2016-06-28, 14:35
Medlem
Visst är det läskigt att man förmodligen kommer billigare undan en fängelsedom än att bli farsa i dagens Sverige?
Citera
2016-06-28, 14:36
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
Du har inte blivit lurad står på kondomer att det är inte 100%. Men du kanske inte läste det.

Är du dum i huvudet ditt jävla pissluder?! Provocerande jävla horunge.

Kondomer är 100% om dem håller, punkt slut. Kondomer är dock inte hor-säkra då man slutat med spermiedödande medel.

Stäm skiten ur svinet
Citera
2016-06-28, 14:42
Medlem
systemkollapss avatar
Vilken kärring. Jag känner med dig. Tycker också synd om barnet som inte valt sin situation. Inga vinnare, förutom kärringen. Kvinnan kontaktar dig några år efteråt för pengar. Borde det inte gå att bevisa foul play. Någon rättighet måste en man ha.
Citera
2016-06-28, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dolesn
Försäkringskassan är ju en del i maskineriet. Om maskineriet är korrupt så borde försäkringskassan också vara korrupt eller hur?

Jag menar om staten delger Migrationsverket att plocka någon random person på pengar utan orsak, så är ju Migrationsverket en korrupt verksamhet. Fast det är det ju i alla fall.

Sverige är ett av världens korrupta länder, men ett av världens bästa länder att gömma sin korruption.

Man gömmer sig bakom flosker som att barnen har rätt till sina föräldrar och sånt skit. Samtidigt som man helt skiter i hur barnen mår och ju sämre desto bättre.

Haha detta är ju för fan natthumor
Citera
2016-06-28, 14:47
Medlem
Manuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Det var nog bland det vekaste jag hört som argument!
Kvinnor har absolut inga som helst betänkligheter att skicka ut en man som redan gett henne sin bostad, ett barn, tillgången till sitt bankkonto och hans framtida lön i 18 år och börja på en ny kula med nästa man. Hela samhället är uppbyggt, liksom alla bidragssystem och arbetsmarknadslagarna, för att kvinnor ska kunna deltida eller bidragsfinansiera sig genom åtminstone halva livet.

Det räcker med att du fötts med vagina, så är du garanterad en plats i medelklassen åtminstone!

Om man nu inte är helt pantad förstås och inte förstår hur något funkar.

Jag förklarade varför det är skillnad på en abort och på att lämna ett levande barn i sticket, och du kommer med ett förvirrat svar om hur onda och själviska kvinnor är. Det är också lustigt att du på fullaste allvar säger att kvinnor är garanterade ett slappt medelklassliv, med tanke på att just ensamstående mödrar tillhör en av de fattigaste grupperna i samhället. Det känns som jag har vunnit den här diskussionen.
Citera
2016-06-28, 14:48
Medlem
I vilken vecka är hon gravid?
Citera
2016-06-28, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostery
Till att börja med, så var jag lite osäker på vart jag skulle lägga denna tråden, så admin får gärna flytta den till lämpligare forumskategori ifall denna är felaktig, dock inte till papperskorgen!

Nu är det så här att jag har råkat ut för en äcklig, vidrig kvinna/tjej som utsatt mig för stöld, bedrägeri och egenmäktigt förfarande likt kvinnorna i dessa länkar:

* http://www.familjeliv.se/forum/thread/74266768-forsoker-lura-till-mig-ett-barn-stoppar-in-sperma-med-fingrarna

* http://www.familjeliv.se/forum/thread/63848544-inseminera-sig-sjalv

* http://www.familjeliv.se/forum/thread/56679174-kan-man-inseminera-sig-sjalv-sa-har/1

Nu är det ju dock så att i mitt fall, så använde jag kondom, som efter knullet, blev kontrollerad utav mig, för läckage och skador. Den hade EJ läckt och den hade INGA skador. Den var med andra ord intakt. Tyvärr så hade man ju hört under flera års tid att kondomer ej ska slängas i toaletter för då kunde diverse problem uppstå, så för att vara snäll (medan jag fortfarande inte visste vilket psykiskt sjukt kräk jag hade att göra med) så slängde jag den i papperskorgen på toan och gick sedan hem.

Fittan har då förmodligen utfört någon utav handlingarna som tas upp i familjeliv-länkarna och gjort sig själv gravid och sedan hållt käften om det. När ungen hade hunnit bli några år gammal så kom det plötsligt en lapp hem som påstod att jag var pappa.

Nu vill den korrupta socialen och den korrupta vidriga försäkringskassan att jag ska betala dyrt resten utav mitt liv för något jag aldrig velat ha eller ens visste att jag hade.

Jag var i kontakt med advokat som tyvärr ej kunde göra något, pga denna vattentäta lagen att män är skyldiga att betala underhåll OAVSETT hur ungen kommit till. Idioterna anser att man gett sitt medgivande även om kondom och p-piller använts. Bara där så visar de ju hur korrupta och vidriga de är.

