Citat:
Tänk såhär, istället för att direkt ligga med någon så kan du lära känna dem. Ställ lite krav på din framtida partner, behandla din tid och energi som någonting dyrbart. Visar det sig att ni inte klickar, att personen är sjuk i huvudet, så har du besparat dig och den andra personen all tråkigheter. Sex uppväcker känslor även om vi själva inte lovar något, och tar vi inte hand om det så skadas vi (särskilt kvinnor som inte är skapta för lössläppt sex, och det är inte helt galet att vi har så många förstörda kvinnor i dag med vårt sjuka samhälle). När man är sedan beredd att satsa på förhållande så gör man det. Men då satsar du troligen på något som man vinner på; en bra person som vill samma sak som du. Eftersom sex uppväcker känslor så tas de bäst hand om i ett trygg förhållande där man älskar varandra. Visar det sig att ni får barn förstör ni inte någons liv, ert eller det kommande, då ni har ett förhållande som kan hantera sådan situation.
Ja, det går inte att 100% känna någon. Har aldrig sagt att det är ett krav heller. Men det är då förtroende kommer in i bilden. Litar du inte på personen värdesätter du troligen inte den och då borde man inte heller spendera massa tid och särskilt inte ha sex med dem. Gör du det så satsar du på något du kommer förlora på. Och se här, du är förloraren i denna situation (inte den största, alla förlorar i denna situation, särskilt barnet).
Det är dina resonemang, moral och livsstil som har lett dig till denna situation. Du är inte offer för omständigheter på något sätt. Om du anser att jag har sjuka resonemang, då vill jag inte ens tänka på vad dina är då i jämförelse.
Ja, det går inte att 100% känna någon. Har aldrig sagt att det är ett krav heller. Men det är då förtroende kommer in i bilden. Litar du inte på personen värdesätter du troligen inte den och då borde man inte heller spendera massa tid och särskilt inte ha sex med dem. Gör du det så satsar du på något du kommer förlora på. Och se här, du är förloraren i denna situation (inte den största, alla förlorar i denna situation, särskilt barnet).
Det är dina resonemang, moral och livsstil som har lett dig till denna situation. Du är inte offer för omständigheter på något sätt. Om du anser att jag har sjuka resonemang, då vill jag inte ens tänka på vad dina är då i jämförelse.
1: Det går inte att lära känna nån till 100% så dina argument fallerar där.
2: Jag försökte lära känna henne och trodde att jag kände henne, hon var falsk!
3: Andra tjejer som jag känt i flera år, varav en i 14-15 år, har också ballat ur, så fortfarande, ska man resonera som du, så kan en man ALDRIG ha sex utan att vilja ha barn! Och då är en sådan man dömd till att leva singel resten av sitt liv och det är inte normalt och det är onaturligt och så ser inte samhället ut!