2016-06-28, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostery
Gör dig inte dummare än du verkar.

Läs om mitt huvudinlägg, NOGA!

Kondomen har I-N-T-E fallerat! Den gjorde sitt jobb, så ditt argument är invalid!

Detta är bedrägeri, hon stal min sperma utan min tillåtelse samt vetskap och gjorde sig själv gravid för att hon är uppenbarligen en egoistisk fan som ska ha en unge till varje pris.

Hur kollade du att kondomen inte hade gått sönder?
Citera
2016-06-28, 14:05
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Gör dig inte dummare än du verkar.

Läs om mitt huvudinlägg, NOGA!

Kondomen har I-N-T-E fallerat! Den gjorde sitt jobb, så ditt argument är invalid!

Detta är bedrägeri, hon stal min sperma utan min tillåtelse samt vetskap och gjorde sig själv gravid för att hon är uppenbarligen en egoistisk fan som ska ha en unge till varje pris.

Du TROR att det var så det gick till ja, men du VET inte.

Sex är inget annat än ett verktyg för människan att skaffa barn. Att du sedan valt att syssla med sådana aktiviteter "för nöjes skull" är helt ditt eget ansvar.

Behåll ballen kalsongerna i fortsättningen så ordnar det sig nog ska du se.

Och vad gäller DITT BARN, så kan det kanske vara en bra idé att presentera sig och se om det finns något du kan göra för din lilla son/dotter. För barnets skull alltså. Du är ju ändå vuxen och hur du känner inför det hela är ju ganska orelevant, eller hur?
Citera
2016-06-28, 14:06
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manul
Nej jag vill inte ha en lag där män kan "avsäga sig faderskapet" hur som helst. Med en sådan lag så är det ett konstaterat faktum att fadern inte är lika viktig som modern, och det vore oacceptabelt! Jag tycker det vore bättre om du slutade knulla kvinnor som du VET är psykiskt störda, istället för att med din egoism sabotera för alla vettiga fäder där ute.
Hur menar du nu?
Kvinnor kan avsäga sig moderskapet till vecka 18. Hon har också knullat och om nu inte TS är utbildad psykolog, siare och tankeläsare, så kan du väl inte ställa kravet på honom att han ska veta vad hon tänker göra? Speciellt inte efter att han vidtagit alla försiktighetsåtgärder som finns för att slippa bli far!
Citera
2016-06-28, 14:09
Medlem
Manuls avatar
Citat:
3: Exakt vad saboterar jag?? Tycker du det är bättre att jag ska betala för nåt som uppstått pga stöld, bedrägeri och egenmäktigt förfarande från en psyksjuk egostisk kvinna??

Om man kan avsäga sig faderskapet hur som helst, så betyder det att fäder är mycket mindre värda och mindre viktiga än mödrar. Det är omöjligt att både tycka att fadern är lika viktig som modern, samtidigt om det är helt OK för en man att skita i sitt barn. Vid en abort är föräldraskapet inga problem, och vid en adoption får barnet en ny mor och en ny far. Det är extremt ovanligt att skötsamma män inte får träffa sina barn, så om modern uppfostrar barnet själv så beror det på att fadern väljer att hålla sig borta. Kvinnor har idag inte heller någon möjlighet att dumpa sina barn till en ensam förälder, så jag ser inte hur det är orättvist för dig. Får du din vilja igenom så blir det självklart att modern har ensam bestämmanderätt över barnet, eftersom fäder nu är oviktiga bihang.

Sedan ÄR du egoistisk också. Varför ska jag och alla andra skattebetalare betala för dina misstag och promiskuösa leverne? Om du drar dig ur så måste ju någon annan ta din plats och betala. Ett barn ska inte straffas och få en sämre lott i livet bara för att du inte känner för att betala underhåll.
Citera
2016-06-28, 14:15
Medlem
Manuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Hur menar du nu?
Kvinnor kan avsäga sig moderskapet till vecka 18. Hon har också knullat och om nu inte TS är utbildad psykolog, siare och tankeläsare, så kan du väl inte ställa kravet på honom att han ska veta vad hon tänker göra? Speciellt inte efter att han vidtagit alla försiktighetsåtgärder som finns för att slippa bli far!

Skillnaden är givetvis att vid en abort så är föräldraskapet inget problem, men om vi för fram en lag som TS vill ha, så betyder det att det är fritt fram för en far att lämna sitt LEVANDE barn i sticket! Om vi får en sådan lag så måste vi kasta bort idéerna att ett barn behöver bägge sina föräldrar, och att fadern är lika viktig som modern. Du kan inte både äta kakan och ha den kvar.
Citera
2016-06-28, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
Tror dig inte riktigt du verkar paranoid och hittar på saker.
Det är ju ditt problem, eller hur?
Citera
2016-06-28, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av papercut-ninja
Mamman må vara hur stor skitstövel som helst, men barnet har fortfarande inte gjort något fel mot dig. Det må vara synd om dig, men det betyder inte att det blir mer rättvist för att barnet också får lida.