I mitt fall så anser jag att det är bedrägeri, stöld och egenmäktigt förfarande. Men det finns inget sätt att sätta åt fittan för detta, i detta korrupta skitland vi nu bor i, där lagen sägs gälla lika för alla.

Efter mycket utskällning på försäkringskassan så fick jag reda på att alla män som blivit utsatt för liknande, kunde överklaga till försäkringskassan. För det påstods att om många "kunder" vill överklaga, DÅ inser idioterna på försäkringskassan att ett problem finns och börjar nysta i det och KAN eventuellt leda till lagändring om vi har något uns av tur.

Så kort och gott, ALLA ni män som hamnat i en sådan situation, där tjejen ni haft sex med, gjort som någon utan kvinnorna i familjelivlänkarna beskrivit, ska överklaga till försäkringskassan att ni vill ha det omprövat.

Ni får jättegärna pm:a mig ifall ni vill göra gruppanmälan ihop med mig eller vad som.
Jag har redan skickat in min överklagan men jag lär få skicka in flera så jag är på.

Jag i vart fall tänker ju inte finna mig i sådan här orättvis vidrig behandling. Så kan jag inte få igenom detta på laglig väg, jag tänker då på juridisk abort (googla det för er som ej känner till termen) eller bli klassad som spermadonator, så kommer jag kort och gott att lämna landet för ett annat land för försäkringskassan inte har något att säga till om.

Jag har en en lista på länder där de inte har något att komma med när det gäller indrivning av underhåll.

Jag kommer i vart fall inte finna mig i att betala skiten.
Jag tycker det är tråkigt att jag ska behöva fly från landet jag växt upp i, men detta var droppen, resten av skiten har löfven ställt till med. Det kommer inte att bo kvar här oavsett vad.

Jag tycker OCKSÅ att ni ska maila/ringa politiker i de partier ni röstar på (mest fördelaktigt sd eftersom de är störst) och påpeka att ni vill ändra nuvarande lagen kring detta och införa möjlighet till juridisk abort och bli klassad som spermadonator pga såna fittor som dessa äckliga, vidriga egotrippade kvinnorna.

Så kom igen grabbar!

Sluta knulla internetluder och krogluder. De hänger på krogen och internet för ingen som är smart vill ha dessa kvinnor och det är därför de har blivit över. Märker du att hon ljugit om ålder, att hon inte har ett jobb, att hon fifflar med bidrag och jobbar svart, att hon ljuger om allt möjligt, stjäl, super som fan, har missbruk, måste "låna" pengar och fortfarande inte har något så avböj att låna ut pengar och säg upp bekanskapen.
Citera
2016-06-28, 14:52
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roy666
Försäkringskassan jo jag tackar.
Det finns många skräckexempel på hur myndigheter agerar som svin bara för att det kan
Absolut. Men "korruption" är fortfarande inte ett finare ord för "helt dumma i huvudet".
Citat:
vi är ett smygkorrupt land betydligt mer korrupt än vad vi tror.
Det finns garanterat korruption här och var med mutade upphandlingar etc. Men Sverige är i vilket fall inte världens mest korrupta land.
Citat:
Det finns personliga kopplingar inom alla myndigheter och känner du någon där så kan saker lösa sig, inte alltid till det bästa för den utsatta
Känner man en tulltjänsteman personligen kan han säkert se till att du får ta med ett flak öl extra. Men om du tror att Sverige fungerar som Spanien under Francoregimen där man kunde köpa sig fri från livstidsstraff i fängelse så har du fel.
Citera
2016-06-28, 15:07
Medlem
Zverkers avatar
Efter att ha läst trådstarten tyckte jag att kvinnan var en idiot. Efter att ha följt tråden börjar jag känna att TS inte resonerar så mycket klokare. Mest synd är det om det ofödda barnet som kommer att ha två biologiska föräldrar som bägge är riktiga egoister.

Ett enkelt tips till såväl män som kvinnor: Knulla bara personer som du kan tänka dig att ha ett barn tillsammans med och sterilisera dig om du vet att du absolut inte vill ha några.

Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu
Absolut. Men "korruption" är fortfarande inte ett finare ord för "helt dumma i huvudet".
Det är tyvärr många ord som idag används på ett sätt som inte alls överensstämmer med ordets verkliga betydelse. Några andra exempel på sådana ord är rasism, yttrandefrihet och pedofili.
Citera
2016-06-28, 15:09
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Är du dum i huvudet ditt jävla pissluder?! Provocerande jävla horunge.

Kondomer är 100% om dem håller, punkt slut. Kondomer är dock inte hor-säkra då man slutat med spermiedödande medel.

