Citat:
Ursprungligen postat av
MinotaurusX
Att du ifrågasätter "hemliga vapen" utan vidare källkritik är bara bra, inget sagt om detta. Vissa tror på allt de läser, och går det att motbevisa någons tes är det bara bra om det är så att någon snöat in sig alldeless för mycket. Indevider med redan befintliga ångestbesvär inom förföljesemani, alternativt schizofreni är antagloigen överrepresenterade av de som "känner" sig utsatta.
Du nämner att du hade en granne som betedde sig som en idiot, som senare ansåg sig vara utsatt för detta. Din granne är som han är, och med största sannorlikhet bakom flötet på ett eller annat vis. Att psykiskt sjuka ofta drabbas är ingen tillfällighet, eller heller ovanligt av olika orsaker.
Du nämner att du tycker personer som sprider "Dylika konspirationsteorier" har ett ansvar.
Med tanke på hur du själv uttrycker dig undrar jag om du tänker i samma banor. Ditt eget inägg även om det var långt och välskrivet bestod mest av smutskastning, och förminskning av andras åsikter och erfarenheter.
Jag förstår att ämnet är både personligt och känsligt för många, och som jag skrivit tidigare i tråden så är inte min avsikt att förringa andras åsikter eller upplevelser, och ärligt talat så har jag ganska svårt att se hur mina inlägg kan tolkas på det sättet. Nu valde jag själv att bli lite personlig med exemplet med grannen, och det får du väl tolka hur du vill. Men för att förtydliga det hela så handlade det om en person med sjukdomshistorik som ganska snabbt som nyinflyttad på egen hand lyckades med att stöta sig med grannskapet.
Det var som sagt ett exempel ur verkliga livet, hur andra människor upplevt sig utsatta för Gang stalking, kan jag inte uttala mig om. Oavsett om det handlar om någon med psykiska problem eller inte, så är givetvis upplevelsen och lidandet inget som skall förringas. Däremot så köper jag inte att en del anser att kritik och ifrågasättande med någon slags automatik skulle innebära någon sorts falskspel eller rent av delaktighet i konspirationen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Harfager
Jag har redan så mycket bevis så att det räcker och blir över , jag står med i PU och GrK fick jag se efter nästan 20 år 2015, och fick ofta pikar om palme efter att jag fått värvings förslag om att gå med grupper för att rapportera om dem. De vill helt enkelt klämma ur så mycket som möjligt och sedan skyddar sig med alla medel , precis alla .
Om någon av dessa utsatta skulle bli galna och tex skada någon oskyldig så skulle dessa bara tänka "ni ser jag hade rätt han var farlig" ingen ånger bara rädda sina egna rövar. jag nämner detta då en nämnde att ta sitt liv och skriva ett manifest som lösning , men inte bra alls då de får bara rätt och troligen medalj för väl utfört jobb.
Mina hårda fakta är dels mitt namn och ett par tre anmälningar jag gjort utöver bandinspelningar på dessa trakasserare med en mängd andra iakttagelser, dagböcker inspelningar filmer och foton men kan inte droppa mitt namn här.
Ang vapen så svarar jag bara för det jag vet, har inte nämnt strålvapen eller tankeläsning, det med knastret var en fråga om vad som kan orsakat detta .
Jag har givetvis full respekt för att du vill vara anonym. Men sitter du på en bevisföring och är 100% säker på din sak, så finns det vägar att gå, både genom publicering eller att du inleder en rättsprocess.
Citat:
Ursprungligen postat av
Harfager
Dennes granne behöver inte vara bakom flötet helt , har de redan trakasserat han med flera olika grannar så är denne beredd på att nästa ska vara likadan. Och det kan vara arrangerat så att det skulle komma en oskyldig som han skulle agera apa framför och de vann hela skiten om han inte var helt borta i skallen. Det är det jag tidigare förklarat att det kan dyka upp en ovetandes observatör så det ända man kan göra är att dokumentera , och den oskyldige granne som ser detta dokumenterande kan tänka, om det är klumpigt gjort, att han är gangstalkad ...
Citat:
Ursprungligen postat av
MinotaurusX
Nä, behöver inte vara så. Av det som beskrevs på inlgägget jag svarade så var det intrycket som gavs i.af.
Att det förekommer mycket falskpel inom detta vet jag redan. Jag har sett det på nära håll, och minsta felsteg kan slå tillbaka. Psykologisk krigsföring vilket det faktiskt handlar om är så mycket annat.
Försvarsmekanismen finns. Hur den yttrar sig olika beror på vem det är. Vissa tänker ett 2 , eller 50 steg frammåt beroende på hur viktigt det är. Alternativa scenarion oavsett utgång blir jobbigt för de flesta, men samtidigt något som istortsätt alltid fungerar. Kan vara så.
För att förtydliga så handlade det om en nyinflyttad person som visade sig ha en del problem både med verklighetsuppfattningen och spriten. Jag har ingen aning om vilka tidigare upplevelser eller erfarenheter den här personen haft av att känna sig utsatt och förföljd av sin omgivning. Det var väl mest tragiskt att han hade en skev bild av verkligheten och valde att ta ut sin frustration på grannarna, genom dåligt bemötande, skadegörelse m.m. mot folk som han inte ens kände eller haft någon kontakt med.