Citat:
Ursprungligen postat av
Manul
Om man kan avsäga sig faderskapet hur som helst, så betyder det att fäder är mycket mindre värda och mindre viktiga än mödrar. Det är omöjligt att både tycka att fadern är lika viktig som modern, samtidigt om det är helt OK för en man att skita i sitt barn. Vid en abort är föräldraskapet inga problem, och vid en adoption får barnet en ny mor och en ny far. Det är extremt ovanligt att skötsamma män inte får träffa sina barn, så om modern uppfostrar barnet själv så beror det på att fadern väljer att hålla sig borta. Kvinnor har idag inte heller någon möjlighet att dumpa sina barn till en ensam förälder, så jag ser inte hur det är orättvist för dig. Får du din vilja igenom så blir det självklart att modern har ensam bestämmanderätt över barnet, eftersom fäder nu är oviktiga bihang.
Sedan ÄR du egoistisk också. Varför ska jag och alla andra skattebetalare betala för dina misstag och promiskuösa leverne? Om du drar dig ur så måste ju någon annan ta din plats och betala. Ett barn ska inte straffas och få en sämre lott i livet bara för att du inte känner för att betala underhåll.
Män är till att börja med, mindre värda, eftersom denna situationen jag hamnat i nu, innebär att jag inte är något annat än en vandrande plånbok.
Vidare har jag inte haft nått att få tycka till om eller bestämma. Den biten så den kallade mamman skött på egen hand då hon utan min vetskap valde att stjäla innehållet ur en kondom, vilket hon till en början inte har någon rätt till. Vidare har hon dessutom gjort sig själv gravid med innehållet, bakom min rygg och mot min vilja. Hon har dessutol hållt käften om en graviditet samt att det fanns en unge som var några år gammal.
Så är det någon här som är egoist, så är det inte jag.
Vidare så har folk sex idag FRÄMST för att det är skön njutning att ha ihop med någon man tycker om, inte för att skaffa barn.
Du menar då att de som inte vill ha barn, ska alltså heller inte få lov att ha sex och njuta, MED skydd, pga att det finns egosistiska psykfall till kvinnor som skulle gå över lik för att få en unge till varje pris?
Är du ens på riktigt?
Varför vill du sätta åt symptomen istället för orsaken??
Vidare kan jag ÅTERIGEN nämna följande: Jag har INGET intresse av några ungar. Jag har aldrig velat ha nån unge och jag vill det absolut inte nu! Jag kommer aldrig att ändra åsikt på den saken. Jag vill inte ha något alls med det att göra.
Jag har dessutom inte "dragit" mig ur något.
Min tanke på lagändring skulle ju såklart endast fälla personer i min eller liknande sits, givetvis inte ALLA!
Ska man skaffa barn, så ska man också vara två om det, dvs två som gett medgivande, två som VILL. Inte som här, där en begår stöld och bedrägeri för att få som man vill till varje pris!
Dessutom, finns en skitenkel lösning: mamman blir tvungen att betala hela kostnaden, i de fall hon ej har råd, går fk in och tar det hon ej klarar och så blir hon skyldig fk det istället. Med andra ord ingen skillnad mot nu, bara det att jag som blir lurad och tvingad till detta, återigen blir fri eftersom jag faktiskt ÄR oskyldig.