2016-05-31, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pörr
Tredelad på det sätt du säger låter inget vidare. Dels är det en formalitetskrock, dels lär det bli apvarmt.

Kör hellre en tvådelad ljus, då är det både snyggt och somrigt.

Angående det fetade: rätt svårt att ha kostym utan att ha en kavaj.

haha ja där var jag lite väl snabb på tangenterna.

Enda anledningen till att jag tänkte på tredelat är för att det lär vara ruggigt varmt. Tar man då av sig kavajen så ser man lite mer dressad än att bara köra på skjorta/slips.
Citera
2016-05-31, 13:40
Medlem
Pörrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anglosvensken
haha ja där var jag lite väl snabb på tangenterna.

Enda anledningen till att jag tänkte på tredelat är för att det lär vara ruggigt varmt. Tar man då av sig kavajen så ser man lite mer dressad än att bara köra på skjorta/slips.

Fast så länge du har västen på dig kommer det fortfarande vara apvarmt. Sitter västen som den ska blir det som en tryckkokare. Min erfarenhet är att det är svalare med kavaj och skjorta än med väst och skjorta, och så länge du har kavajen på (vilket du bör ha) kommer du därför slippa etikettsbrott.

Blir det för varmt finns ju annars alltid rökrutan.
Citera
2016-05-31, 13:47
Medlem
Citat:
Fast så länge du har västen på dig kommer det fortfarande vara apvarmt. Sitter västen som den ska blir det som en tryckkokare. Min erfarenhet är att det är svalare med kavaj och skjorta än med väst och skjorta, och så länge du har kavajen på (vilket du bör ha) kommer du därför slippa etikettsbrott.

Blir det för varmt finns ju annars alltid rökrutan.

Grymt bra svar, verkligen uppskattat. En sista rådfråga innan jag försvinner in i de mörkare forumen på fb.

Lutar åt denna kostym, http://www.brothers.se/blazer-steeler-wool-twill
Men att i stället för att köra på en klassisk vit etonskjorta att gå för en linneskjorta i vitt för att på så sätt göra det mer somrigt/casual.
Citera
2016-05-31, 13:49
Medlem
Pörrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anglosvensken
Grymt bra svar, verkligen uppskattat. En sista rådfråga innan jag försvinner in i de mörkare forumen på fb.

Lutar åt denna kostym, http://www.brothers.se/blazer-steeler-wool-twill
Men att i stället för att köra på en klassisk vit etonskjorta att gå för en linneskjorta i vitt för att på så sätt göra det mer somrigt/casual.

Är det bara sagt Sommarklädsel kan du ju göra lite som du vill, och då passar det ju utmärkt med linneskjorta.
Citera
2016-06-26, 17:35
Medlem
blomodlarens avatar
Sommarbröllop, klädkod kavaj. Funkar det med bruna derbyskor till mörkblå kavaj och uddabyxor?
Citera
2016-06-26, 17:46
Medlem
golangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomodlaren
Sommarbröllop, klädkod kavaj. Funkar det med bruna derbyskor till mörkblå kavaj och uddabyxor?
Nej, klädkod kavaj betyder kostym.
Citera
2016-06-26, 18:33
Medlem
blomodlarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av golang
Jaha, oj. Jag antog det var endast kavaj. Kan jag bära bruna skor till det, eller är det svarta som gäller?

Värden är absolut ingen klädkodsnazist, men tycker själv det är ganska kul att följa dessa och vara propert klädd på ett bröllop.
Senast redigerad av blomodlaren 2016-06-26 kl. 18:40.
Citera
2016-06-26, 21:19
Medlem
Pörrs avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av golang

Fast är det ett sommarbröllop (dagtid?) hade jag sagt att det passat även med kavaj och uddabrallor.

Hur som helst funkar det bra med bruna skor.
Citera
2016-06-26, 23:07
Medlem
blomodlarens avatar
Citat:
Fast är det ett sommarbröllop (dagtid?) hade jag sagt att det passat även med kavaj och uddabrallor.

Hur som helst funkar det bra med bruna skor.

Det är på dagtid, ja.
Citera
2016-06-27, 07:54
Medlem
Pörrs avatar
Citat:
Det är på dagtid, ja.

Då tycker jag att det funkar även utan kostym. Men undvik chinos eller jeans.
Citera
2016-06-27, 07:57
Medlem
blomodlarens avatar
Citat:
Då tycker jag att det funkar även utan kostym. Men undvik chinos eller jeans.
Vad rekommenderar du då för byxor?
Citera
2016-06-27, 08:07
Medlem
Pörrs avatar
Citat:
Vad rekommenderar du då för byxor?

"Finbyxor" även om det är ett hemskt ord. Någon ullbralla hade varit att rekommendera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in