Citat:
Ursprungligen postat av
papercut-ninja
Mamman må vara hur stor skitstövel som helst, men barnet har fortfarande inte gjort något fel mot dig. Det må vara synd om dig, men det betyder inte att det blir mer rättvist för att barnet också får lida.
Mitt råd är att vara den större personen, sköt din fadersroll och åtaganden klanderfritt...både du och barnet vinner på det i slutändan och det vore en långt större och effektivare hämnd mot mamman som oförrättat dig om barnet i slutändan väljer din sida framför hennes.
Nej. Jag vinner ingenting på det. Eftersom samhället genom sjuka vidriga omjämnställda lagar sett till att psyksjuka kvinnor kan göra sånt här och komma undan med det, så kan det också betala den delen av underhållet isådana fall eller rent av kräva mamman på hela summan. Så får mamman bli evigt skyldig till fk isåfall. Kan samhället betala alla sorter bidrag och skit till muslimpacket som väller in över gränserna och förstör landet, så kan det gott betala sånt här med.
Jag tycker att mamman ska bli tvingad att betala rubbet samt bli skyldig fk de pengar som de måste skjuta till i sådana fall. På det viset får ungen sina pengar, hon får skiten och jag går fri.
Varför ska mitt liv bli förstört liksom?
Dessutom så ger det mig inte ett skit att ungen väljer min sida.
Jag vill INTE ha barn och är totalt OINTRESSERAD av ungar.