2016-06-28, 16:03
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostery
Japp, det är VÄLDIGT hemskt för mig.

Men förmodligen värst för barnet? En morsa som undanhåller barnet sin far, och lurar fadern att bli pappa, och en far som inte vill ha med ungen att göra. Fy fan för er båda, kan jag tycka.

Med det sagt har lagen en hel del att ta tag i vad gäller ofrivilliga fäders rättigheter.
Citera
2016-06-28, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostery
Blåste luft i och höll tätt, som på en ballong.

Då kan sperma och annat täcka för ev små hål så kondomen verkar hel fast den inte är det. Ska du kolla en kondom efter samlag ska du fylla den med vatten och då blir förresten också sperman förstörd. Du vet alltså inte alls att du har blivit lurad, det är troligare att det är en ren olyckshändelse.

Annars är det ju faktiskt inte ett cancerbesked med livsprognos två veckor du har fått, du blir lite väl hysterisk tycker jag. Herregud, skulle du inte klara av det människor har klarat av i alla tider? Skärp dig.
Citera
2016-06-28, 16:14
Medlem
NirvanAs avatar
Jag tror du hade tjänat på att inte doppa den i äppelpajen så fort utan noga undersökt kvinnans intentioner, personlighet och psyke. Lätt att vara efterklok men detta bör vara kutym. Sen krävs det ju också att man är en bra människokännare, vilket du kanske inte heller är.

Sen oavsett utfallet så det också vedertaget att.. "if you can't do the time, don't do the crime".... väljer man att doppa oavsett intentioner, skydd etc så måste man ändå vara beredd för eventuella konsekvenser även om de är minimala.
Senast redigerad av NirvanA 2016-06-28 kl. 16:19.
Citera
2016-06-28, 16:37
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manul
Skillnaden är givetvis att vid en abort så är föräldraskapet inget problem, men om vi för fram en lag som TS vill ha, så betyder det att det är fritt fram för en far att lämna sitt LEVANDE barn i sticket! Om vi får en sådan lag så måste vi kasta bort idéerna att ett barn behöver bägge sina föräldrar, och att fadern är lika viktig som modern. Du kan inte både äta kakan och ha den kvar.

Fast de idéerna kastades bort redan när man tillät insemination för singlar.
Citera
2016-06-28, 16:41
Moderator
Nospheratus avatar
Det som verkar vara en smula märkligt med det hela är hur de fastställt faderskapet. Om ett gift par får barn så registreras automatiskt mammans make som pappa. Om föräldrarna inte är gifta så tillfrågas mamman om vem som är pappan. I det läget måste pappan knalla ner till socialkontoret och skriva på att han medger faderskap. Under normala förhållanden är inget av det här några problem.

Mamman kan ju dock ange någon helt ovetande man som far till barnet. Den förvånade mannen lär då bli kallad till socialkontoret också och bli tillfrågad hur han ställer sig till fadersskapet. Det här har inte bara att göra med själva faderskapet utan också för att pappan officiellt ska få delad vårdnad av barnet. Han kan mycket väl vägra att skriva på, och då kan det i förlängningen bli fråga om att göra DNA-test. Är det här någonting som TS har gått igenom?

Det verkar nämligen en smula märkligt att kvinnan bara har ringt till Försäkringskassan för att kräva underhåll av random snubbe. Och Försäkringskassan utan vidare "Jahapp, ja men då skickar vi en faktura i månaden till homom. Inga problem!".
Citera
2016-06-28, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
Det vet inte äcklet i trådstarten heller. Stackars kvinna att bli anklagad för det istället för att mannen är en riktig man och säger att det var han som gjorde det. Sånna pussys män är ibland.
Du är ju fan helt jävla störd i skallen. Vem fan är du att kalla mig äckel??

Jag kan ju nämna att jag har i efterhand fått reda på att fittan knullat mig och 2 andra i syfte om att luras oss på en unge, under ungefär samma tidsperiod. Dessutom var det hon som var på om att träffas. Jag har också fått reda på i efterhand att fanskapet är dömd för brott och håller på med divere dumheter. SÅ är det någon som är äckel här, så är det fan hon. Och du är ju totalt sjuk i huvudet som inte kan förstå att det finns såna sjuka jävlar. Är du stefan löfvens unge eller??

Läste du inte länkarna i trådstarten? GÖR DÅ DET FÖR HELVETE!!
Citera
2016-06-28, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zverker
Efter att ha läst trådstarten tyckte jag att kvinnan var en idiot. Efter att ha följt tråden börjar jag känna att TS inte resonerar så mycket klokare. Mest synd är det om det ofödda barnet som kommer att ha två biologiska föräldrar som bägge är riktiga egoister.