Stäm skiten ur svinet

Det finns ingen anledning att säga så det är mannen som inte vill ta ansvar för sitt eget barn.
Citera
2016-06-28, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manul
Om man kan avsäga sig faderskapet hur som helst, så betyder det att fäder är mycket mindre värda och mindre viktiga än mödrar. Det är omöjligt att både tycka att fadern är lika viktig som modern, samtidigt om det är helt OK för en man att skita i sitt barn. Vid en abort är föräldraskapet inga problem, och vid en adoption får barnet en ny mor och en ny far. Det är extremt ovanligt att skötsamma män inte får träffa sina barn, så om modern uppfostrar barnet själv så beror det på att fadern väljer att hålla sig borta. Kvinnor har idag inte heller någon möjlighet att dumpa sina barn till en ensam förälder, så jag ser inte hur det är orättvist för dig. Får du din vilja igenom så blir det självklart att modern har ensam bestämmanderätt över barnet, eftersom fäder nu är oviktiga bihang.

Sedan ÄR du egoistisk också. Varför ska jag och alla andra skattebetalare betala för dina misstag och promiskuösa leverne? Om du drar dig ur så måste ju någon annan ta din plats och betala. Ett barn ska inte straffas och få en sämre lott i livet bara för att du inte känner för att betala underhåll.
Män är till att börja med, mindre värda, eftersom denna situationen jag hamnat i nu, innebär att jag inte är något annat än en vandrande plånbok.

Vidare har jag inte haft nått att få tycka till om eller bestämma. Den biten så den kallade mamman skött på egen hand då hon utan min vetskap valde att stjäla innehållet ur en kondom, vilket hon till en början inte har någon rätt till. Vidare har hon dessutom gjort sig själv gravid med innehållet, bakom min rygg och mot min vilja. Hon har dessutol hållt käften om en graviditet samt att det fanns en unge som var några år gammal.

Så är det någon här som är egoist, så är det inte jag.

Vidare så har folk sex idag FRÄMST för att det är skön njutning att ha ihop med någon man tycker om, inte för att skaffa barn.

Du menar då att de som inte vill ha barn, ska alltså heller inte få lov att ha sex och njuta, MED skydd, pga att det finns egosistiska psykfall till kvinnor som skulle gå över lik för att få en unge till varje pris?

Är du ens på riktigt?

Varför vill du sätta åt symptomen istället för orsaken??

Vidare kan jag ÅTERIGEN nämna följande: Jag har INGET intresse av några ungar. Jag har aldrig velat ha nån unge och jag vill det absolut inte nu! Jag kommer aldrig att ändra åsikt på den saken. Jag vill inte ha något alls med det att göra.

Jag har dessutom inte "dragit" mig ur något.

Min tanke på lagändring skulle ju såklart endast fälla personer i min eller liknande sits, givetvis inte ALLA!

Ska man skaffa barn, så ska man också vara två om det, dvs två som gett medgivande, två som VILL. Inte som här, där en begår stöld och bedrägeri för att få som man vill till varje pris!

Dessutom, finns en skitenkel lösning: mamman blir tvungen att betala hela kostnaden, i de fall hon ej har råd, går fk in och tar det hon ej klarar och så blir hon skyldig fk det istället. Med andra ord ingen skillnad mot nu, bara det att jag som blir lurad och tvingad till detta, återigen blir fri eftersom jag faktiskt ÄR oskyldig.
Citera
2016-06-28, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostery
För det första så är inte det mitt problem då ungen kom till genom stöld, bedrägeri och egenmäktigt förfarande, för det andra, så är inte f-kassan/soc bättre då dessa hotar med indraget underhåll ifall mamman ej uppger vem mannen är. På vilket sätt skiljer det sig?

Sen för det tredje, det är mammans problem helt och hållet. Det är HON som valde att sätta sig i denna situationen då är det också hon som får betala för det då. Jag har aldrig velat ha nån unge och jag har verkligen inte samtyckt till det!!

Som ni kan se i länkarna jag postade så är det i vissa fall också fruar och flickvänner som fått för sig sådant beteende. Då innebär det då att kvinnor kan bete sig hur fan som helst utan konsekvens samtidigt som en man inte ens ska kunna eller våga ha sex med den man är tillsammans med eller gift med, ens med skydd. Ska vi ha ett sådant samhälle?

Om du inte visste det, så är sex en lika stor del utav ett förhållande som all annan romantik och övriga punkter. Men med ditt resonemang skulle man ju i stort sett se till så att sex ej fick has utan samtycke till barn, bara för att det ränner runt egostiska oansvariga psyksjuka kvinnor.

Ska detta landet bli ÄNNU sjukare än vad det redan är, eller???

Tänk du dig in i min situation istället.

Är det ok att MITT liv blir förstört, bara ungen får sina jävla pengar??

Lider med dig så att jag mår illa, tyvärr så finns det en jävla massa hjärntvättade idioter inte bara på försäkringskassan och inom politiken...
Utan i hela samhället, parasiter som ser det som naturligt att leva på andra..
Reta dig inte på dom fåntrattar som skriver skit här på forumet, och från hela mitt hjärta LYCKA TILL !
Var otroligt nära att hamna i din hemska situation men psykfallet jag i min ungdom satte på tog sitt förnuft till fånga och gjorde abort...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in