2016-03-13, 22:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Hausse och baisse varannan dag?
Nej
Citera
2016-03-13, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugbug
Jag tror inte det, trenden är fallande och kommer fortsätta ner mot 900-1000 innan det planar ut och vänder på riktigt långsiktigt.

Citat:
Ursprungligen postat av knut_1
Tror också det som huvudscenario.

Är det teknisk analys ni använder er av?
Citera
2016-03-14, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Kommer inte komma över 1300 de närmsta tre åren.

Citat:
Ursprungligen postat av Jessiqa
Jo, i mars-april är vi uppe runt 1400 igen. Då kan det vara bra att passa på att sälja av, för sen brakar det neråt i nåt år till.

1300 är vi sen uppe igen i mars 2018.

Kom ihåg var ni läste det först

Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Eftersom det nästan är februari nu måste det bli en tjurrusning vi inte sett i mannaminne om du tror vi ligger på 1400 i mars

Citat:
Nä, det räcker med att börsen stiger på samma sätt som den gjorde från botten i september till toppen i november. Då gick den upp drygt 11% på 2 månader.
Skulle den göra samma klättring härifrån skulle vi vara över 1400 i slutet av mars

http://i.imgur.com/22pOsEP.png

*harklar sig*

Citera
2016-03-14, 11:05
Medlem
Citat:
*harklar sig*

Snyggt där, vad är dina tankar nu?

Säljer du av eller fortsätter det uppåt ett tag till?
Citera
2016-03-14, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plipp
Snyggt där, vad är dina tankar nu?

Säljer du av eller fortsätter det uppåt ett tag till?

Min riktkurs för OMX är 1447.
Och sedan en vändning där för fortsatt nedgång.
Det vore dock för snyggt och enkelt för att vara sant , men det är min best-case-scenario-arbetshypotes

Mitt första mål var dock 1430 och det har vi nått.
Jag säljer av långa nu, och även de av mina småbolagsaktier som gått upp till + under senaste månaden.
Sålde även de sista oljeaktierna idag. Ser för osäkert ut.

Idag har jag även ökat korta, och kommer fortsätta med det varje dag OMX går plus.

Skulle vi däremot ta ut MA200 i dagsgrafen så får jag omvärdera mitt Bear-scenario
Citera
2016-03-14, 11:42
Medlem
virablatiras avatar
De flesta kommentarer här när man talar om vad börsen står i så används nästa alltid OMXS30. Själv brukar jag mer följa OMXSPI. Nu kanske dom är rätt lika i praktiken men varför har ni som följer det indexet just det? Är inte SPI bättre som speglar hela Stockholmsbörsen?

Vad gäller börsens utveckling så tror jag Max 5-10% upp men sen kommer vi ha en härlig nedförsbacke. När och hur fort beror på vad som utlöser detta. Finns många oroshärdar runt om i världen och en ekonomisk marknad som "löst" alla ekonomiska problem genom att låna ut mer pengar. Brukar ju i de flesta andra former av ekonomi inte vara den bästa lösningen. Som att minska knarkarens abstinens med lite knark tills han blivit frisk och kan klara sig själv
Citera
2016-03-14, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av virablatira
De flesta kommentarer här när man talar om vad börsen står i så används nästa alltid OMXS30. Själv brukar jag mer följa OMXSPI. Nu kanske dom är rätt lika i praktiken men varför har ni som följer det indexet just det? Är inte SPI bättre som speglar hela Stockholmsbörsen?

Vad gäller börsens utveckling så tror jag Max 5-10% upp men sen kommer vi ha en härlig nedförsbacke. När och hur fort beror på vad som utlöser detta. Finns många oroshärdar runt om i världen och en ekonomisk marknad som "löst" alla ekonomiska problem genom att låna ut mer pengar. Brukar ju i de flesta andra former av ekonomi inte vara den bästa lösningen. Som att minska knarkarens abstinens med lite knark tills han blivit frisk och kan klara sig själv
Terminen och de flesta certifikat/minifutures samt fonder har OMXS30 som underliggande. Det är svårt att handla OMXSPI.
Citera
2016-03-14, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av virablatira

OMXSPI är den jag följer.
Citera
2016-03-14, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Är det teknisk analys ni använder er av?

Teknisk analys är en bluff. Några tror sig veta hur framtiden kommer att se ut genom att studera historien. Det är dock problematiskt att bevisa till 100% att teknisk analys inte fungerar då det alltid finns "indikatorer" som pekar åt båda hållen och någon "analytiker" som då får rätt i sin så kallade tekniska analys.
Citera
2016-03-15, 06:39
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Min riktkurs för OMX är 1447.
Och sedan en vändning där för fortsatt nedgång.
Det vore dock för snyggt och enkelt för att vara sant , men det är min best-case-scenario-arbetshypotes

Mitt första mål var dock 1430 och det har vi nått.
Jag säljer av långa nu, och även de av mina småbolagsaktier som gått upp till + under senaste månaden.
Sålde även de sista oljeaktierna idag. Ser för osäkert ut.

Idag har jag även ökat korta, och kommer fortsätta med det varje dag OMX går plus.

Skulle vi däremot ta ut MA200 i dagsgrafen så får jag omvärdera mitt Bear-scenario
Har så gott som exakt samma analys som dig
Citera
2016-03-15, 13:28
Medlem
https://www.avanza.se/placera/redaktionellt/2016/03/15/reaktionerna-uppat-kan-bli-kraftiga.html

Vad tror ni om denna då?

Har vi en uppgång att vänta?
Citera
2016-03-16, 15:31
Medlem
instigat0rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilleman2000
Teknisk analys är en bluff. Några tror sig veta hur framtiden kommer att se ut genom att studera historien. Det är dock problematiskt att bevisa till 100% att teknisk analys inte fungerar då det alltid finns "indikatorer" som pekar åt båda hållen och någon "analytiker" som då får rätt i sin så kallade tekniska analys.
Men kan man tjäna pengar på teknisk analys?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in