Ett enkelt tips till såväl män som kvinnor: Knulla bara personer som du kan tänka dig att ha ett barn tillsammans med och sterilisera dig om du vet att du absolut inte vill ha några.

Det är tyvärr många ord som idag används på ett sätt som inte alls överensstämmer med ordets verkliga betydelse. Några andra exempel på sådana ord är rasism, yttrandefrihet och pedofili.
Vad i mina resonemang är dåligt tycker du? Och ja, jag ska sterilisera mig. Men tycker du det är rätt att det ska behövas, bara för att man ej kan lita på såna horor i detta landet?? Är det kanske inte bättre att sätta åt ORSAKEN till problemet??
Citera
2016-06-28, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
Det finns ingen anledning att säga så det är mannen som inte vill ta ansvar för sitt eget barn.
Fick du IG på läsförståelse i skolan eller är du bara rent allmänt iq-befriad? Förstår du inte texten i trådstarten? Är det svårt att klicka på länkarna och se att det finns MÄNGDER med kvinnor som försöker lura till sig ungar från ovetande män??
Citera
2016-06-28, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raggarslira
Lider med dig så att jag mår illa, tyvärr så finns det en jävla massa hjärntvättade idioter inte bara på försäkringskassan och inom politiken...
Utan i hela samhället, parasiter som ser det som naturligt att leva på andra..
Reta dig inte på dom fåntrattar som skriver skit här på forumet, och från hela mitt hjärta LYCKA TILL !
Var otroligt nära att hamna i din hemska situation men psykfallet jag i min ungdom satte på tog sitt förnuft till fånga och gjorde abort...
Tack. SKönt att höra (läsa). Är verkligen glad innerst inne att du lyckades ta dig ur en sådan sits. Vet precis hur du måste ha känt dig.

Tyvärr leder väl denna skiten till att jag tvingas lämna landet jag växt upp i och bo i nåt muppland på andra sidan planeten resten av livet, för att f-kassan ej ska kunna kräva in pengar från mig och förstöra mitt liv ännu mer.

Jag har verkligen inte råd med en sån summa. Jag har det svårt nog reda, pga fittorna i regeringen och deras äckliga ständiga skattehöjningar som bara går till massa pack.
Citera
2016-06-28, 16:55
Medlem
Trashtextats avatar
Hahaha! Är du sjuk eller? Du kan väl aldrig mena att det är fullkomligt uteslutet att tjejen blivit gravid på annat vis än efter att ha nyttjat intakt kondom ur papperskorgen. Ja någon av er är uppenbarligen psykiskt störd. Kruxet är att det kan vara du själv I sådant fall hoppas jag att tjejen ser dessa signaler som ytterst viktiga. Det skulle antagligen aldrig ha avlats på dig, åtminstone inte om kondomen haft ett mindre hål som du sannolikt kan ha missat.
Citera
2016-06-28, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zverker
Om man väljer att anpassa sig efter hur verkligheten är istället för hur man önskar att den borde vara är det tyvärr så man måste resonera.

Den feministiska varianten av din fråga skulle kunna vara: "Menar du att de kvinnor som gillar att ha kul inte ska få supa sig redlösa och följa fem okända grabbar hem på efterfest och dansa nakna på bordet bara för att det finns psykfall till män som inte förstår att det är fel att våldta?"

Alla handlingar kan medföra konsekvenser. Antingen får man acceptera dessa eller avstå.
Nu var ju det en dum liknelse eftersom att om man dansar naken bland okända grabbar (vilket oftast varit blattar) så är risken sjukt stor och det är inget normalt beteende heller.

Sex däremot är något som är normalt över hela världen, att ha, för att det är skönt och till viss del för att skaffa barn.

Vad är det för jävla diktatursamhälle om man inte ska kunna ha sex bara för att man inte vill ha barn? Var finns rättigheterna för det, när det finns rättigheter för bögar, hbqt och allt vad skiten kallar sig? Är det bara alla andra som ska ha rättigheter, utom den svenska vite mannen som vill kunna ha sex som alla andra, UTAN att man ska bliv tvingad att bli pappa?

Och hur kan det vara samtycke till barn när man haft skydd? Det är ju lika dumt som att du skulle gett samtycke till att bli skjuten ifall du tar på dig en skyddsväst.
Citera
2016-06-28, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kottedelakotte
Om hon hade inte informerad dig i några år efter barnet var född så har du rätt att inte betala för det. Gå till domstolen och kämp där.
Tyvärr så är du felinformerad, för i detta korrupta blatteälskande u-land, så är det precis det som svinen HAR rätt till. Som man har du INGA rättigheter, bara skyldigheter.

Jag har också kollat upp alla sådana möjligheter väldigt noga, men det finns varken kryphål eller utväg. Just denna lagen är totalt vattentät och den rubbar de inte på. Bara alla andra lagar om allt annat går att fuska med o bryta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in