinska råd du dels inte har utb för och de är dessutom fel
Citera
2016-06-29, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flubbb
Tekniken finns och det är miljon-tals vittnen till runt om i världen.
Jag har nyss köpt en keps som av skärmar EMP När jag satte på den vart jag lite vinglig men rösterna försvann!

Menar du allvar med kepsen ? vad gör den.
Citera
2016-06-29, 14:24
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Om det är någon som övervakar dig så är det för att du är eller de tror att du är sjuk och behöver kollas. Så vad hade du själv gjort om du misstänkte att någon var i behov av hjälp? Du hade förmodligen hjälpt denne.

Om du tror att detta är felaktigt så ta det lugnt och fortsätt försöka fånga ljudet speciellt då dessa brukade återkomma en gång månad ? Vad händer en gång månad ?

Att höra en massa röster måste vara skit jobbigt var sig det är hjärnan som gör detta av någon orsak eller om det är tex riktat ljud, och jag hoppas att de löser detta medicinsk på bra sätt eller att du kommer till rätta med trakasserierna om det är det.

Är medicinen jobbig ? Pratade med en person som jobbar med psykiatri som sade att medicinen hjälper dem som hör tex röster och de blir normala. Har du begärt någon mer utredning ? Vissa hör röster utan att behöva vara sjuka läste jag i dag i en annan tråd, om det är stress eller vad vet jag inte men stress som genererar röster borde ju betraktas som åtminstone tillfällig sjukdom .

Bara funderar nu, vet inget om detta men så mycket vet jag att finns/ fanns det skalärvågor så skulle de köra hårt på mig detta då de gjort allt annat och jag hör inga röster och de informationer jag har på band film, dagböcker etc kan jag alltid se igen, så inga hallisar har de lyckats projicera i alla fall. Kanske så pass dum i skallen eller tjockskallig så att det inte funkar, men hade mina torterare detta så skulle det kört det på mig.

Ang tänder och sändare så drog jag ut en rotfylld tand för några år sedan och fick den med mig i en påse och då jag tittade på den så såg jag en spiralfjäder och en pinne iden (metal) och hade jag haft allt det jag hade runt mig på det börjat höra röster så hade jag nog funderat på om det var en sändare/ mottagare i denna och ett led i trakasserierna.

Ang kamera övervakning, hur märkte du den ? Såg du linsen eller märkte du att det var insyn på andra sätt ( som du beskrev tex "han flyttade på sig" då det var värme?)

Mvh

Harfager

Ang spiralfjäder och metall pinne så var det en gängad metallstump vill jag tillägga för tydlighets skull. Även metallen som lagningen är gjorde med skulle man kunna med god vilja anta se ut som ett chipp ( då det påminner lite om ett kortchipp) så jag tror att många misstankar om "röster" från tänderna bygger på hur tandlagningar ser ut.

Sedan röster i huvudet måste ju vara besvärligt antar jag , om man inte vänjer sig som med lätt tinnitus , men Röster i huvudet är inte alltid svår sjukdom heller så nog tycker jag att läkarna skulle undersökt Flubbbs berättelse mera än att kasta på han en diagnos. http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/106943?programid=3052

Som tur är vet jag nu , är att jag spelar in alla nya människor jag kommer i kontakt med , just in case då jag vill fånga de som nämner tex säpo, Palme etc på band ( och det har varit obekanta på stan och nya grannar sedan nästan 20 år tillbaka . ) och får andra höra tex "vill du ingå i ett större sammanhang" spana på grupper etc ,så visst fråga lite om vad det gäller , men spela in för guds skull, alla har bandare på sina mobiler och blir du påkommen så säg att det är ett minnesstöd bara. Uppenbarligen använder dessa trakkaserare sedan händelser som sjuka ofta hävdar händer fick jag nyligen kunskap om då jag undrat varför lite saker hände då jag gick och handlade och hade tolkat det som något annat.
Senast redigerad av Harfager 2016-06-29 kl. 14:37.
Citera
2016-06-29, 14:39
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
så jag tror att många misstankar om "röster" från tänderna bygger på hur tandlagningar ser ut.

Du kan sluta tro, det är (tyvärr) så i extremt många fall.

Folk saknar kunskap om hur tandlagningar och annat liknande faktiskt ser ut och därmed antar att ett chip har trillat ut ur deras tänder när en lagning släpper eller dylikt, lägg sedan till en sjukdomsbild där de hör röster som egentligen är deras egna (ja vi kan tänka med en annan röst än den man talar med vilket är varför du kan höra en viss skådespelare eller dylikt när du läser en text osv, det är helt enkelt vår fantasi som gör sitt jobb) men om det sen skulle finnas riktat ljud i form av högteknologiska mikrofoner som redan uppfanns på 60-talet (ja vissa har påstått samma sak bra mycket längre än 80-talet) eller tidigare så är det återigen ett under att ingen har läckt ut rörande det.
Citera
2016-06-29, 15:07
Medlem
madtops avatar
Citat:
Sedan röster i huvudet måste ju vara besvärligt antar jag , om man inte vänjer sig som med lätt tinnitus , men Röster i huvudet är inte alltid svår sjukdom heller så nog tycker jag att läkarna skulle undersökt Flubbbs berättelse mera än att kasta på han en diagnos. http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/106943?programid=3052

En mycket bra dokumentär som jag önskar att alla som hör röster tar sig tid att lyssna på.

Det positiva är att dokumentärens Cecilia har fått hjälp och att hon numera inte hör röster. Men en grundförutsättning är att man först får sjukdomsinsikt och söker hjälp.
Citera
2016-06-29, 15:14
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Du kan sluta tro, det är (tyvärr) så i extremt många fall.

Folk saknar kunskap om hur tandlagningar och annat liknande faktiskt ser ut och därmed antar att ett chip har trillat ut ur deras tänder när en lagning släpper eller dylikt, lägg sedan till en sjukdomsbild där de hör röster som egentligen är deras egna (ja vi kan tänka med en annan röst än den man talar med vilket är varför du kan höra en viss skådespelare eller dylikt när du läser en text osv, det är helt enkelt vår fantasi som gör sitt jobb) men om det sen skulle finnas riktat ljud i form av högteknologiska mikrofoner som redan uppfanns på 60-talet (ja vissa har påstått samma sak bra mycket längre än 80-talet) eller tidigare så är det återigen ett under att ingen har läckt ut rörande det.

Du får uppdatera dig på Hypersonic sound och riktat ljud , dessa finns i många affärer med olika meddelanden för olika tex montrar så att det inte ska bli ett sorl. Ljud dusch kan du också söka på

https://www.youtube.com/watch?v=8wJ5Eff7hx0

https://sv.wikipedia.org/wiki/Riktat_ljud
Citera
2016-06-29, 15:53
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Du får uppdatera dig på Hypersonic sound och riktat ljud , dessa finns i många affärer med olika meddelanden för olika tex montrar så att det inte ska bli ett sorl. Ljud dusch kan du också söka på

https://www.youtube.com/watch?v=8wJ5Eff7hx0

https://sv.wikipedia.org/wiki/Riktat_ljud

Fast nu menar jag ljud som endast den som påstår sig vara Ti skall höra, där hela monologer eller rakt av dialoger spelas upp för denne men där ingen annan i ett rum hör detta.

[Tillagt]

För om de skulle använda den teknik som du precis har hänvisat till så skulle alla som råkade kliva framför den strålen höra exakt samma och rakt av avbryta den som påstår sig höra rösters mottagande av dem.
Senast redigerad av Ondahamstern 2016-06-29 kl. 15:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in