2012-02-12, 00:14
Medlem
Herr gurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugg1
Ja den ser väl ut som den på bilden. Precis så
Fast bilden är kanske inget vidare. Det är en mörkblå kostym. Bilden gör den antagligen inte rättvisa. Ta ut din kavaj i solljus om du har problem att avgöra färgen så ser du direkt om den är svart.
Citera
2012-02-12, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr gurka
Fast bilden är kanske inget vidare. Det är en mörkblå kostym. Bilden gör den antagligen inte rättvisa.

Nae men den ser ungefär ut som den. Samma färg på skjortan till och en mönstrad/omönstrad slips?
Citera
2012-02-12, 00:17
Medlem
Herr gurkas avatar
Citat:
Nae men den ser ungefär ut som den. Samma färg på skjortan till och en mönstrad/omönstrad slips?
En vit, full spread-skjorta och en mönstrad slips. En mönstrad slips är alltid stiligare. Jag hoppas du inte föll tillbaka på en svart kostym nu.
Citera
2012-02-12, 00:23
Medlem
Citat:
En vit, full spread-skjorta och en mönstrad slips. En mönstrad slips är alltid stiligare. Jag hoppas du inte föll tillbaka på en svart kostym nu.

Okej, precis så jag tänkte med. Nej alltså, på bilden står det ju att den är navy men när jag nu tittade på den jag hade hemma var den svart, alltså lite ljusare nyans men ändå svart. Funderar därför på att köpa ett nytt helgrått som typ på bilden jag länkade tidigare. Vet dock inte om det duger!
Citera
2012-02-12, 00:27
Medlem
Herr gurkas avatar
Citat:
Okej, precis så jag tänkte med. Nej alltså, på bilden står det ju att den är navy men när jag nu tittade på den jag hade hemma var den svart, alltså lite ljusare nyans men ändå svart. Funderar därför på att köpa ett nytt helgrått som typ på bilden jag länkade tidigare. Vet dock inte om det duger!
Lite mörkare grå låter som ett jättebra val. Jag hade dock hållit mig undan H&M.

http://www.tmlewinshirts.eu/Exmouth-Grey-Plain-Weave-2-Button-Slim-Fit-Suit--36007B/36007B,en,pd.html?start=7&cgid=Mens-Suit-Bundles&prefn1=colour&prefv1=Grey%20%2f%20Charcoal
Det blir inte mycket mer prisvärt än T.M Lewin. Vill du köpa riktig kvalitet är Rose & Born att rekommendera fast då får du lägga ut lite mer pengar.
Citera
2012-02-12, 00:28
Medlem
Orzions avatar
Citat:
Kolla runt lite på TM Lewin och Charles Tyrwhitt ibland deras kostymer så borde du kunna få lite inspiration, de kostar ungefär som kostymerna i den svenska handeln (om man jämför med t.ex. MQ) men de är klart bättre.
Citera
2012-02-12, 00:30
Medlem
Citat:
Lite mörkare grå låter som ett jättebra val. Jag hade dock hållit mig undan H&M.

http://www.tmlewinshirts.eu/Exmouth-Grey-Plain-Weave-2-Button-Slim-Fit-Suit--36007B/36007B,en,pd.html?start=7&cgid=Mens-Suit-Bundles&prefn1=colour&prefv1=Grey%20%2f%20Charcoal
Det blir inte mycket mer prisvärt än T.M Lewin. Vill du köpa riktig kvalitet är Rose & Born att rekommendera fast då får du lägga ut lite mer pengar.

Självklart, tog bara H&M som ett exempel. Ska självklart titta igenom sidan. Men vad pratar den här sidan om att man kan ha svart o.s.v. Blir helt förvirrad haha.. Den jag länkar.

http://www.alltombrollop.com/shopping/mode---brudgum/klaedsel-kavaj.aspx
Citera
2012-02-12, 00:32
Medlem
Herr gurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orzion
Kolla runt lite på TM Lewin och Charles Tyrwhitt ibland deras kostymer så borde du kunna få lite inspiration, de kostar ungefär som kostymerna i den svenska handeln (om man jämför med t.ex. MQ) men de är klart bättre.
CT har inte fått igång sin REA ännu.
Handlar du av CT eller TM Lewin får du en kavaj av klassiskt snitt, i hundra procent ull och med "floating chest piece" )översättning?). Det kommer MQ inte i närheten av.
Citera
2012-02-12, 00:34
Medlem
Herr gurkas avatar
Citat:
Självklart, tog bara H&M som ett exempel. Ska självklart titta igenom sidan. Men vad pratar den här sidan om att man kan ha svart o.s.v. Blir helt förvirrad haha.. Den jag länkar.

http://www.alltombrollop.com/shopping/mode---brudgum/klaedsel-kavaj.aspx
De har fel. Så enkelt är det. Finns en hel tråd om svarta kostymer och om hur de används mer och mer vid fel tillfällen. Utöver att det är ganska fult så är det ett direkt etikettsbrott. Speciellt på ett bröllop som ska vara en glädjestund. Då kan man inte bära sorgekläder.
Citera
2012-02-12, 00:45
Medlem
Orzions avatar
Citat:
CT har inte fått igång sin REA ännu.
Handlar du av CT eller TM Lewin får du en kavaj av klassiskt snitt, i hundra procent ull och med "floating chest piece" )översättning?). Det kommer MQ inte i närheten av.
Vad menar du? De har den "vanliga" rean på ca 50%. Något mer än så lär du inte se de har ju nyss lanserat vårkollektionen går dessutom fortfarande att hitta en del kavajer ibland det gamla vintersortimentet som är ännu billigare.
Citera
2012-02-12, 00:49
Medlem
Herr gurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orzion
Vad menar du? De har den "vanliga" rean på ca 50%. Något mer än så lär du inte se de har ju nyss lanserat vårkollektionen går dessutom fortfarande att hitta en del kavajer ibland det gamla vintersortimentet som är ännu billigare.
Jag vet inte vad jag missade. Du har helt rätt.
Citera
2012-02-12, 01:21
Medlem
Citat:
Text

Jaha okej, får se hur det hela blir! Ska nog lyssna på ditt råd men först ska jag ringa de som arrangerar allt och fråga vad som gäller. Det är liksom min släkt så!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in