2016-06-26, 13:27
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honey.B.Blue
Indonesien och yttrandefrihet är tyvärr en svår kombination och för kvinnor innebär det ju i princip att därmed behöva ofta ofrivilligt acceptera underordningen som "något naturligt något medfött, särskilt yngre kvinnor är utsatta i att tro det är en slags naturlig ordning"

En Allahs munkavle som ju börjar i vaggan, så länge inte ens landet Indonesien inte medger fri yttran som en självklarhet, men istället strider mot mänskliga rättigheter, det rä bl.a strängt med bikinibadandet och man har väl de klassiska komplexen med att förstå varför kvinnor "inte är horor" utifrån att vilja el. behöva avsäga sig den patriarkalt ingrodda föreställningen om "islamisk sharia" i religiös påklädning, symbolism?

Däremot er egen privata relation, den är er egen samhörighet & frid vare med den.

Indonesien: världens mest befolkade muslimska land.

200 miljoner anhängare utgör ca 90 procent av befolkningen och detta inkluderat flera islamistiska grupper med frekventa fientliga demonstrationer mot allt som strider eller opponrar sig mot fundamental islam och all den inskränkning det innebär för flickor och kvinnor, som givetvis saknar de rättigheter som innefattar vad vi i demokratiska länder klasssar som yttrandefrihet.
Ja ändå har de mer frihet än många arabländerna.
Åtminstone kvinnorna..
Citera
2016-06-26, 13:29
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bddt
Du deklarerar ateism men stöder en teokrati, Islamiska republiken Iran, i precis varenda inlägg och förväntar dig vara trovärdig?

Literal vill helst kunne spela på flera planhalvar samtidigt. Därav hans closet-islam.
Citera
2016-06-26, 13:29
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Literal
Vilket naturligtvis beror på damens språkkunskaper.För att verkligen uttrycka en inre känsla kräver lite mer.
Vad är din poäng? Min fru kan hyfsad svenska efter 4 år med mig
Hon kan flytande engelska, holländska och indonesiska o javanesiska.
Citera
2016-06-26, 13:31
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Islams essens finns i koranen. Inte i nån kroppsdel.

Nej, det är för du är fokuserad på koranen.
Islam har du i ditt hjärta. Koranen är en vägledning hur du ska utöva islam.
Citera
2016-06-26, 13:34
Medlem
bddts avatar
Citat:
Literal vill helst kunne spela på flera planhalvar samtidigt. Därav hans closet-islam.
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Vad är din poäng? Min fru kan hyfsad svenska efter 4 år med mig
Hon kan flytande engelska, holländska och indonesiska o javanesiska.
Literal är ett internettroll. Han bidrar inte med något vettigt utan slänger ur sig osammanhängande, tvetydiga och korkade meningar. Gör er själva en tjänst och strunta i Literal - man kan per definition aldrig komma överens med ett internettroll.
Citera
2016-06-26, 13:35
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Hur kan man bli det inom islam?

Citat:
Islam har du i ditt hjärta.

