Citat:
Jo utan bevis så hade jag stått mig slätt och endast kunnat peka på deras namn och hoppas på att de var registrerade i samma "sekt" ,sedan hade det varit mera ord mot ord.
Det kommer att ta tid och utredningsresurser att gå igenom materialet så det är inte gjort i en handvändning direkt.
Din nya granne kan haft ett helvete innan där bostäder blivit handplockade för han genom att de svarar på annonser, eller flyttar in innan han. Just bostäder är lätt att styra till en som har liten inkomst då det inte finns mycket att välja och tak överhuvudet behöver alla.
Nu kan detta bråk med dig och de nya grannarna ha räddat hans gamla grannar från vidare spekulationer.
Men en fråga: Har det flyttat in andra i området innan "personen " flyttade dit ? Har någon/ra varit inställsamma och sedan direkt pikat eller hängt med i tal mot den nya eller gjort ogillande miner /gester då denne passerat eller då denne kom på tal ?
Jag inbillar mig att man sluter sig samman mot en ny som verkar labil el udda i ett område och kan du komma på om någon var mer eller mindre tongivande / skämtsamma då det kom till denna "Personen" .
Det kan vara vanlig grannsnack men det är nog på liknade sätt som de får ovetandes mot en tredje person med "normalt" prat.
Det kommer att ta tid och utredningsresurser att gå igenom materialet så det är inte gjort i en handvändning direkt.
Din nya granne kan haft ett helvete innan där bostäder blivit handplockade för han genom att de svarar på annonser, eller flyttar in innan han. Just bostäder är lätt att styra till en som har liten inkomst då det inte finns mycket att välja och tak överhuvudet behöver alla.
Nu kan detta bråk med dig och de nya grannarna ha räddat hans gamla grannar från vidare spekulationer.
Men en fråga: Har det flyttat in andra i området innan "personen " flyttade dit ? Har någon/ra varit inställsamma och sedan direkt pikat eller hängt med i tal mot den nya eller gjort ogillande miner /gester då denne passerat eller då denne kom på tal ?
Jag inbillar mig att man sluter sig samman mot en ny som verkar labil el udda i ett område och kan du komma på om någon var mer eller mindre tongivande / skämtsamma då det kom till denna "Personen" .
Det kan vara vanlig grannsnack men det är nog på liknade sätt som de får ovetandes mot en tredje person med "normalt" prat.
Nu har jag ingen aning om varför den här personen flyttade in eller var han bodde tidigare. Däremot så tror jag inte att det handlade om begränsade valmöjligheter, då det handlade om en vanlig försäljning genom mäklare med budgivning. Vad jag känner till så var det ingen i området som pratade skit eller störde sig innan personen själv började anklaga grannar för olika saker och bete sig störande.
Men visst har du rätt i att folk förr eller senare sluter sig samman, man blir oroliga för sina familjer och tycker situationen är obehaglig.
Citat:
Vad du har sagt eller skrivit tidigare är bortom min vetskap, så får helt enkelt lita på ditt ord.
Har inte sett att du skrivit något elakt iallafall av det jag har läst.
Det jag syftade på som du kanske inte ens gjorde medvetet har att göra med om hur du beskrev din granne.
Din egen erfarenhet av Gangstalking grundas på din "relation" till (1) antagligen psykiskt sjuk nyinflyttad granne,
Därav har du din egen uppfattning om vilka det kan beröra. Sammankopplingen mellan psykisk ohälsa, och gangstalking "offer"
Riktas därav ifrån att det ens existerar utan beror på "hjärnspöken." av de som "känner" sig utsatta.
Ett uttryckligen fernekande av begreppet.
Har inte sett att du skrivit något elakt iallafall av det jag har läst.
Det jag syftade på som du kanske inte ens gjorde medvetet har att göra med om hur du beskrev din granne.
Din egen erfarenhet av Gangstalking grundas på din "relation" till (1) antagligen psykiskt sjuk nyinflyttad granne,
Därav har du din egen uppfattning om vilka det kan beröra. Sammankopplingen mellan psykisk ohälsa, och gangstalking "offer"
Riktas därav ifrån att det ens existerar utan beror på "hjärnspöken." av de som "känner" sig utsatta.
Ett uttryckligen fernekande av begreppet.
Jag skulle nog inte påstå att min egen erfarenhet behöver vara typisk, däremot så kunde jag konstatera att det handlade om psykisk sjukdom i just det här fallet. Som jag skrivit tidigare så är dessutom upplevelsen/lidandet i mina ögon lika illa oavsett orsak.
Det förekommer t.ex. vuxenmobbning, utfrysning och folk som har privata vendettor, vilket i mina ögon ligger väldigt nära begreppet Gangstalking. Ser man på effekterna av ovanstående, skulle jag nog säga att med tiden så kan ett offer utveckla psykiska besvär, som ett resultat att ha behandlats illa och leva under press.
Det jag ställer mig tvivlande till när det gäller Gangstalking är en del beskrivningar av vapen/utrustning och mer diffusa påståenden som t.ex. att det skulle röra sig om en världsomspännande konspiration, och bevisföringen är i en del fall inte den bästa.
Jag tror inte att dem flesta som är kritiska eller rent skeptiska är ute efter att förlöjliga eller dumförklara folk. Däremot så blir ämnet personligt för många och man reagerar på att bli ifrågasatt, vilket är helt naturligt.