2016-06-26, 19:56
Medlem
Vad tror ni om morgondagen? Vad förväntar ni er för ras?
Citera
2016-06-26, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle 12345
"Börsras är den enda ras jag tål"
Citera
2016-06-26, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle 12345
Minst -5%.
Citera
2016-06-26, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laprikapaprika
Hur många procent har börsen gått ner, sen den låg som högst förra året (i April va?)?

OMXS30 har backat -20,88% sedan toppnoteringen den 27 april 2015 på 1719,93. Stängningskursen i fredags var 1360,73.
Citera
2016-06-27, 09:11
Medlem
sinewaves avatar
Startar på -6.0 men 10 minuter senare ligger börsen på -5.1.

Edit: Redan 09:30 ligger det på -4.8, pressen använder krigsrubriker utan anledning. De flesta verkar dock sitta lugnt i båten.
Senast redigerad av sinewave 2016-06-27 kl. 09:30.
Citera
2016-06-27, 14:43
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinewave
Startar på -6.0 men 10 minuter senare ligger börsen på -5.1.

Edit: Redan 09:30 ligger det på -4.8, pressen använder krigsrubriker utan anledning. De flesta verkar dock sitta lugnt i båten.

Soros hade råd att ensam sänka Sverige på 90-talet. Självklart så har dessa rika kompisar medel att ställa till med lite initial oreda, för att hämnas valresultatet.
Citera
2016-06-27, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jessiqa
Min riktkurs för OMX är 1447.
Och sedan en vändning där för fortsatt nedgång.
Det vore dock för snyggt och enkelt för att vara sant , men det är min best-case-scenario-arbetshypotes

Mitt första mål var dock 1430 och det har vi nått.
Jag säljer av långa nu, och även de av mina småbolagsaktier som gått upp till + under senaste månaden.
Sålde även de sista oljeaktierna idag. Ser för osäkert ut.

Idag har jag även ökat korta, och kommer fortsätta med det varje dag OMX går plus.

Skulle vi däremot ta ut MA200 i dagsgrafen så får jag omvärdera mitt Bear-scenario

Hade hyfsat rätt. Trodde vi skulle vara lite lägre redan dock. Skulle ha ökat med ännu mer björnar bara....
Citera
2016-06-27, 17:37
Medlem
Tammers avatar
Tippar på att Börsen överreagerar som vanligt. Så snart alla fattar att Brexit egentligen inte betyder något för ekonomin kommer kurserna börja klättra uppåt igen. GB ligger fortfarande kvar där det alltid har legat, och de vill fortfarande gärna handla med andra länder.
Grundproblemet kvarstår dock fortfarande, Euron. Denna gemensamma valuta gör att Europas ekonomier står och stampar och inte kan få fart ur den snart tioåriga lågkonjunkturen. Avveckla resten av EU och Euron så är vi snart tillbaka på det glada 80-talet när Europas länder blomstrade och allt gick åt rätt håll. EU och Euron skulle ge arbete och välstånd till alla Européer, men i själva verket blev det tvärtom.
Citera
2016-06-27, 19:23
Medlem
Finans.killens avatar
Tycker det är lite orätvist att ni i Sverige får ett sådant fint börsras att köpa på, själv så har jag bara tillgång till Amerikanska tillgångar och Dow Jones är ju bara ner runt 2 %
Är ju inget köpläge att snacka om precis.

Å andra sidan så har jag ju betalat av CSN lånet med 5% utan att göra något i och med kursförändringen USD-SEK sedan i Torsdags.
Citera
2016-06-27, 19:33
Medlem
Finans.killens avatar
HA! Ringde precis mäklare och han berättade att jag har tillgång till Brittiska Aktier.
Nu jävlar ska köpas Barclays!
Citera
2016-06-27, 20:32
Medlem
OmneHomoMendaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Tippar på att Börsen överreagerar som vanligt. Så snart alla fattar att Brexit egentligen inte betyder något för ekonomin kommer kurserna börja klättra uppåt igen. GB ligger fortfarande kvar där det alltid har legat, och de vill fortfarande gärna handla med andra länder.
Grundproblemet kvarstår dock fortfarande, Euron. Denna gemensamma valuta gör att Europas ekonomier står och stampar och inte kan få fart ur den snart tioåriga lågkonjunkturen. Avveckla resten av EU och Euron så är vi snart tillbaka på det glada 80-talet när Europas länder blomstrade och allt gick åt rätt håll. EU och Euron skulle ge arbete och välstånd till alla Européer, men i själva verket blev det tvärtom.

Glada 80-talet? En lånefinansierad frenesi som slutade i värsta krisen på generationer i Sverige? Det 80-talet?
Citera
2016-06-27, 21:25
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OmneHomoMendax
Glada 80-talet? En lånefinansierad frenesi som slutade i värsta krisen på generationer i Sverige? Det 80-talet?
Jag menar inte bara Sverige, utan hela Europa. Alla länder var rikare då, folk hade jobb och allt blev bättre. Nu är folk arbetslösa, industrier flyttar nån annanstans, hela Europa har stagnerat. Ingen som är med i EMU kan devalvera för att få fart på ekonomin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in