2016-06-28, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manul
Skillnaden är givetvis att vid en abort så är föräldraskapet inget problem, men om vi för fram en lag som TS vill ha, så betyder det att det är fritt fram för en far att lämna sitt LEVANDE barn i sticket! Om vi får en sådan lag så måste vi kasta bort idéerna att ett barn behöver bägge sina föräldrar, och att fadern är lika viktig som modern. Du kan inte både äta kakan och ha den kvar.
Nä, som sagt inte fritt fram för vemsomhelst. Man ska ju såklart ha giltiga skäl för det, som jag då t.ex.
Citera
2016-06-28, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
Nej det är ditt problem att du inte fattar att man kan få barn av att ha sex det kan t.ex läckt ut sperma på kanterna, eller gått sönder utan att du märkte det. Mer troligt än att någon går och letar i papperskorgen efter din sperma. Du har varit en idiot hela tiden och fantiserat ihop att din tjej var psykiskt sjuk och tog din sperma från papperskorgen.
Läste du länkarna jag postade i topic? Gör annars det och fatta att det finns såna psykist sjuka idioter!

Det har inte läckt och det fanns inga hål
Citera
2016-06-28, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roy666
Försäkringskassan jo jag tackar.
Det finns många skräckexempel på hur myndigheter agerar som svin bara för att det kan, jo vi är ett smygkorrupt land betydligt mer korrupt än vad vi tror.
Det finns personliga kopplingar inom alla myndigheter och känner du någon där så kan saker lösa sig, inte alltid till det bästa för den utsatta
Ja, det är inte smygkorrupt, det är jättekorrupt. Bara att läsa tidningen varje dag så ser man hur sjukt detta landet är.
Citera
2016-06-28, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Är du dum i huvudet ditt jävla pissluder?! Provocerande jävla horunge.

Kondomer är 100% om dem håller, punkt slut. Kondomer är dock inte hor-säkra då man slutat med spermiedödande medel.

Stäm skiten ur svinet

Har redan kollat upp möjligheterna med stämning men advokaten såg ingen möjlighet till vinst där då en del av bevisen tydligen inte är starka nog.
Citera
2016-06-28, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av systemkollaps
Vilken kärring. Jag känner med dig. Tycker också synd om barnet som inte valt sin situation. Inga vinnare, förutom kärringen. Kvinnan kontaktar dig några år efteråt för pengar. Borde det inte gå att bevisa foul play. Någon rättighet måste en man ha.
Tyvärr inte. Finns inga rättigheter för män i detta korrupta skitland.
Citera
2016-06-28, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
I vilken vecka är hon gravid?
Ungen är redan några år gammal så.....
Citera
2016-06-28, 15:26
Medlem
Zverkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostery
Du menar då att de som inte vill ha barn, ska alltså heller inte få lov att ha sex och njuta, MED skydd, pga att det finns egosistiska psykfall till kvinnor som skulle gå över lik för att få en unge till varje pris?
Om man väljer att anpassa sig efter hur verkligheten är istället för hur man önskar att den borde vara är det tyvärr så man måste resonera.

Den feministiska varianten av din fråga skulle kunna vara: "Menar du att de kvinnor som gillar att ha kul inte ska få supa sig redlösa och följa fem okända grabbar hem på efterfest och dansa nakna på bordet bara för att det finns psykfall till män som inte förstår att det är fel att våldta?"

Alla handlingar kan medföra konsekvenser. Antingen får man acceptera dessa eller avstå.
Citera
2016-06-28, 15:32
Medlem
kottedelakottes avatar
Om hon hade inte informerad dig i några år efter barnet var född så har du rätt att inte betala för det. Gå till domstolen och kämp där.
Citera
2016-06-28, 15:34
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostery
Läste du länkarna jag postade i topic? Gör annars det och fatta att det finns såna psykist sjuka idioter!

Det har inte läckt och det fanns inga hål
Nej jag kan inte läsa har ont i huvudet. Men jag tror dig inte iaf kan du inte veta det säkert. Det har du hittat på för att slippa
Citera
2016-06-28, 15:44
Medlem
Förstår fullt ut din vanmakt, jag har själv varit där. Det var länge sedan nu, men med facit i hand har jag bara ett råd att ge dig.

Jag hade också planer på att flytta utomlands. Jag jobbade svart för att slippa undan. Jag gjorde en massa val som påverkade resten av livet pga av den situationen. Jag tyckte att det var så jävla orättvist.

Med tiden accepterade jag och gick vidare. I efterhand tycker jag inte ens att pengarna till FK var nåt större problem i sammanhanget.

Sakta smög sig insikten på mig. Vem är han? Hur mycket hatar han mig? Hur har det påverkat honom att jag aldrig tog kontakt?

Jag blir hela tiden påmind. När jag ser mina senare barn växa upp. När jag ser en film med temat "frånvarande pappa". När jag läser en artikel om ungar på glid. Hela tiden.

Idag skulle jag lätt kunna betala allt som gick till FK igen på ett bräde om jag hade gjort annorlunda då, -att jag hade tagit kontakt när jag fick reda på att jag hade ett barn. (Liksom i ditt fall fick jag reda på det efter ett par år)

Jag tog aldrig kontakt och har lidit som fan av det. Och lider fortfarande.
Citera
2016-06-28, 15:50
Medlem
Det enda man kan göra för att komma åt korruptionen inom soc/fk är väl att rösta SD egentligen.

Sålänge är det bara att försöka betala så lite skatt som möjligt.
Citera
2016-06-28, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dilanapak
Sluta knulla internetluder och krogluder. De hänger på krogen och internet för ingen som är smart vill ha dessa kvinnor och det är därför de har blivit över. Märker du att hon ljugit om ålder, att hon inte har ett jobb, att hon fifflar med bidrag och jobbar svart, att hon ljuger om allt möjligt, stjäl, super som fan, har missbruk, måste "låna" pengar och fortfarande inte har något så avböj att låna ut pengar och säg upp bekanskapen.
Till att börja med så är det inget krog eller internetluder. När det gäller jobbstatus, bidragsfiffel och liknande, så hade jag ingen insyn i det. Man ska väl kunna lita på folk man träffar?

Har sagt upp bekantskapen när jag tyckte hon betedde sig dåligt, men då var ju skadan redan skedd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in