Citat:
Ursprungligen postat av
flubbb
Det började med mina granar som kamera övervakade mig.
Hur upptäckte du kamerorna?
Sparade du kamerorna, slog sönder dem eller vad hände?
Citat:
Ursprungligen postat av
flubbb
Sedan hamnade jag på akut psykiatrin efter ha gjort något kommer inte ihåg varför jag hämnade där det var väldigt länge sen. Det var något litet!
Vad du kan anse och minnas vara litet (som du själv säger så mins du inte vad det var) kan många andra ha ansett varit suspekt eller rent av farligt.
Du måste sluta anta att du har 100% rätt speciellt när du själv inte minns omständigheterna eller har full koll på situationen.
Citat:
Ursprungligen postat av
flubbb
Så träffade jag en läkare i kanske 15 minuter. Jag sa att mina granar trakasserar mig och övervakar mig jag har polis anmält dem.
Fast då har du blivit utredd, det kan ha varit så att du uppförde dig tillräckligt tydligt som schizofren för att kunna få den diagnosen på så kort tid.
Sedan så säger du själv att det var så länge sedan att du inte mins omständigheterna helt och hållet så det kan mycket väl ha varit så att samtalet/mötet var betydligt längre än 15 minuter.
Eller mins du exakt vad du sa och hur du sa det? (plus att beskylla grannar för att förfölja en är en stor varningsklocka för just schizofreni vilket är varför man ska försöka tona ner det när man kontaktar polis och nyhetsmedia då det är varningsklockor för de du kontaktar)
Citat:
Ursprungligen postat av
flubbb
Då sa han du är schizofreni paranoia med ett leende. Han frågade inte ut mig eller undersökte saken.
1. Är du 100% säker på att han sa det med ett leende och att det inte är något du har efterkonstruerat?
2. En psykolog behöver inte ställa 1000 frågor utan skall lyssna på dig och om denne gjorde bedömningen att du är schizofren utan att ens behöva ställa frågor så finns det en chans att han kan ha haft rätt.
Citat:
Ursprungligen postat av
flubbb
Att sätta en allvarlig psykisk störning på någon är ett sätt att kontrollera personen.
Nja, den som definierar sig som sin sjukdom kommer endast att bli instängd i sig själv, sedan så klarar sig många schizofrena människor i vardagen så länge de tar sina mediciner så jag ber dig snällt att inte sluta med dem.
För om det är så att du hör röster, känner dig hotad och efterföljd när du inte tar din medicin men att det är helt tomt på sånt när du väl tar dem så lutar det tyvärr mot att du har en sjukdomsbild och jag hoppas genuint att du kan finna någon form av frid i din tillvaro.