Citat:
Ursprungligen postat av
Ghostery
Om man inte ska kunna ha sex med någon man inte kan tänka sig ha barn med, hur menar du då att ett förhållande skulle fungera? Eller du menar att man endast kan ha ett förhållande om man vill ha barn? Är barn kravet för att man ska få lov att ha ett förhållande då enligt dig? Ska jag då enligt dig, tvingas att leva som singel resten av mitt liv, bara för att barn inte är intressant för mig?
Du tycker alltså att det är okej att kvinnor kan bete sig som såna här äckel och begå stöld, bedrägeri och egenmäktigt förfarande, utan att ens kunna åka dit för det, bara för att de helt plötsligt blir desperata efter en unge, oavsett priset för det? Hur fan resonerar du egentligen??
Sen vad ungen kommer att tycka och tänka om mig, ja det är ju synd, men jag bryr mig inte. Jag har blivit oskyldigt indragen i detta. Ska ett liv förstöras för att ett annat inte ska det? Och så ska ett liv få precis som hon vill och kunna komma undan med vilken skit som helst? Är det rätt??
Som sagt, jag hade gärna adopterat bort ungen till en familj som kan ge denne en fin uppväxt, jag varken kan eller vill det själv.
Hela situationen är den egoistiska mammans fel.
Sen som jag redan nämnt tidigare, givetvis ska ju inte vilken man som helst kunna skita i en unge eller graviditet hursom helst, men i mitt fall har jag ju belägg för det. Och som du kan se i topic så finns det mängder av kvinnor som är så desperata att de kan tänka sig att lura män till detta. Och det finns hur mycket som helt med detta ifall man googlar runt lite, och det är inte begränsat till sverige. Det finnas kvinnor världen runt som är lika sjuka i huvudet.
Man ska kunna ha sex utan att sånt här ska hända. BÅDA har ett ansvar. Har man inte gett samtycke så ska man inte kunna få skaffa barn hursomhelst heller.
Jag har inte gett något samtycke. Jag har däremot sagt att jag INTE vill ha några ungar och om fallet är så, så vil jag ej ha sex med personen. Jag har blivit lovad, dyrt och heligt, att barn var inget intresse.
SKa man inte kunna lita på vad någon lovar dyrt och heligt?
Dessutom har jag haft flickvänner som döljt att det varit störda i huvudet, under några års tid och sen så kom det fram. Ska jag då inte kunna ha ett förhållande eller sex med flickvän, eftersom de kan balla ur precis närsomhelst? Att det inte finns någon garanti för att de ej ska balla ur??
Inser du inte själv hur sjukt ditt resonemang låter??
Nej, det är ingen sjuk resonemang. Dina är uppenbarligen det då det har lett dig till denna situation och forsatt dig i denna sits. Du kanske borde lugna ner dig och tänka till istället. Att ifrågasätta är bara bra. Men att jag ifrågasätter det alla tar för givet som sedan ger upphov till sådana här reaktioner säger ju sitt.
Ett förhållande lever inte enbart på sex och dejting påbörjas inte i sängen utan, till exempel, med en middag. Man bör lära känna någon innan man satsar på ett förhållande. Ens tid och energi är dyrbar, varför inte behandla det så? Varför kan man inte sluta slösa tid på meningslösa förhållanden där sex enbart agerar som tidsfördriv?
Ja, man borde sträva efter förhållande när man faktiskt är redo för en, istället för idag där vi utnyttjar folk kors och tvärs i "faser" och "självuppfyllelse" eller för status och personlig njutning. Du är själv offer för detta, du borde stödja denna punkt. Den här kvinnan har inte haft som mål att se dig som en medmänniska, en partner, eller att sträva efter att ha ett sunt glädjefyllt liv med dig - om din bild av henne nu stämmer. Är inte det du vill, att vara lycklig med någon annan? Nu är du sårad av henne och flera andra. Vill du inte sträva efter att undvika sådana situationer? Varför blir du då så upprörd?
Hon kommer inte undan; hon tar hand om ett barn! Du har alternativet att betala bort ett barn och inte ta något ansvar alls, eller som nu överklaga och leva ett liv som att denna person med din blod inte existerar. Om någon kommer undan så är det du.
Att argumentera mot en arg och sårad man är hopplöst. Du kommer aldrig tro på mig om jag säger "inte alla kvinnor". Så jag hoppar över den punkten. Det får någon annan kvinna bevisa dig fel.
Sex leder till barn. Ville du inte ha barn med personen borde du inte haft sex med henne. Ja, det kan leda till barn och särskilt om kvinnan vet att hon har ägglossning. Ingen man vet sådant, så ni är körda. Kallas för moder natur. Därför är det onaturligt att vi lever som vi gör idag där alla har sex höger till vänster där vi separerar sex från barn tack vare preventivmedel. Oavsett hur långt samhället har kommit, är vi slutändan människor med reproduktionssystem och drifter.
Nej, det finns ingen garanti att kvinnor inte "ballar ur". Likväl att jag har ingen garanti att en man, större och starkare än jag, flippar ut en dag och slår mig. Men vet du vad, det kallas för kärlek och förtroende. Att ingå ett förhållande är att ge dem ammunition och makt att såra och förstöra en. Därför bör man ingå dem med sådana som förtjänar ens tid och kärlek, som klarar av lite krav för att bevisa att de har sunt förnuft och moral. Man ska ta hand om och vårda varandras hjärtan. Barn blir då resultat av det och den sanna enheten av man och kvinna som tillsammans då skapar liv.
Inget av det här borde komma som en chock.