2016-06-24, 11:21
Medlem
knut_1s avatar
Känns skönt att sitta på korta dollarfonder nu. Kanske det blir redan någon gång i år som botten kommer infinna sig ändå?
Citera
2016-06-24, 17:44
Medlem
nu fattar jag ingenting

http://www.ig.com/se/ig-index/sverige30
denna var -7% i morse och -6% för någon timma sedan

?????????????????????
Citera
2016-06-24, 19:49
Medlem
Grevelesevis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asd44
nu fattar jag ingenting

http://www.ig.com/se/ig-index/sverige30
denna var -7% i morse och -6% för någon timma sedan

?????????????????????

Ny handelsdag efter 17.30 så då börjar den om på 0.
OMX 30 är nu på 1260 flytande och stängde innan brexit på 1360. Hundra punkter ner än så länge.
På måndag kommer baksmällan med full kraft.
Citera
2016-06-24, 19:58
Medlem
Hur mycket tror ni börsen kommer falla på måndag?
Citera
2016-06-24, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tivereC
Hur mycket tror ni börsen kommer falla på måndag?

tror det är en överraktion vi ser nu innan.
Tror vi stannar på 3-4% ner efter en svänging måndag.

edit: tack för klargörandet ovan
Citera
2016-06-24, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asd44
tror det är en överraktion vi ser nu innan.
Tror vi stannar på 3-4% ner efter en svänging måndag.

edit: tack för klargörandet ovan

Yes! Rejält spännande situation eftersom vi hade stängt idag. IG indikerar ju ca -8%, även om allt kan hända under helgen. Lite perspektiv efter dagens stängningar är att många index (t.ex. tyska DAX och danska OMXC20) faktiskt fortfarande är plus sedan förra veckan när Bremain-optimist-rally började.
Citera
2016-06-24, 21:11
Medlem
Om börsen "bara" går ner 5 % på måndag kommer vi inte se några direkta kap. Börsen återhämtade sig ganska väl senaste veckan och stod relativt högt när börsen stängde. Tex. Skulle SHB A falla 5% vid öppningen på måndag handlas den fortfarande över 100 kr vilket relativt sett varit inom dess normala spann under senaste månaderna.
Citera
2016-06-24, 21:39
Medlem
Grevelesevis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cirruspe
Om börsen "bara" går ner 5 % på måndag kommer vi inte se några direkta kap. Börsen återhämtade sig ganska väl senaste veckan och stod relativt högt när börsen stängde. Tex. Skulle SHB A falla 5% vid öppningen på måndag handlas den fortfarande över 100 kr vilket relativt sett varit inom dess normala spann under senaste månaderna.

Kommer säkert bättre köplägen längre fram. Börsen lär gå knackigt hela sommaren, finns risk för rejält nerställ.
Sedan kommer säkert Trump-nojan sätta in lagom till hösten.
Men buy on fear and sell on greed. Lättare sagt än gjort.
Ligger bara 25 % likvid och vill nog vänta in OMX 30 en bra bit under 1200 innan jag går in och letar billiga kvalitetsaktier att gå lång i.
Citera
2016-06-25, 00:34
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grevelesevi
Kommer säkert bättre köplägen längre fram. Börsen lär gå knackigt hela sommaren, finns risk för rejält nerställ.
Sedan kommer säkert Trump-nojan sätta in lagom till hösten.
Men buy on fear and sell on greed. Lättare sagt än gjort.
Ligger bara 25 % likvid och vill nog vänta in OMX 30 en bra bit under 1200 innan jag går in och letar billiga kvalitetsaktier att gå lång i.
Finns ju ingen anledning att sitta och titta på de upp- och nedgångar vi kommer att få och intala sig att man ska vänta tills det gått ner ännu mer nån gång längre fram...som man inte vet när det är, eller om det inträffar. Kommer det vad man uppfattar vara bra köpläge bör man köpa. Kommer det vad man uppfattar vara bra säljläge bör man sälja.

Bra köpläge = Om man tror att aktien inom en nära framtid kommer att handlas till högre pris än vad den handlas till just nu

Bra säljläge = Om man tror att aktien inom en nära framtid kommer att handlas till lägre pris än vad den handlas till just nu

(definitioner förenklade i överkant, jag vet, men två bra utgångspunkter för hur man bör tänka i vart fall, även om man ibland inte vill följa dem).
Citera
2016-06-26, 11:39
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egon123
Hoppas ni förstår att kronan också kommer krascha

Det tror inte jag, däremot skulle det vara guld värt för min del som bokstavligen har merparten av mitt innehav i USD.
Citera
2016-06-26, 12:45
Medlem
Hur många procent har börsen gått ner, sen den låg som högst förra året (i April va?)?
Senast redigerad av laprikapaprika 2016-06-26 kl. 13:07.
Citera
2016-06-26, 13:31
Medlem
edelmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laprikapaprika
Hur många procent har börsen gått ner, sen den låg som högst förra året (i April va?)?

SIX Portfolio Return Index, -5,84

Räknat på 1 april 2015 - 24 jui 2016.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in