Citat:
Ursprungligen postat av
mitthopp
Vilka för och nackdelar enligt din fru ?
" visa regler gillar hon bättre i islam än den kristna " vilka då ?
Fördelarna här : kvinnosynen bland annat, vi tycks vara mer rädd om kvinnorna ska ha det bra.
Hon har inte det trycket på vissa saker att hon måste göra, som en god muslim, som be o fira ramadan.
Hon ser att vi är jämnlika med varandra, regeringen tar mer hand om sina medborgare, mer kärlek till varandra. Det är lättare att upp diskussion utan behöver känna rädsla, om något är fel.
Hon är inte rädd säga sin mening. Kan välja sin kärlek utan riskera bli bortgift. Vi har sexuall kunskap här vilket de inte har
Nackdelar: Vi håller inte i familjen, familjetraditionerna är inte så starka, vi tycks inte ha tid med varandra. Hon märker folk tittar konstigt på dem som har hijab på sig, som de var spetälska.
Män vågar inte vara så dominernade, hon känner ibland jag ska vara mer bestämd/sträng, vilket jag har svårt för. För det jag är uppväxt som givmild person, och inte dominant.
Hon gillar inte för mycket frihet, som typ vi tillåter alkohol till unga, diskotek när de är unga. Hon ser dåliga bilden av väst att många utslagna och beroende av droger och alkohol m.m.
osv...