Förtydligande och belägg, tack.
Citera
2016-06-26, 13:38
Medlem
bddts avatar
Citat:
Ja ändå har de mer frihet än många arabländerna.
Åtminstone kvinnorna..
Jag har fått intrycket att Indonesien genomgår en islamisering. Menar att man går från en tro och tradition som varit naturlig och fungerande i vardagen till ett mer strikt regelsystem. Den här grejen med slöjor t.ex. det tror jag är en ny grej för landet? Hur uppfattar du förändring de senaste årtiondena?
Citera
2016-06-26, 13:40
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bddt
Varför skriver du så? Vem vill du lur? Du är så extremt överkänslig när Irans övergrepp diskuteras. I denna sträng klarar du inte av att diskutera en dokumentär om de politiska utrensningarna 1988 som innebar likvidering av 25-30,000 av dina landsmän. Du är köpt.
Shut the fuckup, din fjant! Det klart jag e överkänslig när jag ser MEKs attacker mot Iran. Frågan e varför du inte e? Va? varför e inte du känslig när 15000 byfolk, barn o vuxna dog? E det konstigt att man blir känslig? Jag blir känslig när jag ser isis göra samma sak.
Vem försöker DU lura? Va? Kommer hit o snackar om iranska brudars situation o hur torterade dom e. Prata om stället ni hade i Irak när ni knullade iranska befolkningen med saddam o USA. Prata lite om deras regler när det gällde samlag o hur barnen föddes, alla var Masouds barn?
Jag gillar Shahen, vet du varför? För han fixade er kommunistinavel som lekte rebell o fick landet tillbaka till medeltiden. Lek inte offer, fattar du? Krig e krig, slår du slår dom dig. Gör om det så händer det samma sak. Du tror alla lika blåsta som går på allt bara för att vi hatar regimen?

Citat:
Islams essens finns i koranen. Inte i nån kroppsdel.
Du kan inte skilja mellan koranen o mussarna eller hur? Du tror typ att allt beror på en sak o det e för att nåt du tolkat ska stämma. Du e så fattig i huvidet asså.

Citat:
Försöket på omfokusering från trådämnet till Iran är en agenda. Även om jag inte vill kalla den dold.

Dom flesta islam-kritiker är väl efterhand bekant med den semantiska jihads slingre-retorik.
shut it! Vem e det som börja snacka om Iran va? Vem var e?
Vem e det som tar upp propaganda om Iran? Har du handikapp eller?
Snackar man skit o lögner så ska allt publiceras som det görs i den här tråden.
En hjärntvättad användare påstår att brudarna tröttnar på mussarna o hämtar bullshit argument från MEKs mörkaste horhus som massakrerade 15000 iranier o leker oskyldig. Det finns folk som svarar tillbaka, Va e ditt problem? Det e irrelevant o det e va jag oxå säger men du vänder allt på användare som oxå tycker att det e bullshit.

En fitta som påstås vara våldtagen o död lever i väst knullar runt o mussarna o iranier beskylls för nåt som inte e sant från första början. Det klart det har med ämnet att göra. Det e ju sånt som man påstår skrämma iväg brudarna.
Citera
2016-06-26, 13:43
Medlem
Citat:
Islam har du i ditt hjärta. Koranen är en vägledning hur du ska utöva islam.

Du skriver " Islam har du i ditt hjärta "
Islam betyder underkastelse av Allah.

Du skriver med andra ord: " underkastelse av Allah har du i ditt hjärta "

Men hur får du underkastelsen då ? Jo från koranen.

Du måste läsa koranen först för att förstå att du ska underkasta dig Allah.

1, du läser koranen.

2, du har islam - underkastar dig Allah - i ditt hjärta.
Citera
2016-06-26, 13:43
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bahram
Du kan inte skilja mellan koranen o mussarna eller hur?

Kan och kan; jag ser ingen anledning till att göra det.
Citera
2016-06-26, 13:45
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Hur kan man bli det inom islam?
Kan vadå ? läste du i mitt inlägg förhållande vad du skrev?

Citat:
Förtydligande och belägg, tack.

Det är som jag skrev, islam har du i ditt hjärta. Men Koranen är en vägledning hur du ska utöva den.
Det är du känner vad som är rätt eller fel. De flesta muslimer tycker det är fel döda folk i sitt hjärta.
Koranen säger det är fel också, men mulor/imaner använder andra verser för kunna avrätta folk.

Det är som säga kristet Västerländsk kultur är från bibeln. Den säger en del saker, men hur du utövar den har du i ditt hjärta. Som tex döda en person...
Citera
2016-06-26, 13:48
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Det är som jag skrev, islam har du i ditt hjärta.

Det hjälpar inte att du upprepar detta postulat. Jag efterlysta belägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in