2016-12-22, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Vänligen lägg inte ord i munnen på mig. Jag talar om det fall hon tar det till domstol, ifall det går till process. Det gjorde väl även de två andra postarna som kommenterade betydelsen av ed. Sedan är det givetvis så att allting inte går att ta till domstol, där kan ju problemet uppstå att hon inte har ett case på grund av avsaknad om bevisning och målet då avvisas på handlingarna.

Jag är heller inte tekniker så jag har svårt att bedöma hur plausibelt det hon beskriver är. Inte då i aspekten om det faktiskt hänt just henne och varför, utan mer huruvida det vore möjligt. Men man kan ju tillverka elektrisk apparatur som ger något slags radiovågor som kan kalibreras till att störa gnagare men inte människor, så det kanske inte är svårt alls? För någon som är tillräckligt tekniskt kunnig kanske det är lätt att "trimma" sådana och då är det väl ett lättillgängligt störningsmedel?

Men du såg väl själv att hon inte satt i domstol utan hemma när hon svor eden.
Citera
2016-12-22, 15:29
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallowen

Jag vet inte var hon satt någonstans om hon var hemma eller annanstans. Fast sammanhanget är väl målsättningen hon har att ta det till domstolen, och att hon menar sig vara beredd att vittna under ed där.
Citera
2016-12-22, 15:38
Medlem
Citat:
Jag vet inte var hon satt någonstans om hon var hemma eller annanstans. Fast sammanhanget är väl målsättningen hon har att ta det till domstolen, och att hon menar sig vara beredd att vittna under ed där.

Hon kommer aldrig att få en domstol att ta i ett sånt mål ens med tång när det enda hon har att komma med är sitt vittnesmål..
Citera
2016-12-22, 16:09
Medlem
Harfagers avatar
Kan ju säga att hon har en del till som jag känner igen som vid 14:00 där hon beskriver en sak jag tänkt var liknade FM sändare och då jag vid ett senare tillfälle då jag såg en trakassera på tv , filmade av rutan för att ha bevis om det var denna FM sändare igen https://www.youtube.com/watch?v=Rx_SDzSyxmE

Har inte sett hela och min engelska är rostig så...
Citera
2016-12-22, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harfager
Kan ju säga att hon har en del till som jag känner igen som vid 14:00 där hon beskriver en sak jag tänkt var liknade FM sändare och då jag vid ett senare tillfälle då jag såg en trakassera på tv , filmade av rutan för att ha bevis om det var denna FM sändare igen https://www.youtube.com/watch?v=Rx_SDzSyxmE

Fortfarande BARA PÅSTÅENDEN...
Citera
2016-12-22, 17:29
Medlem
Harfagers avatar
Citat:

Mera i filmen är att man som informatör får skattereduktion där man bara betalar 10% i inkomstskatt , hur ser det ut i Sverige ? Är det per inlägg man får här i landet ?
Citera
2016-12-22, 17:32
Medlem
Citat:
Mera i filmen är att man som informatör får skattereduktion där man bara betalar 10% i inkomstskatt , hur ser det ut i Sverige ? Är det per inlägg man får här i landet ?

Trovärdiga källor på ditt påstående.
Citera
2016-12-22, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SamVimes
Hon kommer aldrig att få en domstol att ta i ett sånt mål ens med tång när det enda hon har att komma med är sitt vittnesmål..

Ja det är högst möjligt. Men det utesluter väl inte att hon lyckas skaffa bevisning i någon framtid.
Citera
2016-12-22, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallowen

Kommentaren som gjordes om att "ed betyder inte ett smack" var dock inte begränsad till avlagd ed utanför domstol. Ed som sådant har dock betydelse, utanför domstol kan folk ha viss uppfattning om det kopplat till just folks trovärdighet. Även om det dock "bara" är när det förekommer i formellt sammanhang som domstol eller liknande som det har viss sanktionerad konsekvens.
Citera
2016-12-22, 18:02
Medlem
Citat:
Ja det är högst möjligt. Men det utesluter väl inte att hon lyckas skaffa bevisning i någon framtid.

Inte uteslutet men högst osannolikt om man ser hur kasst alla övriga troende lyckats.
Har du några exempel alls som gått till domstol där de s.k ts vunnit?
Citera
2016-12-22, 18:04
Medlem
Citat:

Nej. Formellt sett får man då ingen skattereduktion för att vara angivare.
Citera
2016-12-22, 18:05
Medlem
Harfagers avatar
Citat:

Hon håller ju på med förhandlingar i domstol.
Hon nämner ärende nummer i UK där vissa metoder har dragits i domstol ( ang personliga riktade radio och tv utsändningra börjar cca 16:00 in ) och vunnits, se videon , intressant och det är ju lätt att kontrollera om hon ljuger då skatteavdrags kalendern visar hon i bild
och borde synas i kommentarerna om hon ljuger ( det om 10 % skatt för informatörer ) mm

https://www.youtube.com/watch?v=Rx_SDzSyxmE

Edit: efter att ha tittat på denna del 1, så var det bara sista frågan som svaret lät väldigt udda , men hon kan ha spekulerat fritt på den .

Hon påminner om Snowden utseendemässigt och på det sätt hon talar .
Senast redigerad av Harfager 2016-12-22 kl. 18:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in