Mitt råd är att vara den större personen, sköt din fadersroll och åtaganden klanderfritt...både du och barnet vinner på det i slutändan och det vore en långt större och effektivare hämnd mot mamman som oförrättat dig om barnet i slutändan väljer din sida framför hennes.
Nej. Jag vinner ingenting på det. Eftersom samhället genom sjuka vidriga omjämnställda lagar sett till att psyksjuka kvinnor kan göra sånt här och komma undan med det, så kan det också betala den delen av underhållet isådana fall eller rent av kräva mamman på hela summan. Så får mamman bli evigt skyldig till fk isåfall. Kan samhället betala alla sorter bidrag och skit till muslimpacket som väller in över gränserna och förstör landet, så kan det gott betala sånt här med.

Jag tycker att mamman ska bli tvingad att betala rubbet samt bli skyldig fk de pengar som de måste skjuta till i sådana fall. På det viset får ungen sina pengar, hon får skiten och jag går fri.

Varför ska mitt liv bli förstört liksom?
Dessutom så ger det mig inte ett skit att ungen väljer min sida.

Jag vill INTE ha barn och är totalt OINTRESSERAD av ungar.
Citera
2016-06-28, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Hur kollade du att kondomen inte hade gått sönder?
Blåste luft i och höll tätt, som på en ballong.
Citera
2016-06-28, 14:28
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Det är ju ditt problem, eller hur?
Nej det är ditt problem att du inte fattar att man kan få barn av att ha sex det kan t.ex läckt ut sperma på kanterna, eller gått sönder utan att du märkte det. Mer troligt än att någon går och letar i papperskorgen efter din sperma. Du har varit en idiot hela tiden och fantiserat ihop att din tjej var psykiskt sjuk och tog din sperma från papperskorgen.
Senast redigerad av Milford.Cubicle 2016-06-28 kl. 14:30.
Citera
2016-06-28, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Du TROR att det var så det gick till ja, men du VET inte.

Sex är inget annat än ett verktyg för människan att skaffa barn. Att du sedan valt att syssla med sådana aktiviteter "för nöjes skull" är helt ditt eget ansvar.

Behåll ballen kalsongerna i fortsättningen så ordnar det sig nog ska du se.

Och vad gäller DITT BARN, så kan det kanske vara en bra idé att presentera sig och se om det finns något du kan göra för din lilla son/dotter. För barnets skull alltså. Du är ju ändå vuxen och hur du känner inför det hela är ju ganska orelevant, eller hur?
Sånt snack i ren vänsteranda, funkar inte på mig. Gå du och hjärntvätta nån annan idiot som ej har koll på hur saker och ting är i verkligheten

Jag tror dessutom ingenting, eftersom jag är säker på hur det gått till. Jag vet liksom vad jag själv gör och inte gör.
Citera
2016-06-28, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu
Det är bara rena foliehattsfasoner att påstå att Sverige skulle vara ett av världens mest korrupta land. Jag har aldrig hört talas om att Migrationsverket kräver random personer på pengar utan att meddela orsak till avgiften, men det är sannolikt topic för en helt annan tråd.

Men om din tes stämmer så är det alltså någon tjänsteman på Försäkringskassan som har blivit mutad för att driva det här specifika fallet mot TS? Underhållet som försäkringskassan vill driva in går direkt till mamman. De själva tjänar ingenting på det. Snarare tvärtom eftersom någon tomte där måste spendera tid på att knacka fram fakturor. Så jag förstår inte riktigt vinsten i korruptionskedjan av att tvinga TS att betala. Det är ju mamman som driver ärendet genom Försäkringskassan.

Det är som att påstå att Kronofogden är korrupt för att de driver in pengar för en faktura man inte anser att man ska betala. Kronofogden gör ju bara som de blir tillsagda. Det är ju personen eller företaget som begärt indrivning som är idioter i det fallet.

Det är återigen galet synd om TS som hamnat i den här situationen mot sin vilja. Men jag har svårt att se att Försäkringskassan kan kringå svensk lagstiftning.
Försäkringskassan jo jag tackar.
Det finns många skräckexempel på hur myndigheter agerar som svin bara för att det kan, jo vi är ett smygkorrupt land betydligt mer korrupt än vad vi tror.
Det finns personliga kopplingar inom alla myndigheter och känner du någon där så kan saker lösa sig, inte alltid till det bästa för den utsatta
Citera
2016-06-28, 14:35
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manul
Skillnaden är givetvis att vid en abort så är föräldraskapet inget problem, men om vi för fram en lag som TS vill ha, så betyder det att det är fritt fram för en far att lämna sitt LEVANDE barn i sticket! Om vi får en sådan lag så måste vi kasta bort idéerna att ett barn behöver bägge sina föräldrar, och att fadern är lika viktig som modern. Du kan inte både äta kakan och ha den kvar.
Det var nog bland det vekaste jag hört som argument!
Kvinnor har absolut inga som helst betänkligheter att skicka ut en man som redan gett henne sin bostad, ett barn, tillgången till sitt bankkonto och hans framtida lön i 18 år och börja på en ny kula med nästa man. Hela samhället är uppbyggt, liksom alla bidragssystem och arbetsmarknadslagarna, för att kvinnor ska kunna deltida eller bidragsfinansiera sig genom åtminstone halva livet.

Det räcker med att du fötts med vagina, så är du garanterad en plats i medelklassen åtminstone!

Om man nu inte är helt pantad förstås och inte förstår hur något funkar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in